ben het wel met je eens wat betreft dat je alles sterk en degelijk moet maken.
Helemaal voorwat betreft de motorfundatie, motorbrackets en aandrijving.
Kun je ook zonder rubbers werken of krijg je dan teveel trillingen in de boot.
Dat de kelk nu dicht bij de fundatie ligt klopt en dat het vermogen dan iets minder wordt ok, maar het is dan ook geen raceboot.
Ik ben er eerder bang voor dat deze boot te hard gaat en op z'n platte kielbalk gaat skieen, dan dat er te weinig vermogen in staat.
Dit zou overigens opgelost zijn als inderdaat de motor gewoon in het midden van de boot geplaatst kan worden.
Tevens kunnen de motorbrackets dan dichter op de motor geplaatst worden.
Alleen zit ik nog met een dilemma nl. het gewicht van de boot.
Op een reddingboot komt nogal wat spul te zitten, en de breedte van de boot wordt ook voor een groot deel bepaald door de tube.
Alleen geeft de tube geen extra drijfvermogen.
Tevens heeft de boot een zeer geringe diepgang voor z'n lengte.
Dit alles heeft als consequentie dat deze boot van 140 cm niet meer dan 11 kg mag gaan wegen om z'n waterlijn niet te overschrijden.
Vandaar dat ik alles graag van te voren klaar wil hebben om zo op het juiste gewicht aan te kunnen sturen.
Daarna zal de boot pas definitief inelkaar worden gezet en gespoten.
Dus het uitproberen en testen van dit alles zal, voor zover dat mogelijk is moeten gebeuren met losse romp.
Eventueel kan ik het dek er natuurlijk wel even "los" op plakken.
Ik zal dus de komende weken dit alles moeten gaan proberen om zo tot het beste resultaat te komen.
Overigens nogmaals bedankt voor deze waardevolle tips.
gr.
leo
Helemaal voorwat betreft de motorfundatie, motorbrackets en aandrijving.
Kun je ook zonder rubbers werken of krijg je dan teveel trillingen in de boot.
Dat de kelk nu dicht bij de fundatie ligt klopt en dat het vermogen dan iets minder wordt ok, maar het is dan ook geen raceboot.
Ik ben er eerder bang voor dat deze boot te hard gaat en op z'n platte kielbalk gaat skieen, dan dat er te weinig vermogen in staat.
Dit zou overigens opgelost zijn als inderdaat de motor gewoon in het midden van de boot geplaatst kan worden.
Tevens kunnen de motorbrackets dan dichter op de motor geplaatst worden.
Alleen zit ik nog met een dilemma nl. het gewicht van de boot.
Op een reddingboot komt nogal wat spul te zitten, en de breedte van de boot wordt ook voor een groot deel bepaald door de tube.
Alleen geeft de tube geen extra drijfvermogen.
Tevens heeft de boot een zeer geringe diepgang voor z'n lengte.
Dit alles heeft als consequentie dat deze boot van 140 cm niet meer dan 11 kg mag gaan wegen om z'n waterlijn niet te overschrijden.
Vandaar dat ik alles graag van te voren klaar wil hebben om zo op het juiste gewicht aan te kunnen sturen.
Daarna zal de boot pas definitief inelkaar worden gezet en gespoten.
Dus het uitproberen en testen van dit alles zal, voor zover dat mogelijk is moeten gebeuren met losse romp.
Eventueel kan ik het dek er natuurlijk wel even "los" op plakken.
Ik zal dus de komende weken dit alles moeten gaan proberen om zo tot het beste resultaat te komen.
Overigens nogmaals bedankt voor deze waardevolle tips.
gr.
leo