Zoals gezegd, bij goed weer zou ik deze zaterdag de 2e maiden doen. Zo gezegd zo gedaan. Helaas was ik de enige op de vliegclub , dus de filmbilden zijn nog slechter als jullie van mij gewoon zijn :-/
Gisterenmiddag het toestel in elkaar gezet met de 2 accu's parallel . Op de startbaan gezet en volgas gegeven. Al redelijk snel begon hij te vliegen ... en rechtuit , een tikje omhoog perfect eigenlijk... Het ging vele malen beter als z'n maiden een jaar of 9-10 geleden.
Wat steile bochten gedaan, een looping, gestalled, en het ging allemaal wel , maar niet van harte. Het is een interessant vliegtuig wat meer gelijkenissen vertoond met een baksteen als een echt vliegtuig. Zodra de snelheid er langzaam uit wordt gehaald blijft tie vrolijk vliegen, en dan INEENS, vind tie het leuk om 180 graden te draaien en op z'n kop verder te gaan met de neus naar beneden gericht, geen waarschuwing, niets. Maar ja , dat maakt het allemaal wel wat spannender natuurlijk. Om Lekker te vliegen heb ik toch minimaal 50% vermogen nodig, 60-70% daarmee vliegt hij het best.
Toch een leuk speledingetje erbij.
Hier het HD filmpje:
[URL="
- maiden flight "twin"‏[/URL]
Cor