Zo!
Ik ging deze winter GEEN toestel erbij nemen. Dat is mislukt
Ik kon voor een vriendelijke prijs een zeer deftige Jet 40 van Svenson overnemen.
Het plan van de Jet 40 is beschikbaar via Outerzone:
https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=8494
De jet 40 is origineel waarschijnlijk afgeleid van de RCM Strikemaster. Die had een schuimen vleugel en ook het kielvlak is wat anders.
https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=5958
Omdat ik enkel electro vlieg komt deze dus op electro.
Het model staat qua structuur perfect in orde en is destijds heel degelijk afgewerkt met glasvezelbekleding, lak erop etc etc. Dus geen rotte olieromp of dergelijke.
De vleugel is een piepschuimvleugel met balsa bekleed. In tegenstelling tot het oorspronkelijke plan van Svenson dat een ribbenvleugel gebruikt. De vleugel zelf is ook in heel degelijke staat dus die gaan we gewoon verder gebruiken...
Het leeggewicht zonder servo's en originele .40 motor was niet min. 1951 gram maar dat mag hij wel hebben.
Ik denk wel her en der dat ik hem wat kan laten vermageren maar ik ga geen enorme zware inspanningen doen hiervoor.
Ik ga voor een vrij zware motorisatie. Dit is geen lichte jongen en ik wil deze ook niet licht vliegen. Meer als een "5 bft crosswind? Wat is het probleem?" toestel dus...
Ik had 'n 6 cellen setup op het oog, misschien zak ik nog naar 5 cellen (daar vliegt m'n Dalotel uitstekend mee)
Wordt vervolgd!
Ik ging deze winter GEEN toestel erbij nemen. Dat is mislukt

Ik kon voor een vriendelijke prijs een zeer deftige Jet 40 van Svenson overnemen.
Het plan van de Jet 40 is beschikbaar via Outerzone:
https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=8494
De jet 40 is origineel waarschijnlijk afgeleid van de RCM Strikemaster. Die had een schuimen vleugel en ook het kielvlak is wat anders.
https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=5958
Omdat ik enkel electro vlieg komt deze dus op electro.
Het model staat qua structuur perfect in orde en is destijds heel degelijk afgewerkt met glasvezelbekleding, lak erop etc etc. Dus geen rotte olieromp of dergelijke.
De vleugel is een piepschuimvleugel met balsa bekleed. In tegenstelling tot het oorspronkelijke plan van Svenson dat een ribbenvleugel gebruikt. De vleugel zelf is ook in heel degelijke staat dus die gaan we gewoon verder gebruiken...
Het leeggewicht zonder servo's en originele .40 motor was niet min. 1951 gram maar dat mag hij wel hebben.
Ik denk wel her en der dat ik hem wat kan laten vermageren maar ik ga geen enorme zware inspanningen doen hiervoor.
Ik ga voor een vrij zware motorisatie. Dit is geen lichte jongen en ik wil deze ook niet licht vliegen. Meer als een "5 bft crosswind? Wat is het probleem?" toestel dus...
Ik had 'n 6 cellen setup op het oog, misschien zak ik nog naar 5 cellen (daar vliegt m'n Dalotel uitstekend mee)
Wordt vervolgd!