Ik schoot wat materiaal tekort dus besteld, dan maar effe wat anders doen. Voor de hoofdpoten en retract boxen wil ik een paar schuim vleugels snijden zodat ik de exacte vorm van de retracts kan bepalen door simpel de gaten uit de vleugels te snijden. Ik heb veel gelezen en gezien over schuimvleugels, heb er zat beplankt maar nog nooit zelf gesneden, mijn eerste keer dus!
Om te oefenen begin ik met de hoogteroeren, de "all flying tail" zoals ze deze noemen. Geen scharnierende roertjes maar de hele staart vleugel beweegt, beetje net zoals bij de F16;
Dat is dus een relatief simpele plank, enkel de scharnier pennen straks goed in de constructie integreren. Eerst middagje snijbeugels maken, snijdraad heb ik geloof ik bij conrad besteld, 0,5mm draad;
Ribben uitprinten en weer simpelweg overnemen met carbonpapier;
Snijmallen;
En snijden maar;
De eerste lukte niet meteen, té gehaast en spelen met juiste spanning. Echter gaat er gaat niets verloren, zoonlief weet er een vliegtuigje van de maken...en zweeft nog wonderbaarlijk goed!
En zie hier, de eerste goede exemplaren, ik ben eigenlijk wel trots op op mn eerste schuim vleugeltjes

;
Ook al wat verder met het hoogteroer mechaniek, aluminium vork gemaakt met korte, starre verbinding en een stevige Sävox 16kg servo voor de hele hoogteroer;
(Je hebt nog veel sterkere servo's maar voor dit formaat model vond ik deze goed genoeg.)
Staart spanten inlijmen. Garage beetje aan de kille kant bij 15 graden, R&G epoxy moet boven 20 graden uitharden, bij voorkeur zelfs boven 22 graden dus mocht de Streak vannacht in de huiskamer op de vloerverwarming slapen

;
Aluminium voor de retracts inmiddels ook binnen, kunnen weer verder met de poten;