Regelgeving commerciële vluchten RPAS (luchtfotografie en -video) ???

dat geloof ik best, maar ik hoef toch niet lid te worden van een belangen vereniging met lidmaatschapsgeld om vervolgens met conculegas op een forum te zitten? het is een waardevol toevoegsol, maar in basis niet waar darpas voor is opgericht en waarvoor je lid zou worden volgens mij.

als het enkel om het forum gaat zet ik vanavond even een forumpje online en mag iedereen voor veel minder lid worden;)

Ik ben DARPAS lid en best actief, ga zelf met IL&T in gesprek of met EuroUSC, deel ervaringen op het DARPAS forum of hier maar ik ben het met vinnygogo eens, er gebeurd zeer weinig vanuit DARPAS zelf op ontwikkelingen. Zelfs op het DARPAS forum is men niet echt actief, ik had wat meer initiatief verwacht van deze club. Overigens zijn menig DARPAS leden meer actief op dit forum dan die van DARPAS. Da's op zich niet erg maar geef als lid daar ook eens input ipv hier je beklag over DARPAS te doen.

Ik denk dat alle energie die op dit punt in dit forum gestoken wordt verloren energie is. Je hebt in DARPAS een belangenvereniging die als taak heeft te lobbyen voor hun leden. Die leden moeten dus alle energie stoppen in het activeren en motiveren van hun bestuur om hun gewicht in de schaal te gooien met hun lobby bij de overheid. En als ze dat niet goed genoeg doen, een nieuw bestuur kiezen!!

Volgens mij moet die lobby ook niet primair gericht zijn op ILenT, want dat zijn uitvoerders van beleid, geen beleidsmakers. Die lobby moet veel meer gericht zijn op de politiek en verantwoordelijke departementen. Je kan bij de politie steen en been klagen over een maximale snelheid op een stuk weg binnen je gemeente, maar die doen daar echt niets aan. Daarvoor moet je bij de gemeentepolitiek, wethouder en/of gemeenteraadsfracties zijn.

Groet,

Ad Bakker

Ik denk dat alle energie die op dit punt in dit forum gestoken wordt verloren energie is. Je hebt in DARPAS een belangenvereniging die als taak heeft te lobbyen voor hun leden. Die leden moeten dus alle energie stoppen in het activeren en motiveren van hun bestuur om hun gewicht in de schaal te gooien met hun lobby bij de overheid. En als ze dat niet goed genoeg doen, een nieuw bestuur kiezen!!

Volgens mij moet die lobby ook niet primair gericht zijn op ILenT, want dat zijn uitvoerders van beleid, geen beleidsmakers. Die lobby moet veel meer gericht zijn op de politiek en verantwoordelijke departementen. Je kan bij de politie steen en been klagen over een maximale snelheid op een stuk weg binnen je gemeente, maar die doen daar echt niets aan. Daarvoor moet je bij de gemeentepolitiek, wethouder en/of gemeenteraadsfracties zijn.

Groet,

Ad Bakker

Ik ben het geheel met je eens Ad, het gaat hier te veel over frustraties en haantjesgedrag wat niemand iets verder brengt. Kennelijk is daar ook behoefte aan maar laat iedereen zijn of haar ding doen en bespreek de zaken die je aangaan binnen je beroepsgroep.

Van de kant van DARPAS blijft het stil, ik heb nu al twee maal het bestuur gevraagd zich ook eens te mengen in deze discussie(s), vooralsnog hebben ze zich hier niet laten zien, noch heb ik een reactie gehad op mijn emails.

IlenT is degene die zitting heeft genomen in de diverse werkgroepen, zij zijn dus aanspreekpunt, ik denk niet dat een ambtenaar van 't ministerie belast met de feitelijke wet- en regelgeving zijn gezicht laat zien.

Ik begin me overigens lichtelijk te irriteren aan je manier van reageren, je doet 't voorkomen alsof je de waarheid in pacht hebt, en weet van de hoed en de rand. Dat laatste is zeker niet het geval, aangezien je geen deel hebt uitgemaakt van één van de werkgroepen. Daarnaast blijft het oorverdovend stil m.b.t. de concrete vragen die ik je stel.

Wat is precies je insteek in deze discussie? Roepen dat de hier, en elders, geventileerde bezwaren en frustratie buitenproportioneel zijn? Ik heb al eerder aannemelijk gemaakt, en jij onderschreef die aanname, dat je niet in een positie verkeert een dergelijk oordeel te vellen.

Kortom, je inbreng wordt gewaardeerd, maar graag iets minder betuttelend en schoolmeesterachtig uit de hoek komen a.u.b.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen.

