.......heu..., heb je die nog???
Gisteren flink wat schade aan de Rafale gevlogen, beetje eigenwijs en niet naar Sandor geluisterd...... Heb een minicam op de romp gemonteerd en die heefd uiteindelijk tot storing geleid. Ik had er wel een range check mee gedaan maar alleen met de camera aan, niet op opnemen. Dat laatste bleek dus funest. Vanaf Gilze-Rijen gevlogen, start ging goed, klom als vanouds snel hoog weg en op down-wind leg gebeurde het, force storing tikken en de turbine gelijk in fail-safe shut-down. Daarna leek de controlle weer een beetje terug en kon de kist héél mooi weer voor de baan krijgen maar op ongeveer 50 meter hoogte sloeg noodlot toe, kist vol naar rechts de bossen in.....een hoop gekraak gevolgd. Eenmaal ter plaatse konden we de kist niet meteen vinden, bleek uiteindelijk 6 meter hoog in de bomen te hangen. Ik weer "jeugdig" in de boom geklauterd en met een stuk touw de kist lanzaam naar beneden laten zaken.
Schade viel reuze mee, ik dacht na al dat gekraak 1000 stukjes aan te treffen. Canopy + frame stuk, 1 canard eraf en bij de andere canard een gat in de romp, vleugelvoorlijst besschadigd en verder nog wat scheuren in de romp. Flink balen natuurlijk maar tis te repareren hoewel ik daar nog effe over na moet denken. Zoals eerder verteld in dit verslag had de vorige eigenaar al een flinke neus reparatie gedaan en kan nu zien hoeveel matten/epoxy en plamuur daarvoor gebruikt is. Een volgende reparatie maakt hem zéker niet lichter.
De antenne was ook afgebroken maar eenmaal thuis met een nieuwe antenne effe range check gedaan. Met camera aan ruime afstand maar toen ik record aanzette begonnen alle roeren fors te bewegen........duidelijk! Zit er in deze type camera's dus toch een soort van module die de 35Mhz stoort......niet meer gebruiken dus........
De schade:
(Achter op de romp kun je de aluminium beugel zien van de camera)
Hoy
ja we hebben die nog, voor 150 euro mag je die komen halen.

Als dat nu geen koopje is. Enkel het bovenste deksel ontbreekt.