Rebell LE

Hallo

Heeft er al iemand ervaring met de Rebell LE

rebell_le.gif

en weet iemand of je de V45 regelaar met de Aeromaxx 15-4 van ikarus als motor/regelaar kan gebruiken voor deze heli

info over de Rebell op http://www.heli-tuning.com

gr Remco

dat stukje is de reden van deze post jullie hebben me lekker gemaakt voor die heli en ik wil niet in het draadje van michel te veel off topic gaan. Dus vandaar dit. De heli lijkt me wel wat als ik teminste niet weer een nieuw borstel loos setje hoef te kopen.

gr Remco

Goede dag,

Ik ben helemaal nieuw in dit Forum. Iemand heeft me een link geven dat er ook een goed forum moest zijn in Nederland. Hopende hier hetzelfde plezier en info's te krijgen, die ik krijg en heb in duitse forums waar ik ook moderator ben.

Nu weet ik niet of het toegestaan eventueel reclame te maken in dit Forum, maar ik deel gewoon mijn mening hier mee over de nieuwe REBELL heli.

De Rebell heb ik pas eens gebouwd omdat ik importeur ben van die heli. De heli gaf mij een goede indruk en heb ik het Duitse forum een bericht geschreven hierover.

http://www.heliwelt.de/forumheliwelt2003/portal.asp?ContentID=21&CategoryID=6

Helaas kunnen wij nog niet precies zeggen wat allemaal precies past in die heli en welke motoren er allemaal op passen. Ik denk dat het beste is de standaard en aanbevolen motor te gebruiken omdat die daarvoor getest is en het beste bevonden is.
Over wat deze heli kost kan ik alleen maar naar mijn home-page verwijzen. Daar is ook een film te downloaden waarin duidelijk dat deze heli voor zowel beginners als Soft 3D piloten geschikt is.

Vragen over dit produkt zal ik allemaal hier proberen te beantwoorden, maar helaas ik weet nog niet alles.

Met vriendelijke groet,
Roel

Remco,

Er kunnen alle soorten motoren in. Ik heb gelezen: Hacker, Aveox, Astro, Torcman en Mega. Vooral mega motoren zijn niet zo duur. 40 A regelaar moet ook kunnen, dus het word niet eens zo heel duur.

Groeten Laurens

dutchhelipilot zei:
dat stukje is de reden van deze post jullie hebben me lekker gemaakt voor die heli en ik wil niet in het draadje van michel te veel off topic gaan. Dus vandaar dit. De heli lijkt me wel wat als ik teminste niet weer een nieuw borstel loos setje hoef te kopen.

gr Remco

Dus Satoer is niet de enige? :roll:

r_heliman zei:
Ik ben helemaal nieuw in dit Forum. Iemand heeft me een link geven dat er ook een goed forum moest zijn in Nederland. Hopende hier hetzelfde plezier en info's te krijgen, die ik krijg en heb in duitse forums waar ik ook moderator ben.

Ik weet zeker dat je hier meer plezier kan beleven, Roel! Welkom! Ik neem aan dat je hier best af en toe wat gepaste sluik reclame in de groep kunt gooien zonder je hemd uitgescholden te worden... (als op een ander forum...)

Elwin

Hallo Elwin,

Jij hartelijk dank voor de tip voor dit Forum.

Dus als er vragen zijn over de REBELL gewoon vragen en ik doe mijn best ze te beantwoorden.

Met vriendlijke groet,
Roel

Oh oh... dit draadje is vast niet goed voor mij portemonnee ;)

Okay, Roel de heliman. ik denk dat de vraag simpel is:
Logo 10 of Rebell? wat beter / wat slechter?

Groetjes Michel.

roel, welkom op het forum.
zo lang je niet direct je waar aanprijst en naartoe linkt maar het aangeeft als alternatief kan er her en der wel war sluikreclame gemaakt worden.
wil je echter volluit reclame maken, neem dan contact op met robert, de beheerder van het forum over het plaatsen van een bannertje oid, en dan kan ook dat :lol:

ben jij dezelfde roel die ik gesproken heb op 3d masters, de 3dnt vlieger (die ook zo fantastisch duits sprak) ?

Hallo,

@gerard
Inderdaad ik ben die ROEL van de 3D masters. Ik was toen met het duitse-team daar. Jan Henseleit, Ron Sebastian, Andy Rummer, en de ontwikkelaar van REBELL was ook daar, en nog meerdere.
Ik zal me dan zeker aan de regels van dit forum houden, en dank je dat je me welkom heet.
Inderdaad ik ben de NT vlieger. (heb niet in England gevlogen) maar importeer ook deze heli.

