Regen auto

• Topicstarter Topicstarter Jemmie
  • Startdatum Startdatum
Het is een product van Serpent maar tegenwoordig ook van meerdere merken verkrijgbaar. Het werkt prima om in alle hoeken en gaten het vuil weg te trekken.

Waarschijnlijk kan het ook met wat Pledoh klei uit de speelgoedwinkel.

Nou Martin, ik denk dat je van Richard of anders van ons wel 2 bodyclips kunt krijgen hoor
je had gegokt, maar zoals gewoonlijk mis gegokt
mierenneuker ;-)

Graag Hugo, de hobby is al duur genoeg, dus alle beetjes helpen..... :)

Ik een MN?... hahaha... ;)

hahaha, lekkere humor
zo moeten we maar het hele seizoen gaan doen
lekker veel lol
maarre......... of dat bij een ieder gaat gebeuren?????
pfff

Ik heb 2 keer in echt harde regen gereden, nk gouda en nk rucphen.
Beide keren probleemloos uitgereden.

Bij me servo's alleen de buitenkant ingesmeerd met vaseline(goede servo's zijn eigenlijk al waterdicht).
Ontvanger zo gedaan zoals roelof liet zien.
Accu heb ik altijd al goed ingepakt zitten ivm brandstof.

Als regenbanden gebruikte ik bij een natte baan en als het gestopt was met regenen de dunlop banden en in volle regen de kisslings.
Kisslings zijn erg duur maar elke cent waard als je het mij vraagt. Had echt veel grip er mee.
Als de baan wat vochtig is werken electrobanden zeer goed.

Verder had ik voor mijn motoren een compleet afgedraaide koelkop, alleen de plug was afgeschermd, en ik tape'de altijd het gat in de voorruit af, is makkelijk te verwijderen als de baan sneller wordt.
Je kan tegenwoordig kant en klare regenfilters kopen, werken perfect, heb er 1 liggen, gebruik em nu toch niet meer.

Verder kan je, afhankelijk van de omstandigheden je setup veranderen. als je op regenbanden gaat, ga je op 0 camber en 0 toe. Verder haal ik zelf altijd de achterste anti rollbar los en als het echt nat is ga ik naar zachtere demping.

(RCJRacing - RC-Cars) Hier staan heleboel filmpjes van regenraces (EFRA 2006 200mm IC Track European Championships in Heemstede) en daar zie j welke problemen regen op kan leveren.... Meestal zijn het natte luchtfilters die de auto's doen uitslaan....

PicturesOfRichardDeVos-160_resized.jpg

46_resized.jpg

EC2006-FriSatSun-300_resized.jpg

EC2006-FriSatSun-360_resized.jpg

EC2006-FriSatSun-345_resized.jpg

Meer pics? : RCJRacing - RC-Cars

Ik rijd weliswaar electro, maar als ik in de regen rijd en mijn ontvanger inpak, wikkel ik deze altijd eerst nog even in keukenpapier. Je krijgt in zo'n ballon namelijk vaak wat condens, dat trekt dan in het papier en zo houd je het uit je ontvanger. Geen idee of dat ook voor brandstofrijden nodig/nuttig is.

Als jij je ballon noit opblaast en lekker thuis in je woonkamer je ontvanger inpakt is de kans op vocht zeer klein....

Vorige zondag hadden we ook een clubwedstrijd in de regen.

In één van de kwalificaties waarin het goed nat lag heb ik met tamiya caps gereden. En dat ging behoorlijk goed. Degene die toen met aqua's reden gingen niet goed. Ik vond de tamiya caps beter dan de Pitshimizus die ik gebruikte in de eerste kwalificatie maar toen lag het wel een stuk minder nat. Dat kan ook een reden zijn. In de finale lag het goed vochtig en toen reed ik (iedereen eigenlijk die startte) met aqua's.
(De finale van de 1/5 werd zelfs door niemand utgereden. Na 20 a 25 minuten begon het te gieten)
Tamiya caps zijn die dan nog te krijgen???
Ben al op meerdere plaatse geweest en overal zeggen ze dat ze niet meer gemaakt worden door tamiya. Onze club heeft er 1 á 2 jaar terug nog 15 stuks kunnen kopen maar deze zijn inmiddels allemaal op. Dus wat is een goed alternatief?? bij een stockcar mag een band 35 mm breed zijn dus ik denk dat de meeste banden hier wel binnen vallen

1:10 Kissling banden

RB WEB SITE

Dezelfde 1:10 rijders praten ook over Pizumi's die goede resultaten zouden geven en bij ons op de club rijden er veel met gewone CS27 of een iets zachtere band.

Tamiya caps zijn die dan nog te krijgen???
Ben al op meerdere plaatse geweest en overal zeggen ze dat ze niet meer gemaakt worden door tamiya. Onze club heeft er 1 á 2 jaar terug nog 15 stuks kunnen kopen maar deze zijn inmiddels allemaal op. Dus wat is een goed alternatief?? bij een stockcar mag een band 35 mm breed zijn dus ik denk dat de meeste banden hier wel binnen vallen

Ik heb ook reeds vernomen dat die Tamiya caps al een tijdje niet meer te verkrijgen zijn. Sommige winkels hebben ze nog op hun website staan maar hebben ze wel niet meer. Ik had ze reeds een drietal jaar liggen maar nog nooit gebruikt. Kisslings zijn een goed alternatief voor een 1/10 touring car maar dat zijn dan reeds complete banden.

Back