RESTAURATIE in 2012/2013 van de (Ver)bouw VOLVO F12 Bakwagen met Aanhangwagen

Update : 086

Hallo allemaal,

Verder gegaan met de afbouw van de elektronica van de Volvo F 12 bakwagen.


De elektromotor aan aangesloten (plus+ en min-) en er ontstoringscondensator tussen geplaatst.
IMG_8781.jpg


IMG_7828.jpg


IMG_7829.jpg


De bedrading voor de accu en de snelheidsregelaar.
IMG_7837.jpg

De bedrading voor de achterverlichting.
IMG_7847.jpg


Luidspreker aangesloten op de Beier Geluidsmodule.
IMG_0037.jpg


Een zekering tussen de voeding van Beier geluidmodule aan gesloten.
IMG_0223.jpg


De bedrading aangesloten op de Aan-Uit schakelaar en de rest van de bedrading aangesloten.
IMG_0225.jpg


De bedrading moet nog netjes weggewerkt worden.
Dit komt later, als alles is aangesloten, ook de ontvanger moet nog aangesloten worden.
IMG_0227.jpg


Tot zover deze update.
 
Update : 087

Hallo allemaal,


Verder gegaan met de inbouwen en aansluiten van de elektronica.

De Aan-Uit schakelaar aan gesloten en geïsoleerd met krimpkousjes.
IMG_0228.jpg


De bekabeling van de verlichting aan gesloten op de 10 aderige lintkabel van de USM geluid en lichtmodule.
De zelfde kleurcode voor de verlichting gebruikt als bij de Volvo F16 Zwaar Transporttrekker.
IMG_0229.jpg


IMG_0230.jpg


De bedrading geïsoleerd met krimpkousjes.
IMG_0233.jpg


De bedrading mooi afgewerkt met grote krimpkousje en vastgemaakt met tyraps.
IMG_0237.jpg


De ontvanger aangesloten verbonden met de USM Geluiden lichtmodule met de 3 aderige (servo) kabeltjes.
IMG_0242.jpg


IMG_0243.jpg


IMG_0245.jpg



De 3 aderige (servo) kabeltje voor de rechterstick van de zender moet nog worden aangesloten worden voor de extra functie voorover-achterover van de rechterstick, te gebruiken voor het seinen met de verstralers en het gebruik van de luchthoorn.
IMG_0245.jpg


Tot zover deze update.
 
Update : 087


Hallo allemaal,

De elektronica is aangesloten en voor het eerst proef gereden om te bekijken of alles naar behoren werkt.

Het aansluiten van de elektronica ging vele malen sneller dan bij de Volvo F16 Zwaar Transportrekker.

Het proefrijden is geslaagd, alles uitgetest, er hebben zich geen problemen voor gedaan.


De Volvo F12 bakwagen kan nu verder afgebouwd worden.
IMG_0260.jpg


De accu achterop het chassis met tyraps vastgemaakt, hierdoor iets meer druk op de achterwielen.

IMG_0257.jpg


IMG_0269.jpg


Proefrijden.
IMG_0270.jpg


Koplampen aan.
IMG_0272.jpg


Koplampen en Mistlampen aan.
IMG_0274.jpg


Koplampen, Grootlichtlampen, Mistlampen en Alarmlichten aan.
IMG_0277.jpg


Richtingaanwijzer rechts aan.
IMG_0284.jpg


Richtingaanwijzer links aan.
IMG_0287.jpg


De achterlichten, de verstralers en de zwaailampen worden later uitgetest, als het dak en de laadbak is gemonteerd.
IMG_0291.jpg


Nu kan ik de bedrading mooi netjes wegwerken en het dak en de achterkant van de cabine monteren.


Tot zover deze update.
 
Laatst bewerkt:
Update : 088

Hallo Allemaal,


De chauffeur moest opnieuw naar de Plastisch Chirurg.

De chauffeur paste niet helemaal goed achter het stuur.
De rechterhand rust niet op de versnellingspook.

De linkerhand kwam niet helemaal goed op het stuur te liggen, de arm stond te laag.

Heb ik dan niet goed gemeten ?

Ja en Nee.

Ja :
Ik heb de chauffeur van de Volvo F12 gelijk gemaakt met de chauffeur van de Volvo F16.

