Beste Schaalbouwers,
Ik heb zojuist een Top Flite Spitfire besteld en ben nu erg aan het puzzelen op het vraagstuk: welke motor zal ik aanschaffen. Ik kom tot drie opties.
1. .61 motor van O.S. met speciaal spruitstuk en speciaal uitlaatje. Het zeer grote voordeel is dat de motor en de uitlaat heel netjes wegvallen onder de motorkap. Dit is optisch (denk ik) de mooiste oplossing. Nadeel is het geluid van de tweetaktmotor. Vraag: Blijft deze combinatie onder de 80 dB?
2. Een .91 viertaktmotor. Veel mooier geluid, maar niet volledig weg te werken onder de motorkap. Het klepdekseltje zal (volgens mij) altijd uit de motorkap steken en ik denk dat het speciale uitlaatje van Top Flite niet meer zal passen. Er moet dus een uitlaat buiten de motorkap uitkomen.
Geluid is goed, maar optisch niet de mooiste oplossing.
3. Een RCV91CD motor. Ik ken deze motor niet, maar heeft enorm mijn interesse getrokken. Het geluid is werkelijk fantastisch!!! De motor is zeer compact en kan (denk ik) helemaal verdwijnen onder de motorkap, maar ik denk dat ook hier een externe uitlaat moet worden gebruikt.
Voor informatie over deze RCV motoren kun je hier terecht:
RCV Engines Model Home Page
http://www.rcvengines.com/images/video/spitfire-shortened.wmv
Mijn vragen aan het forum zijn de volgende:
Wie kan iets vertellen over deze motoren?
Hoe zit het met de betrouwbaarheid?
Hoeveel herrie maken deze motoren, blijven ze onder de 80 dB?
Is deze motor aan te sluiten op het originele Top Flite uitlaatje onder de motorkap? Dit zou fantastisch zijn!
Hoe zit het met de warmteafvoer van deze motor?
Hoe zit het met het brandstofverbruik van deze motor?
Ik kan op Nederlandse sites eigenlijk niets vinden!!!
Wie weet hier iets van?
Groetjes Gerrit.
Ik heb zojuist een Top Flite Spitfire besteld en ben nu erg aan het puzzelen op het vraagstuk: welke motor zal ik aanschaffen. Ik kom tot drie opties.
1. .61 motor van O.S. met speciaal spruitstuk en speciaal uitlaatje. Het zeer grote voordeel is dat de motor en de uitlaat heel netjes wegvallen onder de motorkap. Dit is optisch (denk ik) de mooiste oplossing. Nadeel is het geluid van de tweetaktmotor. Vraag: Blijft deze combinatie onder de 80 dB?
2. Een .91 viertaktmotor. Veel mooier geluid, maar niet volledig weg te werken onder de motorkap. Het klepdekseltje zal (volgens mij) altijd uit de motorkap steken en ik denk dat het speciale uitlaatje van Top Flite niet meer zal passen. Er moet dus een uitlaat buiten de motorkap uitkomen.
Geluid is goed, maar optisch niet de mooiste oplossing.
3. Een RCV91CD motor. Ik ken deze motor niet, maar heeft enorm mijn interesse getrokken. Het geluid is werkelijk fantastisch!!! De motor is zeer compact en kan (denk ik) helemaal verdwijnen onder de motorkap, maar ik denk dat ook hier een externe uitlaat moet worden gebruikt.
Voor informatie over deze RCV motoren kun je hier terecht:
RCV Engines Model Home Page
http://www.rcvengines.com/images/video/spitfire-shortened.wmv
Mijn vragen aan het forum zijn de volgende:
Wie kan iets vertellen over deze motoren?
Hoe zit het met de betrouwbaarheid?
Hoeveel herrie maken deze motoren, blijven ze onder de 80 dB?
Is deze motor aan te sluiten op het originele Top Flite uitlaatje onder de motorkap? Dit zou fantastisch zijn!
Hoe zit het met de warmteafvoer van deze motor?
Hoe zit het met het brandstofverbruik van deze motor?
Ik kan op Nederlandse sites eigenlijk niets vinden!!!
Wie weet hier iets van?
Groetjes Gerrit.