RESTAURATIE Smit Lloyd 109

• Topicstarter Topicstarter poeki
  • Startdatum Startdatum
thumb_romp1.jpg

Zo Augustus 20, 2006 1:50 pm
Wat heb je hier nu eigenlijk uit te leggen Poeki :oops:
Krijg alleen maar een heel klein plaatje te zien :roll:
mvg
Frederik :D

normal_romp1.jpg

in het midden zie je de vaarregelaar deze wil ik vervangen door deze

normal_regelaar%7E0.jpg

echter de plaats waar de oude zit is naar mijn inziens niet geschikt. Het past trouwens niet eens, daarbij komt ook nog eens gezien de koel-ribben op de regelaar die komen tegen de motor aan.
ik zit te denken het op deze plaats te doen

normal_romp2.jpg

Komt de warmte dan wel weg als het bevestigt wordt aan de onderkant
de ruimte is er wel.
En hoe zit het met de afstand tussen de module en de ontvanger moet je deze noet zo klein mogelijk houden. Of valt het nog wel mee voor deze boot de maximale afstand is 100-cm dit is dan de ankerlier

poeki

poeki zei:

De Vaarregelaar die in de boot zit kan 10 Amp hebben.
Koste toendertijd 245 oud hollandse guldens.

Heb het ding nooit in mijn bezit gehad kocht in Friesland mijn vaarregelaars voor 90 oud Hollandse guldens deze waren ook 10 Amp.

Jan
Dat klopt ik weet niet of je het net zo fin kan regelen als bij de huidige regelaars

Je hebt daar nog echt volle kracht vooruit en achteruit dat geeft een hoge piekstroom.

Maar je kan er net zo fijn mee regelen als met de nieuwe volgens mij.

Die ik heb moet je afregelen op de Zender die je gebruikt maar die ouwe Robbe daar is dat volgens mij niet bijnodig.
Maar zeker weet ik het ook niet meer is al wel weer 20 jaar geleden.

Bij de nieuwe regelaars kan je wel in een ruk je stick terug halen maar er zit een vertraging ingebouwd heb ik ook ergens gelezen.

Ik heb nog genoeg antieke vaarregelaars waarom dan nieuwe kopen denk ik maar.

Voor je ankerlier kan je deze link eens bekijken.

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2...=0&postorder=asc&highlight=ankerlier&&start=0

Back