Restauratie Kreidler Florret RM

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door andry, 8 okt 2005.

  1. andry

    andry Guest

    Bijna aangestoken vandaag

    door het bijna kopen van een Zundapp voor erbij
    maar het geld boompie gooide geen genoeg geld
    van zich af
     
  2. Guest

    Guest Guest

    Dat gelijksoortige wegmodelletje was de MB-5.

    Net als jij had ik 'n MT-5 (chassisnummer 000027 !!!) één van de eerste in België. Onverslijtbaar, maar spijtig genoeg na 4 volle jaren harde dienst verkocht. Heb jaren daarvoor een Kreidler 3 versnellingen danig mishandeld, maar buiten gas-, rem- en koppelingskabels ging er niks aan kapot. Er hing ook niks meer aan buiten de genoemde attributen :lol: ; de uitlaat was slechts een dichtgeklopte halve krul, geen spatborden of zijbakjes, geen accu, niks lampen of licht... en opzij hing er een zelfgeconstrueerde zijspan aan, bergen lol, maar solo rijden was nooit meer zo leuk met die zijspan. Is zo'n 30 jaar geleden, toen mochten kinderen nog echt spelen en experimenteren, waar is de tijd weeral. :roll:
     
  3. andry

    andry Guest

  4. klaaz

    klaaz Guest

    Dat ziet er goed uit Andry.

    Doet me ook weer herinneren aan een leuk anekdote:
    Vriend van me reed zo'n kreidler. Zwaar opgevoerd. Indertijd leefden we met de lokale motorpolitie voortdurend in grote strijd. Zo erg zelfs dat het regelmatig op achtervolginen aankwam, waarbij regelmatig een brandgang werd gebruikt om de strijd te slechten. Daar pastten die dikke BMW R 1200's van de politie met hun boxermotoren amper door. Gegarandeerd voor succes dus.

    In de vrije ruimte maakten we helaas minder kans, dus zodra er zo'n motormuis in beeld kwam werd gauw even de stelschroef van de gashendel bij gedraaid zodat het machien niet meer volgas kon rijden. Na aanhouding mocht oom agent nml graag even aan het gashendel draaien om het lawaai te beoordelen. En die opgevoerde Kreidlers konden loeien zeg... :)

    Affijn, met enkele motormuizen hadden we een beetje een haat/liefdeverhouding. Ze waren immers zelf ook ooit begonnen op een tomosje oid. Een van deze mannen troffen we eens in de vrije ruimte aan, als groepje van drie. Nadat ie naast ons kwam rijden werden er wat rake opmerkingen over en weer uitgewisseld in de trant van niks aan de hand, niets opgevoerd hier. Oom agent, door de wol geverfd had echter eens nagedacht over de vele zinloze aanhoudingen in het verleden en kwam tot het lumineuze idee om bij de Kreidler de naar de carburateur lopende gaskabel (tijdens het rijden!) eens even flink aan te trekken met als gevolg vol gas!

    Jullie kunnen wel raden dat de betreffende persoon (ik zal zijn naam niet noemen...) dit keer zijn aanhouding niet kon ontlopen! Hij heeft de gehele middag op het bureau mogen doorbrengen en is uiteindelijk lopend naar huis gegaan. Sportief als de agenten waren mocht hij zijn Kreidler een weekje later weer komen halen, met alle onderdelen er gewoon nog op :D
     
  5. andry

    andry Guest

    Was het maar tegenwoordig ook zo
    En was het maar dat er vroeger ook BMW 1200 cc boxers waren :wink:


    Maar leuk verhaal dat wel
     
  6. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    Ik ben met m'n pa een CB200 van Honda (bj '79) aan't restaureren, begint er al zeer aardig uit te zien !
    enige spijtige is dat de uitlaten flink wat gaten hebben en de spatborden hun beste tijd hebben gehad, ook is hier en daar het choméé wat 'ingewerkt' hele kleine spikkels te zien...
    maar helemaal opnieuw laten chromeren kost pakken geld...

    ohjah, we hebben hem gekocht voor €100 :wink:
    dat wordt lekker veel winst
     
  7. klaaz

    klaaz Guest

    Zal wel een 80 of 100 zijn geweest dan... De 1200 is idd iets van de laatste jaren :)
     
  8. andry

    andry Guest

    Aha geen restauratie verslag van de Honda :D

    1200 cc boxers zijn er pas vanaf 2002 dacht ik.
     

Deel Deze Pagina