@Michel
Wat is beter, nou GEEN idee. Ik heb ze allebei nog niet gevlogen. Maar heb de Logo 10 wel vaker in da hand. Wat mij als eerste optisch niet bevalt aan de logo is gewoon de kap. De Rebell vind ik persoonlijk mooier. Maar dat is dan ook alles.
Ik kan wel wt gaan liegen over rebell is beter en mooier, en logo is slechter etc. Maar dat heeft geen zin. Ookal verkoop ik produkten wil niet zeggen dat ik ze mooier maak dan ze werkelijk zijn.

Maar als ik nu persoonlijk moest kiezen (niet wetend wat de Logo10 kost) dan denk ik dat ik voor de REBELL LE gekozen had, dat is puur optisch en de vliegdemo die ik op mijn site heb staan van Markus Fien, die de heli voorvliegt met 2400mAh cellen (is mij verteld). En verder zou ik zeggen, informeer goed voordat je een heli koopt.....!!!

Groeten
Roel

Hoi Roel,

Was ook meer gericht voor Remco, de topic starter. Die zit nu met dit dilemma muhahaha :twisted:

Ik zelf heb al een Logo10. Maar als die Rebell wat eerder was had ik misschien er nog eens over nagedacht. De Rebell is in iedergeval goedkoper. Jammer dat je niet zoveel info kunt geven hierover, qua vergelijking dan. Er is nog niet zoveel bekent over de Rebell.

Misschien als mijn Logo echt een flinke gronddemontage krijgt, al de (nog bruikbare) elektronica verhuis naar zo’n Rebell.
Wel bedankt voor je (eerlijke) info!

Michel.

als het gaat over de kwaliteit van zon ding, dan denk ik (enkel alleen oordelend van de fotos die ik gezien heb) dat de kwaliteit wel stukken hoger ligt dan van een logo, alles carbon en alu, bij de logo toch stukken meer plastic.
maar dat wil niet perse zeggen dat ie beter zal vliegen.

Helemaal mee eens Gerard. Punt voor de Rebell. Echter die Rebell is veel nieuwer, voordeel van de Logo is dan dat er veeeeel meer tunning onderdelen zijn (hoewel ik mij afvraag wat er aan die rebell nog getuned kan worden), veel meer onderdelen te koop zijn en je kan makkelijker aan crashparts komen (heel veel winkels verkopen logo onderdelen).
Hoeveel winkels verkopen (uit voorraat) Rebell onderdelen? wat kosten die? en hoe betrouwbaar is het merk, straks gaat de firma failliet of stoppen ze ermee. Waar ga je dan je onderdelen halen?

Wil zeker niet negatief doen hoor over die Rebell, maar zijn toch zaken om even te onderzoeken denk ik.

Wat vind ik mooier.......

Ik wil een electro heli die wat meer in de techniek van vandaag zit. Ik moet investering in de eco om hem weer vliegend te krijgen en eigenlijk wil ik dat niet meer.

Ik zat zelf aan een logo te denken omdat ik het ding nu een paar keer heb zien vliegen en dat mij wel bevalt.
Jullie kwammen met die Rebell aan en om je heel eerlijk te zeggen trekt mij die techniek wel, waar ik alleen nog vraagtekens bijzet is de onderdelen en de verkrijgbaarheid daarvan.
Die motor ja dat is een kwestie van proberen moet volgens Ikarus ruim 360 watt kunnen leveren.

Wat ik ook handig van die Rebell vind is dat hij werk met 2 van die race pack van 6 cellen (die zijn goed verkrijgbaar en door de massa redelijk goedkoop).

Maar help :? ik ben de weg kwijt

gr Remco

Hehe, was je net voor ;)

Nog een nadeel: Als je met specifieke problemen zit is er niemand in het forum die je kunt helpen ermee. Ook niet op Runryder of RCgroups. Er is bar weinig over te vinden. De Logo heeft een compleet eigen php4 forum (logoheli.com)

Maar als je het avontuur aandurft Remco, heb je wel een scoop en ben je verplicht een uitgebreid bouwverslag en review te posten hier op het forum ;)

waarom mag je daar eigenlijk niet vliegen met brandstof tussen 12 en 15?

Hoi Roel,

Even OFF TOPIC:
Die Duitser Ron Sebastian,die vloog met z'n Threedee toch bij de Masters?
Op de DVD van 3D masters staat ie niet op helaas,en die Electroheli ook niet.

En vliegt Frankie ook nog?

Groeten,
Marcel

Back