jan brilman
Forum veteraan
Ik denk dat het al weer zeker drie jaar 8O geleden is, dat ik door een domme fout mijn Sopwith Pup verspeelde (te lang (electrisch) doorvliegen op uiteindelijk lage hoogte, gas erbij, motor kapt ermee (BEC), Pup (heeeeeeeel veel weerstand) ligt voor ik er erg in heb in twee stukken op de grond . . . ). :evil:
Afgelopen vakantie realiseerde ik me ('s avonds in zo'n tentje, met die regen, moet je toch ergens over nadenken :wink: ), dat het toch wel eeuwig zonde is om hem zo te laten liggen, en ik begon meer en meer te verlangen om met de wederopbouw van mijn geliefde Pup te beginnen.
We zijn weer thuis, en nu is het zover!
Zo zag 'ie er ooit uit:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2012&highlight=sopwith+pup+oom
Zo ziet ‘ie er nu uit (ik was ooit al met kaal maken begonnen):
Romp is doormidden, verder is er eigenlijk geen noemenswaardige schade.
Wat moet er gebeuren?
- alles kaal maken (da’s een heel werk); in plaats van papier wil ik hem nu met litespan bekleden, en daarna waar nodig airbrushen (roundels etc.)
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4102&highlight=litespan
- andere motor er in (PJS ipv. de Hacker BL20) (ooit zat er een 1 cc Schlosser diesel op!
, maar dat was toch een beetje een toestand . . . :? )
http://www.czpjsza-motory.cz/product_info.php?cPath=1&products_id=37
- ik heb nog een GWS giro liggen; die moet er op (hij vloog niet zo strak, typisch kenmerk van korte neus)
http://www.gwsus.com/english/product/gyro/pg02.htm
- er moet een toegang komen voor een andere accu (lipo ipv. NiMH)
En nog zo het een en ander . . . :?
Begonnen met de motor:
Uitlijnen; de prop moet wel in het midden van de cowl komen.
Overigens!
Heeft iemand al eens (met succes) dummy-cylinders aan de buitenkant van een buitenloper geplakt, om zo een rotatiemotor te imiteren? 8)
In dit geval: een 80 HP Le Rhone Engine
http://images.google.nl/images?svnum=10&hl=nl&lr=&q=Le+Rhone+Engine&btnG=Zoeken
Testen van de gyro:
Over de gyro heb ik een vraag geplaatst, maar er wordt nog niet gereageerd.
Iemand van het schaalforum?
Vast wel!
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=44606
Binnenkort meer.
jan.
Afgelopen vakantie realiseerde ik me ('s avonds in zo'n tentje, met die regen, moet je toch ergens over nadenken :wink: ), dat het toch wel eeuwig zonde is om hem zo te laten liggen, en ik begon meer en meer te verlangen om met de wederopbouw van mijn geliefde Pup te beginnen.

We zijn weer thuis, en nu is het zover!

Zo zag 'ie er ooit uit:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2012&highlight=sopwith+pup+oom
Zo ziet ‘ie er nu uit (ik was ooit al met kaal maken begonnen):





Romp is doormidden, verder is er eigenlijk geen noemenswaardige schade.
Wat moet er gebeuren?
- alles kaal maken (da’s een heel werk); in plaats van papier wil ik hem nu met litespan bekleden, en daarna waar nodig airbrushen (roundels etc.)
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4102&highlight=litespan
- andere motor er in (PJS ipv. de Hacker BL20) (ooit zat er een 1 cc Schlosser diesel op!

http://www.czpjsza-motory.cz/product_info.php?cPath=1&products_id=37
- ik heb nog een GWS giro liggen; die moet er op (hij vloog niet zo strak, typisch kenmerk van korte neus)
http://www.gwsus.com/english/product/gyro/pg02.htm
- er moet een toegang komen voor een andere accu (lipo ipv. NiMH)
En nog zo het een en ander . . . :?
Begonnen met de motor:

Uitlijnen; de prop moet wel in het midden van de cowl komen.

Overigens!
Heeft iemand al eens (met succes) dummy-cylinders aan de buitenkant van een buitenloper geplakt, om zo een rotatiemotor te imiteren? 8)
In dit geval: een 80 HP Le Rhone Engine
http://images.google.nl/images?svnum=10&hl=nl&lr=&q=Le+Rhone+Engine&btnG=Zoeken
Testen van de gyro:

Over de gyro heb ik een vraag geplaatst, maar er wordt nog niet gereageerd.
Iemand van het schaalforum?
Vast wel!

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=44606
Binnenkort meer.

jan.