Reely Ice Land

• Topicstarter Topicstarter Blight
  • Startdatum Startdatum
ff een tip zeep lost olie op alst in de motor komt oei oei :wink: :wink:

Heb aan mijn eerste post schema's en foto's toegevoegd over het in elkaar zetten van de servo verbindingen.

Ik heb een tijdje geleden mijn Ice Land een nieuw kleurtje gegeven want ik vond het standaard blauw-groen eigenlijk verschikkelijk.
Dus, wat denken jullie?

IMG_1083.jpg

Ik heb totaal geen ervaring met verven maar ik ben volledig tevreden met mijn eerste body. ^^

das idd mooi gedaan mijne reely is nu aan het drogen :p
en hij is rood met zwarte strepe:lol: toeval

Mijn luchtfilter bestaat uit een ingeoliede stukje blauw schuimrubber met daaromheen weer een stuk grijs schuimrubber, dit zit standaard bij de kitversie van de Savage X SS.

Moet ik deze beide rubbers nu eraf halen en schoonmaken met afwasmiddel en dan weer invetten? Nu is het buitenste rubber niet ingevet, maar is dat handiger?

Ik denk niet dat dit de meest geschikte plek is om doe vraag te stellen. Maar ik dacht dat het tweede stukje rubber was om ervoor te zorgen dat er geen stof op het filter komt terwijl de auto stil staat.
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat je met dat 2e stukje rubber rijdt. Maar ik weet het niet zeker, er is hier vast wel ergens een Savage topic waar je je vraag beter kwijt kunt.

Verkeerde plek voor deze vraag, hier is een Savage-topic voor.

Binnenste schuim in-olieen, buitenste schuimpje niet! Als je dit wel doet dan is het hele principe van dubbel-schuim om zeep geholpen en kun je net zo goed enkel-schuim toepassen.

Het buitenste schuimpje moet dus droog blijven zodat het stof/vuil er gemakkelijk vanaf kan en dus het gehele filter minder snel dicht komt te zitten. Immers als je filter dichtslibt dat heeft als gevolg dat je motor minder/te weinig lucht krijgt.

eey blight,
ik zit nu al een tijdje te zoeken naar een MT
en ik zie nu deze topic en heb op conrad gekeken,
heb je tot nu toe nadelen gevonden aan deze wagen?
en ik kan nergens vinden of de wagen nou 1 of 2 versnellingen heeft.
hoop dat je me met deze vragen kan helpen

hey rc fans,

ik heb gister ook de reely rc iceland binnen gekregen. En nadat ik de doos had uitgepakt stond ik eigenlijk ter verbazing hoe groot tie was. het eerste wat ook opviel was de "Dikke BANDEN". Ik heb zelf ook een 1:10 onroadcar, maar dit slaat alles! helemaal top! nu nog inrijden. Dat heb ik nog nooit gedaan. Ik heb het boekje wel gelezen, maar toch vraag ik nog heeft iemand nog goeie tips voor het inrijden?
Verder heb ik ook de nitrobox van conrad erbij gekocht, geinig boxje al zeg ik het zelf.
De Rc bediening vond ik iets wat ingewikkelder (digitaalschermpje), omdat ik een oude rc bediening gewendt was en nu ook met een wieltje ga rijden.
Teneerste wat mij opviel was dat de servo niet goed stond, als je gas gaf, dan remt tie. FF het boekje erbij en walla,. hij staat weer goed. Verder heb ik ook geen oplaad batterijen erbij maar even normale AAbat. Natuurlijk ga ik oplaadbare bat. kopen, heeft iemand hiermee ook tips?? bv 2700mah? (Zijn wel duur zeg)
Maar goed ik hoor het wel....

