restauratie extra 260 2,6m

romp spuiten en vleugel delen beplakken is wat 99% van de vliegers
doet met dit soort kisten.

hee,

ik heb afgelopen week ook een extra van 2.60 gekocht (extra 330 van Jack Jonk)
ook met gfk romp. en daar zit ook een bak lood voorop.
gewogen heb ik het nog niet, maar het was ook erg veel.
toch een grotere motor :mrgreen:

max

zat zelf te denken aan de mvvs 80, of als iemand nog wat heeft waar hij vanaf moet 80t/m100cc
130120121332.jpg

met me pa
130120121333.jpg

maar moet ook nog opnieuw gespoten worden, dus zit nog wel ff wat werk aan.

max

Laatst bewerkt:
heb even gekeken hoe het zit om de motor naar voren te brengen. Het ziet er naar uit dat dat het makkelijkste is om het zwaartepunt goed te krijgen en wil ook wel aardig makkelijk.
De motor heeft zojuist ook gedraait na een hele lange tijd van stil staan. Ziet er na uit dat deze het goed doet. Ik heb nieuwe servo's besteld bij HK en ga alle oude servo's vervangen.

zo`n kist met HK servo`s :rolleyes: jaja dat zou ik dus zeker niet doen als ik jou was .
maar goed doe je het wel dan kan het je duur komen te staan , ik hoop alleen dat er geen menselijke slachtoffers gaan vallen .
dit soort kisten vlieg je met bijvoorbeeld hitec/futaba/graupner/JR/savox servo`s en niet met die HK meuk , tis geen parkflyer he en het gaat om de veiligheid van jou en de mensen die er omheen staan.
ik zou maar even goed overwegen of je dit echt wilt .

suc6

ik zou de servo's wel even grondig testen maar de servo's die er in zitten is niet zo veel soeps meer dus vandaar even een snelle oplossing.

wat je zegt " snelle "maar het is geen oplossing .
het hoeft maar 1 x fout te gaan en je richt jezelf of anderen veel schade toe .
modellen van deze afmetig en gewichjt moet je heel serieus nemen omtrent veiligheid .
je moet altijd zorgen dat je de specificaties welke een fabrikant aangeeft hanteerd en als je geen beschrijving hebt oid dan moet je raad vragen aan ervaren vliegers die met dit soort toestellen vliegen of hebben gevlogen .
bedenk heel goed , dat als het fout gaat met dit soort toestellen dat er dan doden of zwaar gewonden kunnen vallen .
neem het aub niet te licht op .

misschien klink ik als een ouwe zeikerd maar ik probeer gewoon goede raad te geven .
wat jij er mee doet is aan jou .

mvg eric

dan kun je beter de Graupner DES707BBMG van graupner nemen , deze zitten ook in mijn 2,40m 3D yak en ze kosten 32,50 p/stuk .
ze doen het nu al vele vluchten prima en hebben genoeg kracht.
mvg eric

wordt de keuze weer moeilijker, dacht dat ik hem net gemaakt had.. :mrgreen:
maar hoezo kan ik dan ''beter'' de Graupner DES707BBMG nemen.
als ik naar de pec's kijk lijken mij de hyperion beter. sterker en sneller.
graupner: o,14 sec 40 graden 15KG
hyperion: 0.13 sec 60 graden 16.4Kg

net lood van de jonk gehaald.
slik!!!!!!!!!!!!!! 546gram!!!!!!!!!!!!!!!!!
dus accu's naar voren en al dat soort spul

Ik denk dat er weinig verschil zit in die servo's allebei kan de Graupner of de Hyperion

Heb je al een motor? die zou je evt ook nog wat naar voren kunnen zetten als dat kan.

motor heb ik nog niet. maar eerst alle spullen maar eens verzamelen en dan zie ik wel hoe het zwaartepunt uit komt.
zat te denken aan een zdz 80 rv-j
maar als de motor verder naar voren komt zit de spinner waarschijnelijk niet meer mooi.
maar dat zien we dan wel. als er een spinner op komt.
reso pijp heb ik al liggne :D:D

max

Back