Kolm viertakt motoren worden ook uitgerust met reductie (kijk maar terug in dit draadje)
Het vliegwiel moet een deel van dat schokkender lopen opvangen en verder pas ik een Gates GT3 riem toe.
Niet vergelijkbaar met de door Graupner standaard geleverde T5 vertanding.
Deze is niet spelingsvrij dus de tanden van de riem worden steeds heen en weer gedrukt in de vertanding van de pulley bij de wisselende belasting van de motor.
De Gt3 riem heeft evolvente vertanding wat betekent dat de tanden steeds mooi aanliggen dus minder klappen krijgen.
verder is de GT3 VEEL sterker. Nadeel is dat deze riem wel fors gespannen moet worden, anders kruipt de riem op de pulley tanden omhoog. Als er twee tanden OP elkaar in plaats van IN elkaar vallen wordt plaatselijk de diameter dus vergoot en is de kans op riembreuk enorm groot. Gelukkig heb ik op het werk een frequentie meter waarmee ik de juiste, door de leverancier opgegeven riemspanning kan bepalen.
Allemaal geen garanties Henri, maar de moeite van het proberen waard lijkt me.