Vorig weekend heb ik mijn AVA in de landing weg laten vallen met als resultaat dat de koolstof staartboom direct achter de romp is gebroken. Een nieuwe koolstof staartbuis bestellen is een optie maar zelf repareren ook. Vragen en overwegingen:
Om een 20 mm stuk rondhout maak ik zelf een 10 cm lange huls met glasweefsel en koolstof. Die huls heeft dan iets ondermaat om te zorgen dat hij in de bestaande buis (romp) geschoven kan worden. Dan gebeurt dan ingesmeerd met 24 uurs epoxy.
Is het nodig/aan te raden aan de buitenkant van de romp een versteviging aan te brengen? Bestaat er een soort van koolstof 'kous' van 21 a 22 mm die ik vooraf op de staartbuis kan schuiven en als laatste kan impregneren met epoxy.
De vleugel heeft ook wat liefde nodig maar is minder zwaar gekraakt.
groet,
Erik
Om een 20 mm stuk rondhout maak ik zelf een 10 cm lange huls met glasweefsel en koolstof. Die huls heeft dan iets ondermaat om te zorgen dat hij in de bestaande buis (romp) geschoven kan worden. Dan gebeurt dan ingesmeerd met 24 uurs epoxy.
- Hoe zorg ik ervoor dat de epoxy door het er in schuiven niet te veel van het eind van de buis wegschuift?
- Kan ik epoxy mengen met iets PU/constructielijm.
- Kan ik de huls met constructie/PU lijm alleen in de koolstof buis lijmen?
Is het nodig/aan te raden aan de buitenkant van de romp een versteviging aan te brengen? Bestaat er een soort van koolstof 'kous' van 21 a 22 mm die ik vooraf op de staartbuis kan schuiven en als laatste kan impregneren met epoxy.
De vleugel heeft ook wat liefde nodig maar is minder zwaar gekraakt.
groet,
Erik