Ik ben DARPAS lid en best actief, ga zelf met IL&T in gesprek of met EuroUSC, deel ervaringen op het DARPAS forum of hier maar ik ben het met vinnygogo eens, er gebeurd zeer weinig vanuit DARPAS zelf op ontwikkelingen. Zelfs op het DARPAS forum is men niet echt actief, ik had wat meer initiatief verwacht van deze club. Overigens zijn menig DARPAS leden meer actief op dit forum dan die van DARPAS. Da's op zich niet erg maar geef als lid daar ook eens input ipv hier je beklag over DARPAS te doen.

Ik heb mijzelf aangemeld op het DARPAS forum, om daar de leden ook te motiveren zich te mengen in deze discussie, of een gelijksoortige discussie op het DARPAS forum te starten.

Ik kreeg echter de melding van de beheerder dat ik zonder DARPAS lidmaatschap geen toegang krijg tot het forum. Uiteraard ben ik niet van plan een betaald lidmaatschap af te sluiten puur om daar een discussie te mogen voeren. Datzelfde geldt voor 't gros van de mensen die graag deze discussie willen voeren.

Kortom, DARPAS doet zelf de deur dicht, gemiste kans, jammer.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen.

Iets te selectief gelezen misschien? Jammer dat men met dergelijke dooddoeners een discussie die af en toe wellicht iets doorschiet gelijk als niet interessant afdoet.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen.

Ik ben het geheel met je eens Ad, het gaat hier te veel over frustraties en haantjesgedrag wat niemand iets verder brengt.

In ieder geval ik hoop dat je niet meer zo hoog uit de lucht spreekt want je doet altijd of je alles weet en kan.

Wat jammer van al dat haantjes gedrag. Het schijnt (van wat ik hoor) dat meer en meer lezende leden zich afzonderen van dit draadje . Nog even en er blijven maar +/- 8 mensen over hier. Get a room en vecht het daar uit ..

Gr, Burg.

Een korte opsomming van hoe het loopt. Dit forum gaat al lang niet meer over het delen van kennis. Delen van kennis wordt in de meeste gevallen hier ervaren als een enorme bedreiging. Nog sterker... het wordt per direct vertaald naar een strijd tussen personen.

Erg jammer dit.
Voor mij/ons betekent het dat ook wij dit draadje gaan verlaten.

Vwb het Topic.
Voor iedereen die echt wil weten waar aan te moeten voldoen. Neem contact op met:

G. (Gert) Kruiswijk
senior inspecteur

........................................................................
Afdeling Vergunningen
Directie Luchtvaart
Inspectie Leefomgeving en Transport
Saturnusstraat 50 | Hoofddorp | Kamer C 2.14
Postbus 575 | 2130 AN | Hoofddorp
T +31 70 456 3269
M +31 6 538 49 684
Gert.Kruiswijk@ILenT.nl
Home - Inspectie Leefomgeving en Transport
team vergunningen luchtruim / aviation-approvals@ILenT - accounthouder General Aviation - team nazorg ILT- contactpersoon Stichting Sociaal Fonds IenM - de-conflictcoaching
werktijden: maandag t/m donderdag tussen 07.30 en 16.00 u

Zijn team bepaald of je de gevraagde ontheffing ontvangt die noodzakelijk is. Alleen zijn team kan je dus exact vertellen hoe of wat!

Succes allen.
Ik hoop dat wij veel collega's mogen ontmoeten. De markt is groot genoeg.

Ik vraag me af of de onvrede met deze wet wel bekent is in Den Haag.

Mijn hart is er goed voor om goed voorbereid eens met z'n allen naar Den Haag te gaan om aan te geven dat dit een doorgeslagen wetgeving is, uiteraard met de media die hier gretig op in zal gaan ;)

@Norbert,

Gert is tot 23 September met vakantie, dus het heeft niet zoveel zin om hem nu te benaderen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen.

Norbert,

Ik meen oprecht dat ik het jammer vind als je ons gaat verlaten in deze.

Niet alleen zie ik jou als de gene die heel goed op de hoogte is van de regels zoals die nu zijn en dat ook wil delen, maar ook als iemand die echt zijn best doet om op een veilige manier met deze tak van bedrijfsvoering om te gaan.

Mario :proost:

Een korte opsomming van hoe het loopt. Dit forum gaat al lang niet meer over het delen van kennis. Delen van kennis wordt in de meeste gevallen hier ervaren als een enorme bedreiging. Nog sterker... het wordt per direct vertaald naar een strijd tussen personen.

Erg jammer dit.

Vwb het Topic.
Voor iedereen die echt wil weten waar aan te moeten voldoen. Neem contact op met:

G. (Gert) Kruiswijk
senior inspecteur

Afdeling Vergunningen
Directie Luchtvaart
T +31 70 456 3269
M +31 6 538 49 684
Gert.Kruiswijk@ILenT.nl
team vergunningen luchtruim / aviation-approvals@ILenT - accounthouder General Aviation - team nazorg ILT- contactpersoon Stichting Sociaal Fonds IenM - de-conflictcoaching

Zijn team bepaald of je de gevraagde ontheffing ontvangt die noodzakelijk is. Alleen zijn team kan je dus exact vertellen hoe of wat!