Nee :
Het stuur in de Volvo F12 is anders dan in de Volvo F16
De stoelen zijn in de Volvo F12 anders dan in Volvo F16
D Volvo F12 heeft Volvo Standaardstoelen
De Volvo F16 heeft de luxe Isri stoelen
Doordat er verschil in de stoelen en het stuur zit, past de chauffeur niet helemaal goed zoals al ik graag wil.

Dus de chauffeur moest opnieuw naar de Plastisch Chirurg voor een ingrijpende amputatie/transplantatie aan de linker bovenarm.
De botten rechter onderarm opnieuw moeten breken en op nieuw moeten zetten.
De chauffeur was niet blij en kijkt nog steeds niet vrolijk.
SMILEY ZAGEN.gif

(zie de foto's)

IMG_1704.jpg


IMG_1706.jpg


IMG_1707.jpg


IMG_1711.jpg


De armen zijn door de Plastisch Chirurg weer hersteld en moeten nu eerst goed genezen.

IMG_1722.jpg


IMG_1724.jpg


IMG_1726.jpg


Als de wonden goed zijn genezen, zullen de wonden door de Plastisch Chirurg netjes worden afgewerkt.
De wonden zien er nu is echt fijn uit, maar dit komt goed.

En zo zie je maar weer, bij mij gaat er ook wel eens iets fout/niet goed.
SMILEY HUILEN.jpg SMILEY VERDRIETIG.jpg


Tot zover deze update.
 
Laatst bewerkt:
De chauffeur kijkt inderdaad niet vrolijk na zijn operatie, maar komt goed met je :yes:

Ik werk met bruder figuren beweegbare delen, succes met de Volvo Pieter.
 
De chauffeur kijkt inderdaad niet vrolijk na zijn operatie, maar komt goed met je :yes:

Ik werk met bruder figuren beweegbare delen, succes met de Volvo Pieter.

Hallo Marceline,


Ik heb ook wel Bruder mannetjes, maar die zijn eigenlijk iets te klein, dus gebruik ik deze niet als chauffeur, wel voor andere doeleinden
De mannetjes van Tamiya zijn weer net iets te groot.

Maar komt goed met de chauffeur. :thumbsup:
 
Ha Piet,

Top team heb jij, maaarre.....moet je dan als chauffeur op bezoek bij de plastische chirurg om goed in een Volvo te kunnen zitten?....hahah lol.. grapje.
Ik dacht dat het alleen bij Scania's moest.........hi

Maar alle gekheid op een stokje , wat mooi in detail.


En voor wat betreft je bericht:
"Het aansluiten van de elektronica ging vele malen sneller dan bij de Volvo F16 Zwaar Transportrekker.
Het proefrijden is geslaagd, alles uitgetest, er hebben zich geen problemen voor gedaan."

Fijn te horen en te zien, dat het proefrijden goed ging en dat alles uitgetest is en naar je tevredenheid werkt.:thumbsup:


mvrgrob
 
Hallo Rob,

Bedankt voor je complimenten.

SMILEY  DUIM OMHOOG.jpg SMILEY  DUIM OMHOOG.jpg
Ja, het is belangrijk dat de chauffeur goed in de Volvo F12 kan zitten.
Dat houdt in dat de chauffeur voor de fine tuning wel naar de Plastisch Chirurg moet,
SMILEY DOKTER.jpg

Dit is noodzakelijk om optimaal achter het stuur te kunnen zitten en hierdoor goed te kunnen functioneren.
SMILEY KNIPOOG.jpg


hobbyvanrobbie zei :
Het proefrijden is geslaagd, alles uitgetest, er hebben zich geen problemen voor gedaan."
Fijn te horen en te zien, dat het proefrijden goed ging en dat alles uitgetest is en naar je tevredenheid werkt.

