gelukkig afgelopen week wel de planning gehaald

Zoals in vorige postings vermeld afgelopen week de oranje vlakken op het voordek en dak van de kajuit gespoten.
Als zovaak was het afplakken en inplakken van de kajuit veel meer werk dat het spuiten van de vlakken.
Het wordt een beetje saai maar ok.
Eerst de railing, bolders, verlichtingsbakken en de plek waar deze op de kajuit moet komen voorgespoten.
Volgende dag alles gemonteerd en afgelopen donderdag alles keurig oranje gespoten.
De fineliner tape goed in de overlappingen aangedrukt zodat er geen lak onderkruipt.
Gisteren begonnen met de achterrailing, drenkelingenklep, antennes, treklijn, ed. te monteren.
Er ging trouwens precies 5 meter treklijn op de haspel (nog bedankt voor de gele lijn Chiljon).
Vanmorgen de brandstoftank erin gezet en aangesloten.
De kar weer klaar gemaakt voor het testen van de boot voordat ze op het "echte" water mag varen.
Eerst de motor warm gedraaid en stationair afgesteld.
Motorstop via zender en relais getest werkt goed.
En zie daar toch nog een probleempje.
Waarschijnlijk stoort de motor teveel op de ontvanger / servo van het gas.
Zonder iets te doen reageert de gasservo ergens op en geeft dus ongecontroleerd zelf gas.

Overigens trilde de rvs gasstang erg dus deze heb ik even met een tayrapje vastgezet zodat de trilling weg was.
Dan nog doet de gasservo vreemd.
De antenne van de ontvanger heb ik naar achteren gebracht en aan de achterrailing geknoopt (dus niet erg vertikaal / omhoog geplaatst.
Oplossing zou kunnen zijn:
antennedraad omhoog brengen (in de mast van de boot)
Gasstangetje aarden aan de motor.
Stalen bougiedop.
Als er nog meer oplossingen zijn dan hoor ik dat graag.
Dus de boot is vandaag niet verder geweest dan in de waterbak.
Vanavond nog de werklampen geplaatst (kunnen branden) en de eerste ramen erin gelijmd (ja, Rob je leest het goed, ramen erin

)
Lijkt op de foto zwart (folie zit er op de achterkant nog op) maar ze zijn wel donker getint
Ben nu nog bezig om de grijplijn die op de tube zit erop de plakken.
gr.
leo.