Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@ airbus , volgens mn schoonpa , van wie ik hem heb gekregen een mini cosmos, maar hij is niet zeker. Uiteraard is
het origineel wel bedoeld voor 1 (brandstof) motor. ik heb al wat gegoogled op "mini cosmos" maar heb niets kunnen
vinden. Als iemand anders nog een plaatje ofzo heeft van het origineel ..... graag.
Cor
Mn CNC machien maakt overuren momenteel , erg weinig tijd voor de modelbouw.
pff zekers , kan momenteel geen aluminium plaatjes meer zienZeker vanwege die gratis reclame voor je tags..
Kan niet sterk genoeg zijn denk ik maar , en die verschillende lengtes is ideaal voor de aerodynamica.Schiet al aardig op.. Wel Zware bouten daar voor je vleugel of niet?
alvast bedankt,De volgende vragen heb ik, hopelijk hoef ik er niet een apart draadje voor te openen:
- 1 accu, 2 ESC's , 1 ontvanger; ik heb het ergens gelezen , (als ik me goed herinner) moet ik van 1 ESC een ader van de draad naar de ontvanger doorknippen.
- Het plan is om een Y-kabel te maken van accu naar de ESC's, Ik neem aan dat dit het enige mogelijk en juiste is.
- Mijn nieuwe 3S lipo ligt momenteel in Belgie en ik wil graag wat kleine testjes doen , servo's in nul-stand zetten, ESC -instellen , kijken of de motoren de juiste richting op draaien enz. Nu heb ik thuis 3x 1S lipo's liggen, verschillende merken , verschillen MAh, verschillende C (2x 15C , 1x20C). Kan ik op de een of andere manier deze 3 cellen op elkaar aansluiten om het geheel te testen en kort proefdraaien? (uiteraard niet ermee vliegen). Zo ja, hoe ga ik in zn werking? ( in serie zetten? )
- koeling van de ESC's; gaat dit nodig zijn, of hoef ik me daarom geen zorgen te maken. Ander moet ik iets van luchthappers gaan voorzien in de vleugel, wat ik liever niet doe.
Speciaal voor Luusje (post 26), andere bouten genomen om de vleugel te bevestigen:Schiet al aardig op.. Wel Zware bouten daar voor je vleugel of niet?
Heb er jammer genoeg een apart draadje voor moeten openen , maar heb antwoord gekregen op de vraag of ik al wat test kon draaien met m'n 3 losse lipo's en hoe het aan te sluiten.... zodra ik weer thuis ben kan ik dus verder.
Vorige week een aantal kleine dingetjes gedaan, o.a. 2 Y-kabels gemaakt voor de Accu naar ESC's:
![]()
.... En ingebouwd. Dat zijn een hoop kabeltjes door de vleugel:
![]()