Reely Cross Tiger

• Topicstarter Topicstarter Benji
  • Startdatum Startdatum
Almelo... moet ff kijken of de financien dat toelaten ;)
voeg me anders ff toe op msn, staat onder mn posting :)

kun je misschien een keer filmpje maken van je cross tiger,
een vriend van mij heeft hem namelijk ook,
en dat ding is niet vooruit te branden,
hij werd nog langzamer met een tamiya superstock,
maar dat komt lijkt mij omdat de overbrenging nog van een normale tl01 is,
en dat ze daar dan grotere banden op hebben gezet
groeten otte

Bij mij rijdt ie zeker prima hoor :)
Momenteel niet, gezien mn geld nu even naar toebehoren voor mn Nitro gaat, maar als hij weer rijdt wil ik best es een filmpje maken hoor :)

toen ik een nieuwe wagen wilde kopen, dacht ik er ook aan om een reely crosstiger te kopen... maar ik heb een tamiya TL01 gekocht. (niet nieuw hoor...) maar ik zoek nu een snellere motor.

groetjes. niels
zie ook: hier

Weet je wat de grap is Niels?
De reely crosstiger is gekopieerd van het Tamiya TL01-B chassis.
Dus hetzelfde chassis maar dan voor off-road geschikt gemaakt ;)

Hier geen last dat de servo's die gebruikt worden in de auto hun tandwielen strippen?

Een collega van me heeft de auto ook maar heeft nu al een goedkopere conrad servo met gestripte tanden en ook een betere Sanwa servo met gestripte tanden. Beide hadden plastic tandwielen. Hier niemand last van?

Toch maar een servo met metalen tandwielen in doen?

Ja hij was goed ingesteld, was wel na wat botsingen dat de servo kapot ging. Maar dat zou de servosaver moeten opvangen.

Heb nog een Futaba S3305 liggen die maar proberen. Dat is een MG dus die zou het wel uit moeten in me Bigscale bleef die ook leven.

Maar andere met de Cross Tiger geen last van?

Dat heb ik niet gehad nee, maar ik vermoed dat dat komt door de standaard servosaver. Die is niet bepaald sterk te noemen, ik draaide hem met het bouwen al kapot.
Is een metalgear servo niet te zwaar?
Ik gebruik een Kyosho Perfex servo, gewoon kunstof gearing, en die houdt zich prima :)
Ik heb al een tijdje niet met mn kruis-tijger gereden, servosaver die ik gekocht had is ook stuk gegaan na een flinke aanvaring(zie paar posts terug), maar denk dat ik die vandewinter wel weer ga rijden op de spaarzame droge momenten ;)
Liever die in de prak dan mn truggy ;)

ik heb de buggyversie van deze auto. nog nooit een kappotte servo gehad. zit al vanaf het begin een s3003 in. nog een paar foto's

de totale uitrusting:

m5110006bb3.jpg

de zender (7 kanaals :lol: ) wel lekker veel berijk
m5110008ij7.jpg

de auto alleen
m5110007ay8.jpg

het chassis
m5110004dg4.jpg

de nieuwe regelaar en ontvanger (6kanaals)
m5110005jo1.jpg

binnenkort komt er nog een snellere motor in, iets in de geest van 20 turns denk ik. zeer leuke auto. ik zit eraan te denken om de monstertruckversie te kopen, het enige verschil is de banden en de kap :D

En hoe is het tot nu toe bevallen?? En in hoeverre heb je hem kunnen tunen? Graag reacties. Greetz!

Ik heb ook een Crosstiger, ik heb hem vandaag laten maken bij quartel...
Eerst dacht ik dat ik hem alleen bij conrad kon laten maken maar het scheen hetzelfde te zijn als een TL-01B chassis.
Mijn tandwielen waren namelijk kapot nu heb ik ze allemaal laten vervangen behalve 1 dat is de metalen die vastzit aan de motoras.
Nu slipt die alleen soms door, ook maakt hij nog een krijsend geluid ik vrees dat als ik er te lang mee rijd dat ik dan binnen no-time weer een hele nieuwe set kan kopen.Voor de gene die ook een Crosstiger willen kopen zal ik maar even zeggen:Spaar beter door voor een betere!;)

Het metalen motortandwiel kan je ook gewoon vervangen toch? Bij de TL-01B in ieder geval wel. In dat geval zou ik dat tandwiel ook vervangen, anders zijn binnen no-time je tandwielen versleten.

Het metalen motortandwiel kan je ook gewoon vervangen toch? Bij de TL-01B in ieder geval wel. In dat geval zou ik dat tandwiel ook vervangen, anders zijn binnen no-time je tandwielen versleten.

Of het kan weet ik niet, ik heb hem vandaag weer uit elkaar gehaald en zag dat er geen schroefje zat om de pinion er uit te schroeven.Volgens mij is hij in de fabriek er aan vast gesmolten of geklemd ofzo.Waarschijnlijk moet ik dus ook een nieuw motortje kopen.Waarschijnlijk word mijn volgende motortje een CUP MACHINE TUNINGS MOTOR, een iets sneller motortje dan de standaard tamiya motoren...Alleen zag ik dat mijn standaard motortje een stuk langer is dan deze, maakt dat uit of niet?
Die cup machine motor kost trouwens €9,95 en een nieuwe pinion 19tands kost €4,95.

Hallo

Welke kogellagers heb ik eigenlijk allemaal precies nodig? Want hebben de tandwielen andere formaat kogellagers dan het formaat wat in een fusee moet?

gr pascal

is het set helemaal kompleet met servos en spull
heb je aleen je zender nodig?

Laatst bewerkt door een moderator:
er is nu ook een nieuwe uit: de rtr cross tiger II is 129,95 euro en is eigenlijk het zelfde maar hoger en lichter.. kheb zelf de rtr cross tiger 1 en bevalt naar 2/3 jaar nog prima, wil er nu nieuwe body etc voor gaan kopen..

Back