Hoi, effe poosje niets gedaan..., althans, niet aan de F84F. Druk bezig geweest met vliegen, vliegen, onderhoud en andere zaken. Het is immer zomer en dan wil je ook wel eens je bouwhok uit!

Ben helaas wel veel bouwtijd kwijt geraakt aan onderhoud van mijn Oranje F16 straalmotor, deze liep sinds afgelopen jaar niet goed, geregeld flame out. Hoop getest en onderdelen opnieuw gebouwd, de motor is inmiddels ook al weer 10 jaar oud met heel veel draai uren. Helaas kan ik er nog niet de vinger op leggen wat er precies aan de hand is, de flame outs zijn weg maar de temperatuur bij het piek vermogen blijft naar de 800 graden lopen en dat is veel te warm. Verbrandingskamer en brandstof injectie ring zijn nieuw gemaakt en vervangen. Onlangs ook nog eens door onhandig sleutelwerk de compressor en as beschadigd....

...ik leg hem hem effe opzij, tijd voor wat anders!
Dus dan maar weer eens verder aan de Streak!
De achterste speedbrake spanten zitter er inmiddels ingelijmd dus nu zou ik de staart er weer aan kunnen lijmen. Echter is de romp nu wél erg handelbaar en makkelijk te draaien zo zonder staart dus ik heb besloten om dat pas later te doen.
Verder aan de neus sectie, die heb ik niet echt kunnen redden van de oude romp, alles zit goed vast gelijmd en te krap om er mooi uit te halen. Beter om het nieuw te maken. Gelukkig heb ik de oude spanten goed over genomen dus dat is nu een kwestie van overnemen en kopiëren;
De inlaat ducts waren behoorlijk ingedrukt en dus ook te zwaar beschadigd om te her-gebruiken. Marijn had deze ook meteen nieuwe gesopt, ik moest ze enkel nog wassen, de deelnaad lijmen met glasdoek en op maat maken;
En zo kunnen we de neus sectie alweer een beetje in elkaar zetten;
Spanten moeten nog een beetje op maat passend gemaakt worden, dan kunnen we het lijmen en het neuswieldeur gat er uit slijpen. Daarna de neus retract unit weer installeren en afstellen.