regelaar instellen

• Topicstarter Topicstarter marcel_cessna182
  • Startdatum Startdatum
M

marcel_cessna182

Guest
hoi!

ik zal me eerst even voorstellen want dit is de eerste keer dat ik dit forum gebruik.

ik ben marcel en woon in zaandam.
sinds een maand ben ik bezig met modelbouw vliegen en vindt het een prachtige hobby.
heb een maand geleden een cessna 182 gekocht (4 kanaals) met een zender die je ook op de computer kunt aansluiten.
na een paar minder zachte landingen heb ik het toestel goed onder controle! (loopings, draaien en zachte landingen!!)

nu ben ik best een beetje een knutsellaar, dus heb ik een zooitje depron gekocht en ben een straaljager aan het maken!
het is een F-15 geworden die in het midden wordt aangedreven door een prop.

heb een nieuwe motor en regelaar via internet gekocht.
de motor is een HXT 24 gram Brushless Outrunner Motor 1300kv
en de regelaar is een TowerPro 9 grams 12A Borstelloze motor regelaar.

deze horen met elkaar te werken alleen dan wel op lipo accu's.
nu heb ik op dit moment alleen een normale accu (die van de cessna) maar het motortje wil maar niet draaien.

op de volgende website staat een gebruiksaanwijzing voor de regelaar maar ik kom er niet uit.
http://www.towerpro.cn/pic/Brushless Motor speed controller user guide.doc

misschien is mijn engels niet zo goed, maar hij piept een eind in de weer maar gaat niet draaien.
iemand ervaring.

ps. mochten mensen nog goede tekeningen hebben voor zelfbouw straaljagers oid dan hou ik me graag aanbevolen!

alvast bedankt

bedoel je dat hij blijft piepen als je de batterij aangekoppeld hebt ? indien dat het geval is dan is het meestal dat je stick (gas) niet volledig dicht staat . is dat wel zo dan kan het zijn dat je hem nog een beetje dicht moet trimmen . heb het ook al voorgehad dat hij bleef piepen en men stick stond helemaal dicht , toen één klikje getrimd en het was in orde .

Wat jona zegt klopt inderdaad.
Maar als je hem wilt programmeren, dan wel de huidige instelling wilt controleren zal je je gas helemaal open moeten zetten (voordat je hem helemaal dicht doet!) en dan kun je aan de piepjes "B" in het documentje horen wat de huidige instellingen zijn.
Hopelijk helpt dit :D

O ja en voor mooie bouwtekeningen van pusher jets kun je het beste www.parkjets.com kijken.

ik ga het gelijk even proberen! hou jullie op de hoogte en alvast bedankt voor de tip!
ps. op park jets heb ik gekeken maar zoek de F117!
weet je daar ook nog tekeningen voor?

alvast bedankt

helaas......... n iet gelukt :( :( :( :(

krijg een hoop piepjes, maar er gaat niets draaien........ mischien doe ik wel iets fout maar ik kom er niet uit?
iemand nog tips...............????

alvast bedankt

Hoi marcel,

Heb je trims ook even aangepast? Want als alles corerct verbonden is moet het gewoon werken...
O Ja hier zijn de tekeningen voor een foamie F117 RCgroups

Je moet toch even die piepjes interpreteren. Hoeveel cellen is dat cessna pakketje? Het kan zijn dat ie op LiPo herkenning staat en dan 3s herkent en gelijk in de afslag gaat. Je kunt die instelling programmeren door je zender op volgas te zetten voordat je de regelaar aansluit. En dan de piepjes tellen en de handleiding volgen.

Dirk

heb er nu een 3cellige lipo aan hangen en ik krijg hem nog steeds niet werkend.......
voel me nu echt dom... :oops: :oops: :oops:
degene van wie ik hem heb gekocht zei dat hij standaard op lipo stond ingesteld, dus dacht dat hij nu wel moest werken, maar niet dus.
ik probeer de piepjes te ontcijferen, maar kom er niet uit.
misschien krijg ik oppeens een eureka moment, maar nu nog even niet!

wat regelmatig bij regelaars is, is dat om ze te
progameren je gas helemaal omhoog moet
zetten, en dan pas de akku aansluiten op de
regelaar, meestal is dit een signaal om het
progammerings menu te openen, wat voor een
piepjes geeft de regelaar dan af.?

omdat ik een beetje destructieve neigingen kreeg en op vakantie ben geweest, heb ik het hele zooitje even apart gelegd.
maar nu wil ik toch wel graag vliegen met deze motor.

nogmaals een opsomming.

ik heb een motor met bijpassende regelaar.
wanneer ik deze aansluit op een goedwerkende ontvanger/zender combinatie (werkt ook in een ander vliegtuig) dan hoor ik een hoop piepjes.
ik heb een 3cellige lipo accu van 11,1volt en 700mhA.

als ik hem aansluit met zender aan en gas voluit dan kom ik in de programmeer modus.
als ik het goed heb, moet ik na het eerste piepje m'n gas volledig dichtdraaien.
dan hoor ik een bevestigingspiepje.
daarna ben ik de draad kwijt.
zodra ik dan weer gas geef begint het motortje te piepen en voel ik dat hij wat wilt gaan doen, maar er gebeurd niets......

iemand nog enig idee?

Je zal toch echt een handleiding erbij moeten pakken: zowat ieder merk heeft zijn eigen sequentie van handelingen die je moet doorlopen om een ESC op de juiste manier te programmeren.

Ik heb zelf de manual van een Tower Pro 30A ESC; waarschijnlijk kom je hiermee al een heel eind. PB me even je mailadres, dan stuur ik je wel een pfd!

Back