Restauratie zoveelste Big Lift(erige) Electroslepert

Discussie in 'Sleepvliegtuigen' gestart door Kcnalp Kcnarf, 25 mrt 2014.

  1. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Diva's

    slepen van een diva...diva's kan je niet slepen, die moeten je trekken :D De teletubbie regelt het, en als het moet nog een keer.

    [​IMG]

    Slepert en gesleepte... (ik heb echt geen idee waar ze naar kijken btw...)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Slijm achter de TT..mooi dat lijntje gebogen.

    [​IMG]

    lijntje afgooien

    [​IMG]


    Ik kan echt zo'n schik hebben met onderstaande vent :D En die van hem is echt groter dan die van mij :D (die van hem is wel stuk nu)

    [​IMG]

    Mees ging helemaal los met zn turbo-starter II (400W/Kg) vandaag

    [​IMG]

    eric ...leuk dat ie er vandaag bij was... (daar kennen wij nog wat van lere :D )

    [​IMG]

    slijm gaat gewoon zitten ...met vario gehoorapparaat....ha ha ha .... topgozert!

    [​IMG]

    Slijm achter de TT

    [​IMG]

    1:1 clublid komt buurten .... altijd gezellig!! (en iedereen als de sodemieter aan de grond met een 1:1 in de buurt van het veld....gaat overigens altijd goed)

    [​IMG]

    Meike vandaag voort eerst SOLO !!!!! Met de turbo-Starter II van Mees. Hij is de instructeur. Op een dag als deze regelt zich dat (met een beetje toezicht van de pappa's) vanzelf.

    Tranentrekker !!

    [​IMG]

    sigh... wat een superdag !
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2014
  2. Huey

    Huey

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Maarssen
    Yep !!!! Deze papa is idd ook trots op Meike !!!
     
  3. Eric R

    Eric R

    Lid geworden:
    29 apr 2013
    Berichten:
    567
    Locatie:
    Drunen
    Waarschijnlijk naar een kamikaze DLG, die al eerder die dag zijn eigen piloot probeerde te spiezen ;)
     
  4. Huey

    Huey

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Maarssen
    Ow is dat dezelfde waarbij die paal een stap opzij deed toen hij erlangs wilde vliegen ????

    Hahahhaa
     
  5. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Ja ja ja :D

    Overigens...de MBV-en van Mees hadden lucht gekregen van het feit dat Mees zn verjaardag vierde afgelopen weekend....12 jaar....en dan krijg je natuurlijk ook kado's...;

    Een Turnigy Tek Sumo van Slijm en een T45 Goshhawk van Huey... vliegklaar !!!!! :eek: (ok, er zit her en der een spatje modder op en een plakbandje hier en daar)

    Mzzlp*k Mees (en dat weet ie :D) ....de Sumotek hebben we vanavond geprogrammeerd / afgesteld / accu er in en even getrimd door pap ..........."vliegt lekker pap, kek ding" :D . De T45 volgt binnenkort.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2014
  6. Huey

    Huey

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Maarssen
    Vorige week hebben Secondelijm en ik in het hoge noorden de ASW27 van RonaldZweef opgehaald. Sjonge jonge jonge wat kan die man bouwen zeg. De kist was werkelijk in top conditie, ook al had hij al een poosje niet gevlogen.

    Natuurlijk duurde het even voordat we daar weer weg waren. Zowel S-lijm als ik waren enorm onder de indruk van wat we daar zagen. O.a. twee houten rompen, met glas bekleed, echt een waanzinnig stuk vakmanschap ! (wij blijven erbij Ron, ten minste 1 van die twee kisten moet je NIET spuiten, om je te kunne vergapen aan het moois wat je hebt gemaakt !!!)

    Maar goed, zoals Frank al beschreef, reden S-lijm en ik terug naar huis, het leken wel twee kunstgebitten in het donker in een auto ! Het viel me nog mee dat mensen niet dachten dat we met grootlicht reden.....:):):)

    Anyway, inmiddels hebben we de hele kist nog eens nagelopen, alles getjekt, dubbel getjekt en nog een keer getjekt, de conclusie bleef hetzelfde, de kist was gewoon ECHT vliegklaar.

    Vandaag was het tijd voor onze maiden, dus een re-maiden van deze kist. Met dank aan John die de kist met S-lijm aan de knuppels, omhoog wilde slepen.
    Resultaat; een paar klikjes trim, maar vliegt werkelijk prachtig. De komende tijd word het dus starts en landingen maken. Zelf heb ik nog niet aan de knuppels gestaan, wegens mijn immer weer opspelende plankenkoorts, maar vandaag voelde het echt niet goed voor mij dus ik heb me niet over laten halen. Ik heb geduld, dit komt echt nog wel !

    Ron, erg bedankt, hopelijk gaan we veel plezier beleven aan deze kist !!!!

    En sja............natuurlijk wel een filmpje. Hopelijk krijgt JvM het voor elkaar de beelden van de gopro up te loaden om het plaatje compleet te hebben !

    De start:




    en de landing:



    In het filmpje van de landing hoor je de (volgens mij ) Stern schreeuwen, die wilde deze kist van 5,5 mtr. verjagen........wat nou broedseizoen ?!?!


    Goed gedaan S-lijm en JvM erg bedankt voor het slepen. En Ron, nogmaals bedankt voor deze buitenkans.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.845
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2015
  8. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.845
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2015
  9. Huey

    Huey

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Maarssen
    Gaat zondag de T45 ook weer 's gillen ? :D
     
  10. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Kweenie... de asw maiden, de edelweiss re-maiden..tt slepen....zwiepen.. we gaan het zien.
     
  11. Huey

    Huey

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Maarssen
    Snap 't......maar half uurtje Mees helpen lukt ook wel tog...?!
     
  12. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Zondagmiddag gaat mees gewoon mee :D
     
  13. Eric R

    Eric R

    Lid geworden:
    29 apr 2013
    Berichten:
    567
    Locatie:
    Drunen
    Vandaag hebben we de Diva weer eens achter de Teletubbie gehangen.
    Het is een klittenband sleep en dit gaat redelijk snel los als er foutjes gemaakt worden door slepert of zwevert.

    Eerste sleepje kon ik met de Diva op zo'n 65 mtr hoog het spoor niet volgen, het leek wel of er een stofzuiger aan stond en de Diva boven de teletubbie weg trok.
    Het klittenband schoot los en voordat Huey met de teletubbie geland was zat de Diva al op 160mtr.

    Het volgende sleepje ging als vanuit een boekje, in no time zaten we op 200mtr en heb ik gelost. Dit was de eerste keer dat ik op me gemak achter de Teletubbie hing. Alle credits hiervoor naar Huey (je krijgt het slepen nu wel goed onder de knie hoor, netjes....:thumbsup:)

    Het laatste sleepje ging als een speer. Gelost op 208mtr een bochtje en vervolgens gaat me vario net zo hard piepen als aan de sleepkabel :confused:
    Vervolgens de thermiekstand aan en draaien, na het eerste rondje meteen tegen de 300 mtr aan. Dit ging wel erg hard omhoog, nergens ging het omlaag, dus maar de kleppen open en op zoek naar een iets minder heftige bel (man wat ging dat ding hard omhoog :shock:)

    Al met al...., weer een gezellig paar uurtjes met de mannen op Montfoort
    Graag ben ik de volgende keer weer van de partij

    Eric
     
  14. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
  15. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    lijntje loskoppelen

    [​IMG]
     
  16. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    de diva achter de TT

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina