Reely Cross Tiger

• Topicstarter Topicstarter Benji
  • Startdatum Startdatum
hallo allemaal,

zijn er misschien ook al filmpjes gemaakt van de crosstiger? de meeste op youtube zijn van kleine kinderen die aan het rijden zijn...
ik zit zelf over een buggy van reely na te denken deze kost 60 euro ex verzendkosten

mvg
Jacar

hallo allemaal,

zijn er misschien ook al filmpjes gemaakt van de crosstiger? de meeste op youtube zijn van kleine kinderen die aan het rijden zijn...
ik zit zelf over een buggy van reely na te denken deze kost 60 euro ex verzendkosten

mvg
Jacar
dan lijkt het me ook een auto voor kleine kinderen;)

dan lijkt het me ook een auto voor kleine kinderen;)

Hmmm..Het kind gehalte zit hem volgens mij meer in de prijs. Je kan je, qau prijs, geen buil vallen aan zo'n Cross tijgertje. Zoals eerder vermeld in dit draadje.."zelf een speelgoed ding bij de Bart Smit vandaan is duurder"

Het lijkt me i.i.g. een leuk autootje om lekker mee te stunten. Gaat het ding binnen een paar weken kapot? Dan gaat hij de onderdelenbak in, of even speuren naar onderdelen...In de bouwbeschrijving staan de best.nrs. van de onderdelen vermeld. Of Conrad deze direct kan leveren weet ik dan even niet. Kleine tip is eens op de site van Seben Racing te kijken. Zij hebben alle onderdelen en tuning parts voor dit autootje. ( http://www.seben-racing.com/ ) En leveren i.i.g. wel!

Ik krijg zelf ws. maandag een Cross Tiger binnen om lekker te "galbakken" op een veldje hier vlakbij..Wilde ik m'n Slash niet meer aan wagen;) Ga hem gelijk vol kogellagers stoppen en een Traxxas regelaar/Traxxas 550 12t/2s lipo gebuiken. Eens kijken of de Tijger te temmen is..

Laatst bewerkt:
Ik krijg zelf ws. maandag een Cross Tiger binnen om lekker te "galbakken" op een veldje hier vlakbij..Wilde ik m'n Slash niet meer aan wagen;) Ga hem gelijk vol kogellagers stoppen en een Traxxas regelaar/Traxxas 550 12t/2s lipo gebuiken. Eens kijken of de Tijger te temmen is..

hahaha mooi man! dat tijgertje is zeker te temmen:P na een kwartiertje is hij zo mak als een lammetje en blijft liggen waar hij ligt haha. leuk idee van die 12t motor,maar mijn ervaring is dat het plastic van de aandrijflijn van dusdanige kwaliteit is dat deze dat niet aankan. maar ik hoor natuurlijk graag wat jouw ervaringen zullen zijn met deze auto!

Ik heb het niet over een 12t brushles huh..Das pure dieren mishandeling..Een normale 550/12t lijkt me meer dan voldoende..Tijgertje mag best grommen..Maar Tijgertje hoeft niet te gaan liggen..:confused:;) Trouwens..Door een origineel Tamiya chassis kitje van 12 euri te gebruiken, voorzie ik zowiezo geen problemen...komt de auto op 62 euri totaal..(even zonder electronica en lagers die ik al heb liggen)

Laatst bewerkt:
Vandaag de Cross Tiger binnen gekregen. Ziet er op het eerste gezicht wel netjes uit....Zal m'n bevindingen t.a.v. het bouwen laten weten:mrgreen: Mocht hier belangstelling voor zijn...