Zie hier mijn Conrad Reely iceland
440861628_5_7ZBM.jpeg

Groet Ray

Laatst bewerkt:
reely iceland

hallo raysz,

ik heb zelf ook een reely iceland
echt een top auto ( al zeg ik het zelf )
onderdelen redelijk goedkoop en snelle levertijd
en makkelijk in te rijden
heb hem zelf nu ongeveer 6 maanden
en hij loopt als een beest als tie eenmaal is ingereden duurt ongeveer 6 tankjes
maar 1 tip zorg dat je een goede inloop plug hebt scheelt een hoop zorgen
heb zelf een rossi os 8 gebruikt perfecte plug voor 4.6 cc blokkies
loopt rustig en toch een hoop vermogen en is makkelijk af te stellen
p.s reely is geen onbekend merk . het is alleen het merk wat conrad er aan geeft het echte merk is XTM en valt onder het type mammoth
kijk maar is op xtm racing of ff googelen
er zijn zat onderdelen en hopups voor te krijgen

veel succes met racen

groetjes dies2000

eey blight,
conrad iceland heeft 1 versnelling is wel een 2 of 3bak voor te krijgen maar die moet je in amerika bestellen bij xtm racing

groetjes dies2000

HEy,

Ik wou ff iets zeggen over de reely. Eergister heb ik mijn reely ice land voor het eerst gestart. Ik moet zeggen dat de motor erg stroef liep, vooral met het trekken aan de trekstarter. gaat met schokken zegmaar.
Zo begon ik: Eerst heb ik het tankje vol met bezine gegooit, daarna, een paar keer aan de starter getrokken, (Moeizaam). Daarna zender aan, auto aan, toen de gloeiplug aan. en Trekken maar,....pfff dt was echt werken zegmaar.
Ging zowiezo niet soeple, na een dik 1omin trekken, werd mijn arm ook wel lam.
Ik zag dat er genoeg benzine over in kwam, ook in de motor dus alles ging redelijk.
maar nog niet starten, tot dat ik een rare kling hoorde steeds met het trekken aan de startkabel, ik dacht OH OH. misschien loopt hij wel vast. mijn vriendin kwam nog om de hoek kijken en zei, "misschien moet je hem wel terug brengen/sturen". Neee echt niet zei ik, ik zal alles proberen om het te starten, dus ik toch zo ijverig dat ik was trekken, en trekken. gas geven met de handzender en zo weer door.
Ging echt moeizaam, maar toen, kwam hij een klein beetje opgang, en toen draaide hij 1x. Hij LIEP!!!, dus ik gauw nog een keer starten, en jawel daar ging hij!! broem broem. Snel optillen en ergens opzetten, zo nu eenmaal een heel tankje statnair laten lopen. Tjee dat duurde ook lang zeg. wel 15m a 20min. Daarna toch klein beetje in mijn tuin langzaam mee gereden. de schroef ook ruimer gezet, zodat hij meer benzine kreeg was ook belangrijk v de smering. Nadat het tankje op was, heb ik hem uitgezet en daarna een beetje afterunolie toegevoegd, toen trok ik aan de starter en merkte al dat motor soepelder ging lopen, komt dit door dat de zuiger nu de motor inslijpt zegmaar???ik heb daar nie zo veel verstand van , maar ik leer steeds meer bij.
Nou, vande week maar heel langzaam ergens gaanrijden en dan langzaam opbouwen met rijden. Dit was mijn verhaal! als je reactie wilt geven graag!!

Groet Ray

Hoi dies,

ooh, vergeten te vragen, nadat je auto hebt ingereden, bv na 10 tankjes, wat voor een gloeiplug moet je gaan gebruiken?
Ik heb nu de standaard gloeiplug die bij de auto werd geleverd erin gedaan.
Maar erzat ook een tweede gloeiplug bij, moet je die daarna vervangen? kun je dat dan aan het spiraaltje zien??

groet Ray
simracingnetherlands.nl

Lees de stickies in dit forumdeel eens door, daar staat een hoop info in.

Ja, de zuiger zal zich naar de cylinder slijten, bij een koude motor die net nieuw is zal het voorverwarmen met een fohn helpen.

loeiplug is simpel, de gloeidraad is nieuw mooi zichtbaar glimmend, is die in zijn geheel donker gekleurd is die niet goed, ook als die dof-zilver is dan is die niet goed meer maar dan heeft de motor te arm gestaan....
De 1e ring van de gloeidraad kan wel donker verkleuren en zal de werking niet aantasten. Een bekende eigenschap wanneer de plug op is is te merken als je na de start de gloei-accu eraf haalt en de motor direct afslaat. Dan moet je niet aan de afstelling zitten maar direct de plug vervangen.

