Echt een fantastisch project! 
Voor wat betreft de uitlaat. Als ik het zo hoor word de uilaatbocht behoorlijk heet, dus als je er wat water in druppeld zal dit toch heel snel damp moeten worden. Het verdampen van water kost veel energie, waardoor de uitlaatgassen afkoelen, en wellicht dat dat wat helpt de sileconeslang heel te houden. Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat de bocht de warmte van de motor zelf gelijd en dat daardoor de sileconeslang kapot gaat. In dat geval lijkt mij een koeling zoals je die zelf beschrijft weer wat nuttiger, mits het oppervlak voldoende is, en er genoeg water door stroomt. Waar komt je koelwater eigenlijk vandaan? Heb je ook voldoende koelwater als je stil licht; electriche pomp, of door de motor aangedreven? Bij de 15cc raceboten bij mij op de club hadden we doorgaans ook een ring om de uitlaatbocht heen, en daar ( en ook van de motor zelf) komt het water met zeer noemenswaardig tempo doorheen...
Wellecht kun je er wat mee.
Groeten Halmar

Voor wat betreft de uitlaat. Als ik het zo hoor word de uilaatbocht behoorlijk heet, dus als je er wat water in druppeld zal dit toch heel snel damp moeten worden. Het verdampen van water kost veel energie, waardoor de uitlaatgassen afkoelen, en wellicht dat dat wat helpt de sileconeslang heel te houden. Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat de bocht de warmte van de motor zelf gelijd en dat daardoor de sileconeslang kapot gaat. In dat geval lijkt mij een koeling zoals je die zelf beschrijft weer wat nuttiger, mits het oppervlak voldoende is, en er genoeg water door stroomt. Waar komt je koelwater eigenlijk vandaan? Heb je ook voldoende koelwater als je stil licht; electriche pomp, of door de motor aangedreven? Bij de 15cc raceboten bij mij op de club hadden we doorgaans ook een ring om de uitlaatbocht heen, en daar ( en ook van de motor zelf) komt het water met zeer noemenswaardig tempo doorheen...
Wellecht kun je er wat mee.
Groeten Halmar