Regelgeving modelvliegen 31 december 2020

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien was ik niet duidelijk:
Als je mijn post goed leest zie je dat ik het heb over toestellen die beneden de 250 gram wegen. Waarom zeg ik dat? Omdat je beneden de 250 gram geen certificaat hoeft te hebben en je toestel ook niet hoeft aan te melden. Je valt dan buiten de regels. Dus past die post prima in de lijn van deze topic.
Je bent heel onduidelijk.

De EU spelregelbrij heeft het voor zover ik het zie alleen over gewichten hoogten en afstanden, maar niet over de luchtruim kwalificatie.

Mijn in en outdoor fladderspul als dat buiten fladdert, gebeurd dat meestal in klasse D.
Dat is gecontroleerd luchtruim.
Ok, er is wel een conventant en de bewoners van het paal terrarium (andere naam voor verkeerstoren):D willen wel altijd graag weten of er wel of geen buiten activiteit op het veld plaats vind.

luchtruim kwalificatie??? Huh
aha.png
aha.png
Dat heb ik geen moment in mijn mond genomen, laat staan opgeschreven.

Laatst bewerkt:
uchtruim kwalificatie??? Huh
aha.png
aha.png
Dat heb ik geen moment in mijn mond genomen, laat staan opgeschreven.
Wat ik wil zeggen of aangeven is dat de EU regelbrij maar één deeltje is van de hele zooi.
Een fladdertje van onder de 250 gram en dan vrijheidblijheid zoals het er nu staat is ook niet helemaal waar.

Dus als een kind een klein radiografisch bestuurbaar vliegtuigje krijgt van opa en oma dat 10 gram weegt heeft ie een probleem als ie naar buiten gaat om te gaan vliegen.

mmm

Een kwestie van tijd voordat drones onder 250 gram ook verboden gaan worden.
In theorie kan je nu al een drone maken de onder 250 gram weegt die vliegt op waypoints en een camera aan boord heeft.
Er hoeven maar een paar incidenten te zijn en de regelgeving wordt gewoon aangepast, zal dan wel om privacy gaan, doet het altijd goed.
En als mijnheer Bezos van Amazon in Europa nog wat groter wordt dan douwt ie gewoon wat geld naar wat ambtenaren om de regels te veranderen dat alle luchtverkeer onder de 200 meter stilgelegd word zodat zijn bezorgrobots vrij spel hebben.

En wat drugs bezorgen betreft, ik ben in Amsterdam al door mijn buurman benaderd (20+ jaar cel) of ik een jet kon bouwen die van Noord Afrika naar Spanje kon vliegen met een paar kilo aan boord..
Hij had er behoorlijk wat geld voor over maar ik ben met mijn radiopiraat ook nooit ingegaan op het vele geld wat coffeeshops boden, ik ben tegen drugs.
Maar er zullen best wel modelbouwers zijn die het kunnen en doen.

GJ
Een camera mag sowieso niet zonder registratie.

Dus als een kind een klein radiografisch bestuurbaar vliegtuigje krijgt van opa en oma dat 10 gram weegt heeft ie een probleem als ie naar buiten gaat om te gaan vliegen.
Als in Nederland de luchtruim klasse anders is als G, ja dan hebben de ouders/verzorgers van het kind, als het nog niet de volwasseneleeftijd heeft even wat uit te leggen als het kind door handhaving of zo gesnaaid wordt.

Topic op verzoek van de maker gesloten en kwalijke en kwetsende teksten verwijderd.
Op het MBF forum wordt niet gediscrimineerd en grove taal gebruikt , laat dit duidelijk zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back