Reparatie / restauratie twee-motorig ding.

@ Ron: omdat ik te dom was om het niet tijdig te vragen op dit forum :-/

Alle bekabeling was al ingebouwd en de vleugel al met oracover bespannen. Een betere optie was idd de ESC's in de romp en de draden naar de motor verlengen.

Maar daarvoor is het nu te laat beslis ik :-) hij zal zo moeten vliegen... of niet....

Cor

Een paar dagen geleden de 2e accu binnengekregen , vandaag aangesloten en de Amperes eens gemeten. Vol "gas" de eerste 30-40 seconden 42A , daarna loopt het terug naar 39A en dat blijft constant ... Wat een kracht zeg :-)

Dus dat is voor deze 2 accu's Z26503S-40 ZIPPY Flightmax 2650mAh 3S1P 40C(parallel aangesloten) geen probleem denk ik en ook niet voor deze 2 ESC's:
TR_S40A TURNIGY Sentry 40amp Speed Controller.

Als het zaterdag goed weer is , z'n maiden :-) ...... 2e maiden eigenlijk.

Cor

Zoals gezegd, bij goed weer zou ik deze zaterdag de 2e maiden doen. Zo gezegd zo gedaan. Helaas was ik de enige op de vliegclub , dus de filmbilden zijn nog slechter als jullie van mij gewoon zijn :-/

Gisterenmiddag het toestel in elkaar gezet met de 2 accu's parallel . Op de startbaan gezet en volgas gegeven. Al redelijk snel begon hij te vliegen ... en rechtuit , een tikje omhoog perfect eigenlijk... Het ging vele malen beter als z'n maiden een jaar of 9-10 geleden.

Wat steile bochten gedaan, een looping, gestalled, en het ging allemaal wel , maar niet van harte. Het is een interessant vliegtuig wat meer gelijkenissen vertoond met een baksteen als een echt vliegtuig. Zodra de snelheid er langzaam uit wordt gehaald blijft tie vrolijk vliegen, en dan INEENS, vind tie het leuk om 180 graden te draaien en op z'n kop verder te gaan met de neus naar beneden gericht, geen waarschuwing, niets. Maar ja , dat maakt het allemaal wel wat spannender natuurlijk. Om Lekker te vliegen heb ik toch minimaal 50% vermogen nodig, 60-70% daarmee vliegt hij het best.

Toch een leuk speledingetje erbij.
Hier het HD filmpje:

[URL="
- ‪maiden flight "twin"‬‏[/URL]

Cor
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Een paar vluchten nu achter de rug en ik moet zeggen:" bij dit toestelletje moet ik goed m'n aandacht erbij houden". Hij is ook ietwat staartlastig , maar ach , dat houdt de spanning erin.

Vorige week voor het eerst een van de motoren uitgeschakeld in de lucht, het resultaat viel wel mee. Ik had verwacht dat hij direct een vleugel naar beneden zou laten hangen en in en spin terecht zou komen. Niets is minder waar. Hij bleef zelfs zonder rudder bij te geven nog redelijk vliegen , met vol rudder vloog tie rechtdoor...

Volgende vluchten nog wat meer oefenen :-)

Cor

vlieg je heel toevallig in het zillertal? 't is een poosje geleden dat ik er ben geweest, maar het lijkt er veel op!

stijn

RIP

Helaas , slecht weekend voor mij:

2 Per totall , 1 flinke schade.

Een van de per totall is de twin. Tijdens de take off merkte ik al dat ik erg slecht kon sturen , er zat een enorme delay in de roll . Tijdens de eerste bocht ging het dan ook mis en kon ik niet meer tegen sturen ... helaas RIP:
full

Cor

Laatst bewerkt door een moderator:
jammer van het vliegtuig maar wanneer ga je beginnen met de bouw aan het andere toestel
(weet even zijn naam niet meer)
ga je er ook een bouwverslag bij maken?
groetjes

@ Jarno, Ik ben momenteel de tekeningen aan het maken van en Lavochkin LA 5 en een Sbach.... Die zullen gelijktijdig (hopelijk) worden gebouwd over een paar maanden.

Uiteraard wordt van beide toestellen een uitgebreid verslag gemaakt.... zoek ff op mijn naam , de voorzet van beide modellen zijn al gegeven in de respectievelijke topics.

@ Lindert; Ik weet het niet precies, ergens een storing , kan een mechanische zijn of een electrische... hij stuurde ineens zeer beroerd en omdat dit toestel erg achterlijk was en vrij zwaar en dan nog eens 2 motoren moest er constant gestuurd worden ... wat hij dus niet deed .....

Maar ach , ik rouw er niet echt om .... was toch meer een "speledingetje" en niet voor het serieuze vliegen.

Cor

Back