Tijd om af te ronden.
wat het uiteindelijke vlieggewicht is geworden
Plm. 960 gram, waarvan 20 gram lood . . .
Bij een spanwijdte van iets meer dan een meter en een vleugeloppervlak van plm. 34 dm[sup:9091f73e02]2[/sup:9091f73e02], kom je dan wel op prettige vliegwaarden uit.
en of je met natte handjes stond te vliegen.
Frank heeft de eerste vlucht gemaakt, waarvoor alsnog dank.
De tweede vlucht heb ik zelf gedaan en moest toen nog erg wennen aan het gedrag, met name de traagheid op het richtingsroer, waardoor ik hem nog
bijna verspeeld heb.
Zondag ging het al stukken beter.
De vertikale latjes in de staart, horen die niet parallel te staan?
Uiteraard! Er is er eentje aan mijn aandacht ontsnapt.
hopelijk komt er snel iets moois in de plaats
Ik heb de vleugel van de Strega uit de motteballen opgevist.
Ga daar weer met veel plezier aan werken!
Ja, maar wel een hele mooie.
Zondag was voor mij ergens toch een topdag.
Vier keer
zelf gevlogen (3 1/2 . . . :wink: ),
zelf gestart en geland, mooi weer.
Ik voelde me er echt bij horen, bij de 'grote jongens', met een mooi toestelletje, waarvoor ik veel complimenten gekregen heb.
Dat geeft veel voldoening.
vele uren werk naar de kl@#e,
Gelukkig hebben we de foto's nog. :wink:
Hopenlijk zien we hem weer eens vliegend...
Sorry, maar dat kun je vergeten.
sprake van ruig vliegen van de p 47?
Nee, dat geloof ik niet.
Maar hij was natuurlijk geen partij voor de Pup. Die kroop met ik schat zo 25/30 km/h (?) door de lucht; die P-47 ging plm. vier keer zo snel. 8O
Ik heb maar rustig wat rondgevlogen, in de hoop dat . . .
hoe zit het met zijn tegenstander, hoe is die eraan toe en wat is daar nog van over of heeft die het overleeft?
De Pup is een van zijn vleugels binnengevlogen.
Hij is ook neergestort en ik denk dat we mogen zeggen dat de toetstand kritiek was.
Maar, mischien komt 'ie er nog weer helemaal bovenop.
Kortom, iedereen alsnog bedankt voor de foto's, de complimenten en het medeleven, en volgend jaar zien we mekaar hopelijk weer.
jan.