Restauratie ASW22 Graupner

Gaan we morgen aan beginnen (moet ik wel mn freesding vinden) Vandaag met het uurtje vliegen met Slijm heb ik mooi kunnen oefenen met dezelfde kleppen, maar dan op de edelweiss. Ze werken echt super. en het ziet er vet uit als je je zwever aan ziet komen en "hop" klepjes open :D

poppelepee Frank, wat hejje dat weer kek gemaak !

Ik kom straks de verf brengen dan aanschouw ik e.e.a. even..........leuk hoor ! ik neem voor de zekerheid mijn dremel dingetjes mee.

GEzellig ! Heeft iemand nog de orginele stickers van de ASW ? Het graupner logo heb ik wel maar ik wil een idee hebben wat ik op de laserprinter moet stickerprinten. Misschien kan iemand een foto maken van de orginele stickers ?

vandaag nog wat kunnen klussen tussen de bedrijven door. Neusje rood gemaakt en zwart randje voor de cockpit gefabriekt.

IMG_2180.jpg

Staartje met foliescharnier vastgezet. Rood randje gespoten. Zwarte rondje op hoogteroer vervangen door een witte.

IMG_2181.jpg

Kleppen uitgemeten. ze zitten net (2cm) buiten bereik stabilo.

IMG_2183.jpg

Klepkasten uitgefreesd en bekisting ingebouwd.

IMG_2184.jpg

IMG_2185.jpg

Kabels getrokken door gefreesde kanaaltjes. Helaas ging het boren met buis door het schuim niet goed.

IMG_2188.jpg

Als ik nu morgen 4mm balsa heb en wat wit folie krijgen we het zondag gewoon klaar...!

Laatst bewerkt:
Picture.jpg

Vleugelrandjes gespoten. Morgen de rest afwerken, heb al wat stickers geprint. Deze asw gaat zondag "vintage" aan het elastiek omhoog. Windje 4 en graadje 22 en huey aan de sticks. Ik weet niet of ik de kleppen werkend krijg zondag, de ailerons iig wel.

BErgeijk, here we come ! :)

Laatst bewerkt:
Nice!!!!

Als de kleppen het zondag nog niet doen kun je de ailerons omhoog zetten bij de landing. Werkt ook aardig als lift verstoorder. Dan voorkom je misschien een nieuwe ASW-22 sloot-submarine :)

Zucht ........ Bedankt. :D

Gelukkig zondag zuidenwind dus 500 mtr zonder sloot.....pffffff.

Bergeijk geen water........Ede geen water.....het ziet er goed uit voor Huey !

;):D

bekisting voor de 158 kleppen vlak gemaakt net, en ik ga zo onderkant vleugels folien...de frees groeven wegwerken...Ook wat stickers geplakt...ASW22 is niet te vinden op Inet.... dus maar een setje van de nimbus uitgeprint / opgeplakt. Staat ook kek.

IMG_2198.jpg

BF = Bart Flyer (Huey Flyer) Hij is de held. (ik dacht zelf meer aan *****....)

De duitse vlag voor op de staart komt er morgen op. (in kleur @)

Laatst bewerkt:
Mit der Deutche Flagge fliegt er wahrscheinlich wie ein Nasser Schwamm !!

Hahaha je plakt maar raak ..........

Nou idd, scherp opgemerkt, soms denk ik dat je niet zit op te letten, want als je nix post, dan vindt je er ook nix van!! :D

Oant sjen!

Laatst bewerkt:
wat een mooi toestel! zoveel werk zodat huey hem weer in de sloot kan parkeren ;)

je hebt toch mazzel huey!

mazzelp.k

Nou ik heb zeker mazzel !

En gewoon doorgaan he, die Franck, ondanks dattie weet wat ik er mee ga doen........;)

klopt....ik heb inmiddels al behoorlijk wat kisten een nat pak bezorgd......

neemt niet weg (ik was vanochtend met Huey bij Quartel) ...loop ik met mn neus tegen een setje drijvers aan... ik moest hem er toch even op attenderen ;D

Back