Gilbert zei:
Met een wormwiel kun je misschien een vertraging (100:1) bouwen die lichter is. Daarnaast heb ji roterende mass nodig om de dode punten te overbruggen. Dit kan bereikt worden daar grote (en zware tandwielen) te gebruiken of een lichter vliegwiel waarvan de massa zich concentreerd weg van de as (ideaal = ring)
PS Vandaag met Eagle gevlogen maar geen groot succes, zal nog eens in het Eagle draadje duiken...
Een wormwiel vertraging schijnt veel powerverlies te geven, ik heb het nog nooit bij een orni gezien.
Als je een vertraging van 100x gebruikt, heb je geen extra massa nodig, het motoranker heeft voldoende vliegwielwerking. Ik heb ook een orni met 44x vertraging, dit gaat nog net, de vleugel is wat kleiner, 100cm, deze klapt bij lage toerentallen minder soepel dan de Eagle met de 100x vertraging.
Ga je nog lager in vertraging en gebruik je bv. een brushless buitenloper met hoger koppel en een vliegwiel, dan vliegt het wel, maar komt er een ander probleem om de hoek kijken: Je krijgt problemen met het opnieuw opstarten van de motor TIJDENS de vlucht. Door het gewicht van de orni staan de vleugels omhoog, bij opstarten van de motor moeten de vleugels omlaag, het gewicht van de orni werkt tegen, de motor wil niet opstarten, heb ik meegemaakt :cry:
Op de grond start de motor wel op, omdat je de orni vasthoudt, werkt het gewicht niet tegen :wink:
Jouw Eagle geen groot succes.
- wat is het vlieggewicht?
- wat voor accupack gebruik je?
- wat is de spanning van het accupack als je volgas geeft?