De standaard plug is een R3.

haha, Roelof, een Loeiplug, we stoppen koeien in een koelkop haha

Het is een 4.6cc dus ik denk dat je met een r4/r5 al een stuk verder zal komen.. een r3 zal snel doorbranden..

Hoi dies,

ooh, vergeten te vragen, nadat je auto hebt ingereden, bv na 10 tankjes, wat voor een gloeiplug moet je gaan gebruiken?
Ik heb nu de standaard gloeiplug die bij de auto werd geleverd erin gedaan.
Maar erzat ook een tweede gloeiplug bij, moet je die daarna vervangen? kun je dat dan aan het spiraaltje zien??

groet Ray
simracingnetherlands.nl

hoi ray
ik rij nu zelf met een r5 plug platinum
start wel iets moeilijker maar ik gooi voor het starten altyd een beetje benzine in de carb en start dan bijna altyd
het is 4.6 cc dus zwaar starten is gewoon zo het is tenslotte geen 2.1cc
veel succes met je auto
p.s als je vragen hebt stuur dan een mailtje ik heb de komende tyd niet veel tyd om op het forum te zitten

gr dies2000

Er zit nog leven in mijn oude topic ^_^

Ik moet zeggen dat de motor erg stroef liep, vooral met het trekken aan de trekstarter. gaat met schokken zegmaar.
Zo begon ik: Eerst heb ik het tankje vol met bezine gegooit, daarna, een paar keer aan de starter getrokken, (Moeizaam). Daarna zender aan, auto aan, toen de gloeiplug aan. en Trekken maar,....pfff dt was echt werken zegmaar.

Ik had hetzelfde. Bij mij liep de motor zoveel aan dat ik zonder extra smering, een fohn en flink veel brute kracht er geen beweging in kreeg. Zie mijn topic erover:
nieuwe-motor-loopt-aan

haha, Roelof, een Loeiplug, we stoppen koeien in een koelkop haha

Het is een 4.6cc dus ik denk dat je met een r4/r5 al een stuk verder zal komen.. een r3 zal snel doorbranden..
Ik heb alleen maar R3 plugs gebruikt en tot nu toe heeft de auto er slechts een het leven om geholpen, en dat is inrijden inbegrepen. Veel rij ik er echter niet mee. Ik vind het leuker om eraan te sleutelen.

Heb er nu ook een motor-start opgebouwd aangezien die in de aanbieding was bij conrad(Gratis backplate) en ik nog 2 mooie battery packs had liggen. Heeft me dus maar 30 euro in totaal gekost :D
Dit is hem: Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

eey blight,
Een beetje late reactie maar hier is ie: Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek
2 versnellingsbak, ik denk dat ik die er ook binnenkort op ga zetten. Conrad weet blijkbaar niet het verschil tussen een 2-speed gearbox en 2-wheel drive. Maar het is echt een versnellingsbak :P

Ik zag dat er genoeg benzine over in kwam, ook in de motor dus alles ging redelijk.
maar nog niet starten, tot dat ik een rare kling hoorde steeds met het trekken aan de startkabel, ik dacht OH OH. misschien loopt hij wel vast.
Ik verbaasde mij ook over die kling, heb hem nog helemaal uit elkaar gehaald om te kijken of er iets verkeerd zat maar blijkbaar is het normaal:
motor-trekt-aan-de-startkabel-bij-afslaan

Ik heb al pogingen gedaan om mijn motor goed af te stellen maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of het zo goed is. Misschien moet ik maar een keer bij een club langs gaan, of als er iemand in de buurt van Deventer of Zutphen is die er meer ervaring mee heeft en mij ermee zou kunnen helpen ^_^

Ik heb zelf trouwens ook nog een vraag, Ik heb de koelkop losgemaakt voor nog meer sleutelwerk maar ik weet niet meer of deze schroefjes vastzaten met loctite. Kan ik de koelkop vastschroeven zonder loctite? Ik wil hem het liefst wel makkelijk kunnen openen om de motor schoon te maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back