Laatst bewerkt:
misschien een beetje oud topic maar kan een Reely Cross tiger ook een 8Turns brushless aan van Conrad

heey had ff een vraagje gaat deze auto sneller of zachter met een 23,22 of 19 tands pinion ?

kan er in het chassis ook gewoon de Kogellager set van een Tamiya TL01

hey

ik heb gisteren ook mijn cross tiger binnengehad en ben begonnen met bouwen,
in de eerste instatie ging ik er van uit dat er ook een regelaar bij zouzitten maar helaas, (niet goed opgelet) ik ben een noob in de modelbouw ( heb wel 2 nitrobakkies maar die waren al gemonteerd) ik heb wel een niewe zenderset van kyoso liggen en servos heb ik ook. maar nu weet ik niet of je nou bepaalde ontvanger nodig hebt of kan ik gewoon mijn perfex kyosho 2 kanaals ontvanger gebruiken ? ik heb ook nog een accutje liggen van 9.6 volt weet niet hoeveel mah, kan ik die gebruiken voor de 540 moter. in de handleiding word een 7.2 volt 2400 mah aangegeven als benodigde accessoires.

Je ontvanger kan je gewoon gebruiken. Een 540 motor op 9,6v laten lopen zou ik niet doen. Dat gaat niet lekker ruiken;) Ik denk trouwens dat deze accu niet gaat passen in je Tiger.

Je bent wel aan het dubbelposten btw;-)

Laatst bewerkt:
ik had de voor en achter armen ook compleet verkeerd om gemonteerd dat resulteerde dus op demonteren haha ... ik heb mijn tiger nu ook helemaal afgemonteerd maar de tanwielen draaien echt onwijs zwaar. zal ik niet de boel verbranden als ik hem in laat draaien ?.... als de auto op de grond staat en ik duw hem vooruit dan zelf draaien de wielen amper ?

dit moet je even zien als Tip,

Ik heb eerst de motor gemonteerd en geprobeerd om hem te laten draaien...Lukt dit niet?

dan moet je de cardanas er even afhalen en eerst de achtertandwielen in laten lopen,
ik had ze een uurtje laten draaien en begonnen steeds minder herrie te maken.
toen de cardanas er weer op gezet en het liep stukken soepeler,
en dan weer even in laten lopen,

wel de wielen er af halen als je ze in laat lopen....

oke ik ga zo naar muco in alkmaar een regelaar halen en dan zal ik je tip wel opvolgen ik post nog wel even hoe het gegaan is

Dat uurtje inlopen hielp bij mijn Tiger niet veel. Men, wat draait die aandrijflijn zwaar! Ik heb het al eerder gemeld..Ik ben uiteindelijk aan het schuren geslagen om de tandwielen vrij te laten lopen....

aan het schuren gegaan ? ben je gewoon langs alle tandjes gegaan dan ofzow ? en welke tanwielen heb je gedaan ? want ik denk dat ik precies hetzelfde probleem heb als jij

als ik de cardanas eruit heb loopt alles wel gewoon soepel ik denk dat de afschermkapjes gewoon te klein zien van binnen .. pff hoe ga ik dat nou weer oplossen :(

@ biersteker. de afschermkapjes van jouw cardanas....zijn die toevallig zo broos als iets? zodat de scheuren erin springen als je ze erop schroeft? ik kan eens kijken, maar denk dat ik hier zulke kapjes nog heb liggen los van tamiya zelf (iets beter plastic). pm maar bij interesse.

aan het schuren gegaan ? ben je gewoon langs alle tandjes gegaan dan ofzow ? en welke tanwielen heb je gedaan ? want ik denk dat ik precies hetzelfde probleem heb als jij

Ik heb bij de tandwielen die de hoekoverbrenging (weet het niet anders te omschrijven) naar de cardanas verzorgen de buitenrand bijgeschuurd. Dus niet de tandjes zelf maar de ring waaraan de tandjes zitten. Is het een beetje duidelijk zo?

Anders moet ik morgen maar even een foto plaatsen...

Misschien is het idd zo dat de afdekkapjes te klein zijn. Hier zou een dremel uitkomst kunnen bieden. Had ik eerder moeten bekijken..stomstom!;)

Laatst bewerkt:
Back