Hoi,
Even in het kort iets over mij. Mijn naam is Alexander. Ik ben na jaren niets gedaan te hebben met rc auto's 4 jaar geleden weer begonnen met de toerwagen klasse. Ik kwam er al snel achter dat toerwagen niets voor mij was met 4 schokbrekers en al die instellingen en 2 differentielen (toen nog). Ik hou meer van KISS (keep it simple stupid!). Ik ben altijd geinteresseerd geweest in achterwiel aangedreven auto's (toen ik iets van 12 jaar was had ik een Tamiya Datsun 280ZX waar ik veel mee gereden heb).
Vandaar dat ik 3 jaar geleden pro10 ben gaan rijden. (1/10- 235mm brede pancars) Ik doe dit nu nog steeds met heel veel plezier.
Vorig jaar kwam ik op een site waar ze met 1/8 klassieke auto's reden. Daarna ben ik gaandeweg, naast de pro10 auto's, ook geinteresseerd geworden in de 1/8 pancars. 30-35 jaar geleden had je alleen 1 klasse en dat waren dus deze 1/8 pancars. De klassiekers kosten helaas te veel geld voor wat je krijgt. Een Team Associated rc300bd kan zo maar 500 euro kosten en sommige nog wel meer. Ook al is het een klassieker, het is voor mij te veel geld
.
Zo'n 3-4 weken geleden heb ik voor een aangename prijsje toch een klassieker weten te bemachtigen. een SG Futura 111s. Een 30-32 jaar oude 1/8 pancar. Een leuk project om de winter maanden door te komen.
De auto bestaat uit een stalen achterpod waar de motor op is aangebracht en een epoxy chassis waar de voorophanging op zit. Geen schokbrekers of demping. De enige vering en torsie komt uit het epoxy chassis. De auto bevat wel een tandwiel differentieel! Vroeger was een differentieel een luxe. Er zaten ook nog twee hele oude servo's in
.
Bij de koop zat er ook een authentieke kap bij van die periode. De kap is ook nog in een redelijke staat gezien de leeftijd! Ik mis alleen de grote spoiler gemonteerd op het chassis dmv staaldraad. Echt old skool.
Even in het kort iets over mij. Mijn naam is Alexander. Ik ben na jaren niets gedaan te hebben met rc auto's 4 jaar geleden weer begonnen met de toerwagen klasse. Ik kwam er al snel achter dat toerwagen niets voor mij was met 4 schokbrekers en al die instellingen en 2 differentielen (toen nog). Ik hou meer van KISS (keep it simple stupid!). Ik ben altijd geinteresseerd geweest in achterwiel aangedreven auto's (toen ik iets van 12 jaar was had ik een Tamiya Datsun 280ZX waar ik veel mee gereden heb).
Vandaar dat ik 3 jaar geleden pro10 ben gaan rijden. (1/10- 235mm brede pancars) Ik doe dit nu nog steeds met heel veel plezier.
Vorig jaar kwam ik op een site waar ze met 1/8 klassieke auto's reden. Daarna ben ik gaandeweg, naast de pro10 auto's, ook geinteresseerd geworden in de 1/8 pancars. 30-35 jaar geleden had je alleen 1 klasse en dat waren dus deze 1/8 pancars. De klassiekers kosten helaas te veel geld voor wat je krijgt. Een Team Associated rc300bd kan zo maar 500 euro kosten en sommige nog wel meer. Ook al is het een klassieker, het is voor mij te veel geld

Zo'n 3-4 weken geleden heb ik voor een aangename prijsje toch een klassieker weten te bemachtigen. een SG Futura 111s. Een 30-32 jaar oude 1/8 pancar. Een leuk project om de winter maanden door te komen.
De auto bestaat uit een stalen achterpod waar de motor op is aangebracht en een epoxy chassis waar de voorophanging op zit. Geen schokbrekers of demping. De enige vering en torsie komt uit het epoxy chassis. De auto bevat wel een tandwiel differentieel! Vroeger was een differentieel een luxe. Er zaten ook nog twee hele oude servo's in

Bij de koop zat er ook een authentieke kap bij van die periode. De kap is ook nog in een redelijke staat gezien de leeftijd! Ik mis alleen de grote spoiler gemonteerd op het chassis dmv staaldraad. Echt old skool.
Laatst bewerkt door een moderator: