Dat ziet er goed uit Andry.
Doet me ook weer herinneren aan een leuk anekdote:
Vriend van me reed zo'n kreidler. Zwaar opgevoerd. Indertijd leefden we met de lokale motorpolitie voortdurend in grote strijd. Zo erg zelfs dat het regelmatig op achtervolginen aankwam, waarbij regelmatig een brandgang werd gebruikt om de strijd te slechten. Daar pastten die dikke BMW R 1200's van de politie met hun boxermotoren amper door. Gegarandeerd voor succes dus.
In de vrije ruimte maakten we helaas minder kans, dus zodra er zo'n motormuis in beeld kwam werd gauw even de stelschroef van de gashendel bij gedraaid zodat het machien niet meer volgas kon rijden. Na aanhouding mocht oom agent nml graag even aan het gashendel draaien om het lawaai te beoordelen. En die opgevoerde Kreidlers konden loeien zeg...
Affijn, met enkele motormuizen hadden we een beetje een haat/liefdeverhouding. Ze waren immers zelf ook ooit begonnen op een tomosje oid. Een van deze mannen troffen we eens in de vrije ruimte aan, als groepje van drie. Nadat ie naast ons kwam rijden werden er wat rake opmerkingen over en weer uitgewisseld in de trant van niks aan de hand, niets opgevoerd hier. Oom agent, door de wol geverfd had echter eens nagedacht over de vele zinloze aanhoudingen in het verleden en kwam tot het lumineuze idee om bij de Kreidler de naar de carburateur lopende gaskabel (tijdens het rijden!) eens even flink aan te trekken met als gevolg vol gas!
Jullie kunnen wel raden dat de betreffende persoon (ik zal zijn naam niet noemen...) dit keer zijn aanhouding niet kon ontlopen! Hij heeft de gehele middag op het bureau mogen doorbrengen en is uiteindelijk lopend naar huis gegaan. Sportief als de agenten waren mocht hij zijn Kreidler een weekje later weer komen halen, met alle onderdelen er gewoon nog op