All,
achter DARPAS zitten op dit moment inderdaad 32 commerciële leden (lees bedrijven). Als niet commerciele vlieger heeft DARPAS sowieso geen toegevoegde waarde voor je. In dat geval kun je indien gewenst beter naar de locale modelvliegclub gaan en daar lid worden of zelf individueel lid worden van de KNVvL.
Voor de commerciële vliegers...
Praten met ILenT en overige ontheffingsverstrekkers is uiteraard gratis. Het bundelen van krachten middels een brancheorganisatie leidt echter doorgaans tot een beter eindresultaat...
Gr Norbert
Beste Norbert,
Heb je enig idee wat de definitie is van "commercieel vliegen", en waarom het vliegen met een luchtballon geen commerciële vlucht is??!!
Een commerciële vlucht is een vlucht welke je ban boeken van A naar B.
Bij luchtballonnen vlieg je van A naar de plaats waar de wind je brengt.
In dit geval het maken van luchtopnames is niet commercieel, er kan geen vlucht geboekt worden en je krijgt niet betaald voor de vlucht. In veel gevallen worden opnames gemaakt waarvoor je betaald krijgt. Niet voor de vlucht!! Er is immers niemand die je betaald om een rondje te vliegen, het gaat om de foto's of filmmateriaal.
Er wordt ook gesproken over het hebben van baat

, dit is een niks zeggende term. Als je een dagje op bed blijft liggen heb je daar baat bij, als je diezelfde dag een rondje gaat lopen heb je er ook baat bij. Als je een sigaret op steekt heb je daar baat bij als je geen sigaret op steekt heb je daar ook baat bij. De term baat kan je overal voor zetten, gewoon waardeloos

.
Zo is er ook iets te vinden over modelvliegen dat het "
sport"vliegen zou zijn wat uitgelegd wordt als
sport is hobby en baatloos. Tja, volgens mij wordt er in de sport nog altijd het meeste geld omgezet.
Volgens mij is er niks waar ontheffing voor verleend hoeft te worden, natuurlijk wel netjes aan de regeling modelvliegen houden..
Art 3:3 van de Wet algemeen Bestuursrecht (Awb) is redelijk duidelijk over het afgeven van ontheffingen waar deze niet afgegeven kunnen worden...
Misschien moet ik maar een belangen vereniging opzetten "Gebruikers voor Gebruikers" voor €10,- per jaar of zo.

Als er voldoende kandidaten zijn welke daar (baatloos

) energie in willen stoppen doet ik daar graag aan mee

.