@Peral: Stijfheid in de lengte is ook niet nodig: hij komt met silikonen aan de vleugel. Dan buigt hij in de lengte hooguit net zoveel als de vleugel.
Torsiestijfheid is ook onvoldoende. Daarover gisteren ook nog even met Berrie gesproken. Volgens hem moet er aan de boven en onderkant minimaal een tweede laag diagonaal 54 grams glas
bij. Wel logisch eigenlijk, dat zit er ook op bij mijn DLG aileron, en die heeft ± dezelfde afmetingen.
Gisteravond geen succes.
Mijn snijsoftware kan als input een DAT-file (profiel) of DXF gebruiken.
Tot nu toe is het mij nog nooit gelukt om met DXF tot een goed resultaat gekomen. @#$%^!!!
Gisteravond toch weer geprobeerd met DXF, want anders moet ik met DAT heel veel 'lucht snijden' omdat het vleugeldeel van het elevon zoveel pijlstelling kent, redelijke koordes heeft, waarvan ik maar een klein stukje nodig heb.
Helaas dus, bagger resultaat. En ik weet niet waarom.
Ik ga vanavond (vanmiddag, ben al voor 16 uur thuis op woensdag) een laatste poging doen: met de hand snijden. Kijken of ik dat nog kan. ;-)
Dit is het allerlaaste tijdstip waarop ik het nog voor elkaar zou kunnen krijgen voor zaterdag.
1. vannacht in het vacuüm. Verwarmd op een of andere manier ...
2. donderdagochtend overdag roerhoorntjes inlijmen (ook verwarmd) ze liggen al klaar.
3. donderdagavond of vrijdagmorgen met de silikonen de elevons bevestigen (Elastosil E41 scharnier)
4. vrijdagavond (laat) stuurstangen + zenderprogrammering afronden
Oeeps .... nu, tijdens het schrijven, ontdek ik dat ik een dag extra heb. Ik had steeds in gedachten dat het Wintertreffen zaterdag is, maar
het is ZONDAG !!!! Pfffffieuw.
Dirk.