Maar gelukkig hebben we de foto's nog zeggen ze dan! 
Mooie foto van mede club lid, Marijn, mn zoonje en ikke;

Mooie foto van mede club lid, Marijn, mn zoonje en ikke;

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
kom binnenkort met een uitgebreid verslag.
Echt jammer,... is een mooi toestel op een erg leuke maat (schaal)
Hoop dat er spoedig een versie 2 komt.
Dat is inderdaad balen.
Mischien kan je JP Zardini uit België eens vragen naar het zwaartepunt. Die vliegt volgens mij met dezelfde schaal. Hij heeft er een WJM mee gevlogen.
Zonde Gerald en Marijn,
misschien toch iets te langzaam in combinatie met een wat te krappe bocht (grote helling) en nog niet correct zwaartepint dus wat meer hoigte dan zou moeten en dan overtrek in de beruchte downwind->base naar final overtrek?
Crash filmpje is wat lastig te analyseren maar met wat jij allemaal aangeeft lijkt het hier wel op.
De passes zagen er goed uit.
Komt vast weer goed, daar hebben wij alle vertrouwen in.
Gadver wat kak.
Duiken in de bochten kan rolroer differentiatie zijn dat je omlaag gaande roer minder nodig heeft.
Een te voorlijk zwaarte punt vliegt prima tot je vaart mindert dan heb je grotere uitslagen nodig als gebruikelijk. Is je uitslag te groot op je hoogte dan zal hij overtrekken op je hoogteroer door aanstromings verlies en en weg Rollen.
Zwaartepunt zit in een bereik waar het toestel vliegt tussen die twee punten kun je zitten (voorlijk of achterlijk). Helaas heb je zo te zien te ver naar voren gezeten.
Nogmaals ronduit kak je hebt een hele mooie kist neergezet en dat had deze einde niet verdiend.
https://rcplanes.online/cg_calc.htm
Ik gooi ze eigenlijk allemaal even door de bovenstaande link. Hiermee heb ik een vliegbare situatie. Zwaartepunt zal dan vaak iin de buurt liggen en zal naar eigen smaak in de lucht ingevlogen moeten worden.
Succes met het herstel van deze wel hele zure maiden. Voel met je mee kerel.
Damn Gerald, wat is dat balen!!
"gelukkig" had je hem nog niet helemaal afgewerkt, verstandige keuze geweest om eerst een testvlucht te maken.
Heel veel succes met de wederopbouw, ik weet zeker dat jou dat ook weer gaat lukken!
Ik ken dat filmpje....De grote pijlstelling help ook niet, daar zijn al veel verhalen over geschreven dat je niet te stijle bochten met gereduceerde snelheid moet nemen. Een groot voorbeeld daarvan is een crash van een echte B52 bommenwerper in Amerika. De commandant zwaaide af en wilde nog één keer een soort demo-good-bey vliegen, staat ergens een filmpje van op internet. Na een steep-turn van meer dan 45 graden helling dook de kist ook naar beneden, niemand kwam er leven uit...
.
Niet alleen een model, een echte ging net zo :-(Er is een model B52 op precies de zelfde wijze gecrashed (is ook een filmpje van, zou eens moeten zoeken)
Na een steep-turn van meer dan 45 graden helling dook de kist ook naar beneden