De bediening op de zender is precies gelijk als bij de Volvo F16.
Dit is heel prettig, hierdoor zijn vergissingen, qua rijden, tot een minimum beperkt.
SMILEY TOPPIE.gif
 
Laatst bewerkt:
Update : 089

Hallo allemaal,


De chauffeur heeft de operatie/plastische ingreep goed doorstaan en is ontslagen uit de kliniek.
De beide armen zijn goed hersteld en de chauffeur zit weer strak in het "pak"

IMG_1760.jpg


De wonden zijn weer mooi genezen en mooi afgewerkt.
IMG_1765.jpg


IMG_1769.jpg


IMG_1799.jpg


Er niets meer te zien van de plastische ingreep, alleen de chauffeur kijkt nog steeds niet vrolijk.
IMG_1802.jpg


IMG_1804.jpg


De chauffeur heeft weer plaats genomen op de bestuurderstoel en zit goed in de veiligheidsgordel.
IMG_1809.jpg


IMG_1811.jpg


IMG_1813.jpg


IMG_1814.jpg


Tot zover deze update.
 
Update : 090

Hallo allemaal,


Er moeten ook nog wielnaafdoppen op de voorwielen.

De wielnaafdoppen gedraaid van aluminium.
IMG_1846.jpg

IMG_1853.jpg


IMG_1854.jpg


De wielnaafdoppen zijn klaar :
IMG_1863.jpg


Zonder wielnaafdoppen links/rechts
IMG_1866.jpg

IMG_1871.jpg


De wielnaafdoppen links en rechts gemonteerd.
IMG_1890.jpg


IMG_1899.jpg


De wielnaafdoppen zitten klemvast op de wielnaven. (niet gelijmd)


Tot zover deze update.
 
Update 091

Hallo allemaal,


De kunsstof Wedico tankdop van de brandstoftank vervangen voor een nieuwe aluminium tankdop voor de brandstoftank gemaakt.
De tankdop gedraaid op de draaibank.
IMG_1875.jpg


De eerste uitsparing van acht uitsparingen handmatig in de tankdop gevijld en netjesmooi glad afgewerkt voor een betere grip om de tankdop los en vast te draaien.
IMG_1876.jpg


IMG_1879.jpg


Acht uitsparingen handmatig in de tankdop gevijld.
IMG_1883.jpg


De tankdop mooi, na de acht uitgevijlde uitsparingen, netjes afgewerkt op de draaibank en de tankdop gemonteerd op de ronde aluminium brandstoftank.
IMG_1885.jpg


Dit staat veel beter dan de zwarte kunststof Wedico tankdop.
IMG_1886.jpg


IMG_1887.jpg


IMG_1888.jpg






Tot zover deze update.
 
Laatst bewerkt:
Update 092

Hallo allemaal,


Verder gegaan met de afbouw van de cabine.

De deuren/portieren in elkaar gezet/gemonteerd.
De binnenbekleding in de deuren/portieren gemonteerd.
De boutjes worden nog mat zwart gelakt.
IMG_1510.jpg


IMG_1505.jpg


IMG_1506.jpg


De zelfgemaakte messing spiegelsteunen gemonteerd.
IMG_1511.jpg


De zijramen in de deur/portieren gemonteerd.
IMG_1513.jpg


IMG_1515.jpg


IMG_1518.jpg






IMG_1522.jpg


IMG_1530.jpg


IMG_1531.jpg


Tot zover deze update.
 
Er niets meer te zien van de plastische ingreep, alleen de chauffeur kijkt nog steeds niet vrolijk.

Hoi Pieter ik kan de chauffeur wel begrijpen in deze, de chirug heft geen rekening gehouden met zijn behoefde aan koffie en bal gehakt onder weg.:stout:;)
Moi details blijf zo doorgaan.

Tim
 
Er niets meer te zien van de plastische ingreep, alleen de chauffeur kijkt nog steeds niet vrolijk.

Hoi Pieter ik kan de chauffeur wel begrijpen in deze, de chirug heft geen rekening gehouden met zijn behoefde aan koffie en bal gehakt onder weg.:stout:;)
Moi details blijf zo doorgaan.

Tim

Hallo Tim,

Bedankt voor je compliment.

De chauffeur is goed hersteld van zijn plastische ingreep, alles is goed hersteld aan beide armen.
SMILEY DOKTER.jpg

Tja, de chauffeur is nog steeds niet vrolijk, hij heeft nogal last van lawaai achter zijn hoofd.
SMILEY  DUIM NAAR BENEDEN.jpg

Hij wil oordopjes hebben, maar dat is te gevaarlijk met het rijden, dus wordt zijn eis niet ingewilligd.
 
Back
Top