restauratie boeing 747 3.9 meter spann

@amg power, als je hem gaat in vliegen, kan je dat op vliegveld Hoogeveen doen.. 1.5 kmt lange start baan.

ik denk dat het veld in Erica wat kort is voor die kist.

wel bellen he!! willen we wel bij zijn

Word er op vliegveld hoogeveen ook modelgevlogen? Ik woon namelijk best dichtbij vliegveld hoogeveen, en vlieg nu op de buitenvaart (wild)

Wat een prachtig model, als hij word ingevlogen op hoogeveen hoop ik dat ik hem kan zien :D


Sent from my iPad using Tapatal
 
Stefan
Ik denk dat je met gfk vleugels echt zwaarder bent dan met styro/balsa
en daarbij ,de mal kost ook redelijk geld.

remke

Mijn ervaring is dat een balsa ribbenvleugel met hardhouten liggers de lichtste methode is, zeker als je voor de sheeting licht balsa neemt. Wordt wel een heleboel balsa, in dit geval, maar volgens mij best te doen. Ik zou wel helemaal sheeten, de ribben door de folie / afwerking heen zien is niet echt realistisch voor deze kist. Afwerken met organza (nep-zijde) en spanlak, dun kleurlaagje erover. Strak, sterk en licht.

Succes!

Hugo
 
waarvoor dank Ron,

inderdaad vliegen we op vliegveld Hoogeveen, waarschijnlijk vanaf volgend jaar zelfs vaker dan enkel de dinsdag,
want zoals het er nu uitziet, zijn we aankomend jaar ons veld in de Krim weer kwijt.
 
Of gewoon eve wachten met vliegen
ik heb gehoord dat er word gesproken om modelvliegen vrij te geven tot 100 kilo
je kunt dan namelijk noigsteeds niet praten over een echt vliegtuig

ook moet er beter gekeken worden naar soort model
een 20 kilo zwaare 3,2 meter 200 cc f 3 a X model gaat veel harden en kan veel meer schade aan brengen dan B V mijn F18 of jouw 747
maar die mag wel vliegen
 
Of gewoon eve wachten met vliegen
ik heb gehoord dat er word gesproken om modelvliegen vrij te geven tot 100 kilo
je kunt dan namelijk noigsteeds niet praten over een echt vliegtuig

Hoe kom je aan die informatie? Het lijkt mij érg onwaarschijnlijk.
 
Ook ik zie dat niet gebeuren :nooo:

Ik weet dat de KNVvL er ooit mee bezig is geweest, en misschien nog wel is. Maar gezien de snelheid van het ILenT (voormalig IVW, RLD) is dat een meer jaren plan.

En dan nog.
 
Tip verwijderd... ga hier geen tijd en energie aan verspillen! Wens de ts veel succes met deze mooie kist, stuur hem wel een pbtje.
 
Laatst bewerkt:
ons idee was namelijk om een nieuwe vleugel te laten maken van gfk.
nu hebben we daar over informatie ingewonnen maar als je een 2 delige vleugel
van gfk laat maken ben je zeer veel geld kwijt , met de nadruk op zeer.

dus we gaan nog even verder wat uitpluizen om toch op een niet al te dure manier
een kilo of 5 kwijt te raken.

Als de vleugel nu balsa met een massieve styro kern is, kun je wel wat besparen door een balsa vleugel met foam ribben te maken.

IMG_1544.jpg


In deze vleugel zitten relatief veel ribben. Voor een schaalkist zou dat in mijn ogen wel wat minder kunnen (extra gewichtsbesparing). Daarnaast zou ik de vleugel niet glassen en spuiten, maar folieen. Minder mooi voor een schaalkist, maar wel een heel stuk lichter. Of je daar 5kg mee bespaart weet ik niet. Wat is de constructie en afwerking van de huidige vleugel? balsa/styro met glasdoek en lak?

ja, of gewoon gaan vliegen....
Ze willen de kist waarschijnlijk niet alleen lichter maken omdat hij dan fijner vliegt. ;)

Op welke club zou je terecht kunnen met een te zwaar model? Welke club zou dat risico willen nemen??
Om nou op een of ander landweggetje te gaan wildvliegen met een bijna 4mtr groot schaalmodel lijkt me ook niet echt ideaal.


P.S. Wat een geweldig mooi project is dit. Ik hoop echt dat ik deze kist ooit een keer kan zien vliegen!
 
van iemand van de KNVVL
volgens mij was het de voorzitter
leek me wel betrouwbaar
maar dat is alweer een poosje terug

We zouden natuurlijk ook kunnen kijken of we als groep wat kunnen doen
elkaar steunen zou fijn zijn
het zou zonde zijn als dit soort modellen buiten het p h i b gebeuren nooit meer zouden mogen vliegen



Hoe kom je aan die informatie? Het lijkt mij érg onwaarschijnlijk.
 
We zouden natuurlijk ook kunnen kijken of we als groep wat kunnen doen
elkaar steunen zou fijn zijn
het zou zonde zijn als dit soort modellen buiten het p h i b gebeuren nooit meer zouden mogen vliegen

Wat zou je als groep willen doen, wat de KNVVL (met de contacten die zij hebben) niet kan regelen? Daarnaast kan ik me heel goed voorstellen dat de KNVVL of de overheid er helemaal geen belang bij heeft om het toegestane gewicht van modellen enorm op te krikken.
 
Je zou hem natuurlijk ook eerst kunnen gaan proefvliegen in Duitsland (is vlakbij). Zet het dan wel even op het forum, dan kom ik heel graag kijken (woon in Schoonebeek).

Geweldig project trouwens!
 
Je zou hem natuurlijk ook eerst kunnen gaan proefvliegen in Duitsland (is vlakbij).

Als of het daar wel mag .:(

Je zou eens contact op kunnen nemen met de DMVF .
Misschien bestaat er een mogelijkheid dit model toe te laten voor Duitse vliegclubs .

In Nederland gaat dat nooit iets worden.
En een model van deze gewichtsklasse 5kg lichter krijgen kan ook niet , dan zou je de setup al weg moeten laten .;)

Mvg Johan
 
Back
Top