Inderdaad, AGL
op de vliegkaart staan de hoogte markeringen ook op feet tov grond
een toestel hoort een bepaalde hoogtescheiding aan te houden,
dus die paar meter die de barometer wisselt op de grond, zijn niet voldoende om die hoogtescheiding teniet te doen.
als een vliegtuig/heli boven zee komt, zou deze moeten switchen naar sea level
ligt een beetje aan waar hij zit, en hoe de toren ter plaatse zijn hoogtes doorgeeft.
Qua hoe hoog je zit, het gaat nu voor een redelijk deel over hoe je dit zou moeten bewijzen.
daar heb je natuurlijk meters voor.
afwijking tov de meter van de handhaver kan, als je dat 100% wilt indammen, moet je net als echte vliegtuigen je barometer ijken.
Alle vliegtuigen en heli's bepalen daarmee hun eigen hoogte. Als de basis maar klopt.
Tot nu toe is dit geen probleem geweest, omdat het probleem er ook niet is.
men controleert niet echt, en de near miss met mandragend ontbreekt.
De wet voorziet hierin niet.
wordt er gecontroleerd, krijg je vanzelf discussie, gang naar de rechter.
uitspraak, jurisprudentie.
Iemand is daar de dupe van. daarna is het duidelijk.
daarvoor zou iemand zich er hard voor moeten maken.
Maar als er geen probleem is, doet niemand dat.
en zal de wetgever/instantie hier ook niet vlot iets over gaan zeggen.
anders beperk je potentieel de boel weer voor iedereen.
@WillydeWoofer
al zou het Sea level zijn, daarmee bedoelen ze gewoon 1 basis luchtdruk als 0 meter hoogte in de hoogtemeter invoeren.
boven land wordt dit door de piloot ingevoerd als hij op de grond staat (AGL)
komt de piloot van heel ver, vraagt deze piloot aan de toren in wiens gebied hij invliegt (hij MOET zich melden bij de toren) wat daar de AGL is.
de 0 meter hoogte barometer stand. kan dus makkelijk dat hij na de wijziging volgens zijn apparatuur opeens een paar meter hoger vliegt.
een toestel hoort zich bij iedere toren aan / af te melden, dus overal krijgt hij de AGL waarde mee.
dus alle toestellen in dat gebied vliegen dezelfde hoogtescheiding tov elkaar.
Als ik mij niet vergis heeft men de Sea Level vastgezet
zodat een toestel uit amerika dezelfde hoogtes heeft als een toestel uit europa. dus 10.000 feet is dan in ieder toestel hetzelfde.
ongeacht de werkelijke hoogte. als de hoogte tov elkaar maar klopt.
Voor de discussie hier:
in theorie ben je heel de discussie kwijt, als de mensen die vliegen even de AGL opvragen bij de toren.
dat vul je in. of je kijk wat jouw afwijking is, en daar mee verder rekenen.
al zullen de meeste torens dit wel ergens op een site hebben staan...
Bij vliegtuigen niet zo'n punt.
er is nog steeds een hoogtescheiding van 300 ft (of 600ft, wil ik ff kwijt zijn)
dus die paar meter dat de grond hier lager is dan daar...
zou niet zoveel uit moeten maken.
120 meter is in de basis relatief laag. hoogtescheiding erop. vlakt elkaar mooi uit.
Behalve in no fly zones.. dus bv rond schiphol, zestienhoven etc etc.
Daar weet men dat er geen rc spul mag vliegen, dus is de hoogtescheiding opeens 120 meter lager.
De trauma en politie heli's hoeven die scheiding niet aan tee houden, die vliegen gewoon erg laag.
Wat vanuit hun punt ook niet erg is, er mag niemand vliegen...
op de vliegkaart staan de hoogte markeringen ook op feet tov grond
een toestel hoort een bepaalde hoogtescheiding aan te houden,
dus die paar meter die de barometer wisselt op de grond, zijn niet voldoende om die hoogtescheiding teniet te doen.
als een vliegtuig/heli boven zee komt, zou deze moeten switchen naar sea level
ligt een beetje aan waar hij zit, en hoe de toren ter plaatse zijn hoogtes doorgeeft.
Qua hoe hoog je zit, het gaat nu voor een redelijk deel over hoe je dit zou moeten bewijzen.
daar heb je natuurlijk meters voor.
afwijking tov de meter van de handhaver kan, als je dat 100% wilt indammen, moet je net als echte vliegtuigen je barometer ijken.
Alle vliegtuigen en heli's bepalen daarmee hun eigen hoogte. Als de basis maar klopt.
Tot nu toe is dit geen probleem geweest, omdat het probleem er ook niet is.
men controleert niet echt, en de near miss met mandragend ontbreekt.
De wet voorziet hierin niet.
wordt er gecontroleerd, krijg je vanzelf discussie, gang naar de rechter.
uitspraak, jurisprudentie.
Iemand is daar de dupe van. daarna is het duidelijk.
daarvoor zou iemand zich er hard voor moeten maken.
Maar als er geen probleem is, doet niemand dat.
en zal de wetgever/instantie hier ook niet vlot iets over gaan zeggen.
anders beperk je potentieel de boel weer voor iedereen.
@WillydeWoofer
al zou het Sea level zijn, daarmee bedoelen ze gewoon 1 basis luchtdruk als 0 meter hoogte in de hoogtemeter invoeren.
boven land wordt dit door de piloot ingevoerd als hij op de grond staat (AGL)
komt de piloot van heel ver, vraagt deze piloot aan de toren in wiens gebied hij invliegt (hij MOET zich melden bij de toren) wat daar de AGL is.
de 0 meter hoogte barometer stand. kan dus makkelijk dat hij na de wijziging volgens zijn apparatuur opeens een paar meter hoger vliegt.
een toestel hoort zich bij iedere toren aan / af te melden, dus overal krijgt hij de AGL waarde mee.
dus alle toestellen in dat gebied vliegen dezelfde hoogtescheiding tov elkaar.
Als ik mij niet vergis heeft men de Sea Level vastgezet
zodat een toestel uit amerika dezelfde hoogtes heeft als een toestel uit europa. dus 10.000 feet is dan in ieder toestel hetzelfde.
ongeacht de werkelijke hoogte. als de hoogte tov elkaar maar klopt.
Voor de discussie hier:
in theorie ben je heel de discussie kwijt, als de mensen die vliegen even de AGL opvragen bij de toren.
dat vul je in. of je kijk wat jouw afwijking is, en daar mee verder rekenen.
al zullen de meeste torens dit wel ergens op een site hebben staan...
Bij vliegtuigen niet zo'n punt.
er is nog steeds een hoogtescheiding van 300 ft (of 600ft, wil ik ff kwijt zijn)
dus die paar meter dat de grond hier lager is dan daar...
zou niet zoveel uit moeten maken.
120 meter is in de basis relatief laag. hoogtescheiding erop. vlakt elkaar mooi uit.
Behalve in no fly zones.. dus bv rond schiphol, zestienhoven etc etc.
Daar weet men dat er geen rc spul mag vliegen, dus is de hoogtescheiding opeens 120 meter lager.
De trauma en politie heli's hoeven die scheiding niet aan tee houden, die vliegen gewoon erg laag.
Wat vanuit hun punt ook niet erg is, er mag niemand vliegen...