Republic F84F Thunderstreak 1/6

Maar, het luik sluit mbv. die centreerpennen en de magneetjes, die houden 'm op z'n plek.

Hoe ga je het luik vastpakken om 'm open te trekken?

Of werkt het heel anders?

jan.

Met een NOG sterkere magneet aan de binnenkant? andere magneet op een stokje, en je hebt een "handvat" om de klep te openen.
Prachtig weer Gerald, je datailwerk, altijd een genot om je bouwverslagen te volgen! :wave

Kijk, daar is dan een forum voor! :) Allemaal goede ideeën!

Dat geeft weer andere ideeën, zo kan ik de originele latches gewoon laten scharnieren en als "los trek" handeltjes gebruiken. Met magneetjes vast in ingetrokken toestand, gaatje/asje op 2/3 afstand zodat je de ene kant induwt terwijl het langere deel naar buiten komt....hmmm :rolleyes:...gaan we binnenkort eens proberen. Maar voor nu is het gewoon nagel tussen de kier en zo open trekken.

Oke, die snap ik niet helemaal, ik denk dat we iets anders voor ogen hebben... De schaal latches zijn ongeveer 2cm lang en 4-5mm breedt. Deze zou ik van triplex modelleren met een 2mm asje er in. Als ik ze uitklap kan ik er lekker aan trekken, niks wat dubbel kan knakken hoor.

Het noodlot sloeg toe...ik heb mn nagels geknipt! Niet verwacht maar ik krijg dat luik dus gewoon niet meer open!

540.jpg

(Foto van zoonlief)
540.jpg

Dat had ik eigenlijk niet verwacht, ik dacht dat ik hem relatief makkelijk los kon pulken maar nee dus!

Nu moet ik dus tóch iets gaan maken, ik ga voor de latches als hendeltjes, kom er op terug.

Ondertussen de inlaat lip rond schuren;
540.jpg

Met een NOG sterkere magneet aan de binnenkant? andere magneet op een stokje, en je hebt een "handvat" om de klep te openen.

Ik heb nét mn "exploitantnummer" aangevraagd en gekregen, daar staat dat ik het luik (waaronder het nummer komt) zónder gereedschap geopend moet kunnen worden....helaas geen sterke magneet tool dus :hammer::D. Ik kom er niet onderuit om wat latches te gaan maken, vandaag maar eens aan de slag, wordt vervolgd.
Wat is dat nummer trouwens achterlijk lang, ik wilde deze op het bestaande adres stickertje wat ik heb bij al mijn modellen bij schrijven maar dat past niet, nieuwe stickertjes printen dan maar weer.

Gisteravond nog de inlaat lip en de vleugeltippen in de grondverf gezet om te kijken of er nog oneffenheden zijn;
540.jpg

540.jpg

Mooie, lichte fairing kapjes geworden waarin ik later de intrekbare landingslampen kan maken met een micro servootje;
540.jpg

Ja. Dan kan ik makkelijk bij het landingslamp mechaniek. Ook zie je een 2mm staaldraad uitsteken, das voor de ailerons zodat ik die ook makkelijk kan verwijderen.

Die drie letters zijn zeg maar als de CVV code van een creditcard ... niet privacy, maar om misbruik van je nummer te voorkomen.

Back