Succes allen.

12 september is er in de 2e Kamer een hoorzitting. Darpas is uitgenodigd om daar haar mening/visie te ventileren. Vanuit het bestuur gaar Rob van Nieuwland daarheen. Op het Darpas-forum is de input gedeeld die is aangeleverd voor 3 september. Het jammere is dat dat er welgeteld 4 leden op hebben gereageerd.... Het afkraken van Darpas, ook hier openlijk door Darpas leden, is dan wat jammer. Ik geef direct toe dat ik ook mijn bedenkingen heb en heb gehad bij de activiteiten en aanwezigheid van het Darpas bestuur. Ik deel ook zeker de mening die Sander aangeeft '300 Euro betalen voor een toegang tot een forum'. Echter als het bestuur om input vraagt en er reageren welgeteld 4 mensen dan kan je bij de betrokkenheid van de leden ook je vraagtekens stellen. En dat op een ledenbase van meer dan 60 bedrijven.
Kern van het verhaal; Darpas is komende week op de plek waar ze zijn moet met het ventileren van een visie/mening. Helaas weten we allemaal dat het lange en stroperige trajecten zijn. Niet het verbod invoeren, maar wel het bepalen van een duidelijke en eenduidige regelgeving die weinig/geen ruimte laat voor mis-interpretaties.

Laat ik dan iets inhoudelijks op de discussie melden:

Mijn voorgaande waarschuwing gaat weer van kracht.
oftewel, eerstvolgende op de man opmerking wordt beloont met een waarschuwing.
2e waarschuwing = week zitten.

Je discussieert op een nette en normale manier zonder ruzie te zoeken of te stoken.
je hebt maar te accepteren dat anderen ook een andere mening kunnen hebben.

Kun je dat niet, is dit niet jouw plek.

heb je hier een opmerking over: pb me.

Vanwaar ineens deze interventie Student? Omdat 1 iemand aangeeft er tussenuit te stappen? Het gaat prima toch? Mensen worden naar mijn idee in hun waarde gelaten en met respect behandeld. Echter wordt er soms wel kritisch en confronterend gesproken en 'geprikt'. Dat mag toch? De ene persoon kan ermee omgaan, de ander niet... Niks verkeerds in mijn ogen.

Vanwaar ineens deze interventie Student? Omdat 1 iemand aangeeft er tussenuit te stappen? Het gaat prima toch? Mensen worden naar mijn idee in hun waarde gelaten en met respect behandeld. Echter wordt er soms wel kritisch en confronterend gesproken en 'geprikt'. Dat mag toch? De ene persoon kan ermee omgaan, de ander niet... Niks verkeerds in mijn ogen.

+1 :)

+3

Student moet nog een beetje leren, daar is hij student voor ;) .
Als niet lid van darpas, is het wel wenselijk om je visie te delen, ik ga ze mailen. Of ze er iets mee doen, is aan darpas. Het is kort dag, maar misschien kunnen ze er toch wat mee.

+3

Student moet nog een beetje leren, daar is hij student voor ;) .
Als niet lid van darpas, is het wel wenselijk om je visie te delen, ik ga ze mailen. Of ze er iets mee doen, is aan darpas. Het is kort dag, maar misschien kunnen ze er toch wat mee.

Voor de zitting van 12 september zal er niks mee gebeuren. De input moest in Den Haag op 3 september worden aangeleverd. Straks zijn de niet leden actiever dan de leden.... :D

Laatste offtopic..

Deze interventie is vanwege de algehele grimmige sfeer die in de multicopterhoek hangt.
Een beetje prikken, ok. Zolang het netjes gaat.
maar ik zie een beetje teveel nutteloos geprik, zoals ik het lees puur om iemand op de kast te jagen.

En daar is dit forum niet voor.

Daarnaast kun je dat ook niet terugzien, omdat ik al wat heb geveegd.
en een andere mod is voor mij al goed bezig geweest.
Mijn mening is dat hier het lijntje overschreden is, en de discussie moet gewoon weer aan de goede kant van het lijntje komen.

Vanaf hier ontopic, nieuwe reacties over dit onderwerp veeg ik eruit.
vragen kun je via mn pb stellen, opmerkingen mag je er ook neergooien. Maar hier ontopic.

Erg jammer dit.

Vwb het Topic.

G. (Gert) Kruiswijk
senior inspecteur

Afdeling Vergunningen
Directie Luchtvaart
T +31 70 456 3269
M +31 6 538 49 684
Gert.Kruiswijk@ILenT.nl

Succes allen.

Heel goed Norbert ik heb dat al een tijdje terug besloten.
Het word toch niet gewaardeerd

Back