Hoi Stef,
Qua specs kunnen die het ruim doen. Tien kilo trekkracht is zelfs heel erg veel voor jouw heli, dan trek je bij wijze van spreken (niet echt dus) de kogellinks doormidden
0.16 sec/60 graden is wel wat aan de trage kant, maar gaat ook nog wel. Wat ik erger vind is dat het mij Hitec klonen lijken. Er zijn veel mensen die met Hitec vliegen, maar ik heb er veel te veel uitval mee meegemaakt (gemiddeld 20% uitval binnen twee jaar, waarvan twee stuks nieuw uit de doos die het al niet deden). Bij mij dus geen Hitec of Hitec-klonen.
Maar dat is je eigen keuze.
Persoonlijk zou ik zeggen, als het toch goedkoop moet: Liever de vertrouwde Futaba S3001 op de tuimelschijf (kosten voor zover ik weet ongeveer een tientje per stuk), en dan de servohevels zo kort mogelijk, de uitslag in de zender op maximaal, dan moet het gaan als je niet wild vliegt. Want van een goedkope servo uit het buitenland met onbekend merk, moet je maar afwachten wat het is. De heli is per slot ontworpen met de destijdse "niet zo heel supersterke" servo's in het achterhoofd. Wil je meer reserve, dan S3010.
Beter geen S3151, want dat is naar mijn beste weten gewoon een 3001 met digitale electronica, en mechanisch schiet je daar dus niks mee op, kost alleen maar meer.
Bij dit soort heli's is digitaal toch sowiso zonde van het geld, daarvoor stuurt de rotor niet nauwkeurig genoeg.
Het viel mij wel op dat jouw tuimelschijf gemodificeerd is volgens mij. Het aanstuurpunt van de paddelstang is met een alu verlenging naar buiten gebracht. Ik kan mij niet herinneren dat dat bij die van mij destijds ook zo was, en het verhoogt de belasting op de servo's wel. Volgens mij waren namelijk alle drie de kogels op de binnenring gelijk aan elkaar.
Check dat effe goed of dat wel origineel is (ik ben niet helemaal zeker van mijn zaak, het is al 23 jaar geleden dat ik dat ding had), en indien ja, zou ik het weer terug brengen in originele staat.
Groet, Bert