[Review] Align T-rex SE Superieur Edition

... klop natuurlijk ook wel . :oops: .. een zaklantaarn zit niet op het
lichtnet, heeft dus geen 50Hz maar een perfecte gelijkspanning ( batterij ! )
Ons lampje zal dus ook niet oplichten en doven met een frequentie van
0.02 sec . :idea:

Luc :xmas:

michel ff een vraag jij draait kompleet digitaal kwa servo`s gebruik je een sbec of draai het geheel op de regelaar.
als je de kans heb om dat te meten hoor ik dat graag wat het geheel trekt.
ik ben ook van plan om over te stappen naar digitaal maar vraag me af of de cc35 dat wel trekt.

Toch vind ik het vreemd dat de toerental-meter niet goed meet. Ik heb hier allemaal halogeen spotjes, en die zijn echt niet snel genoeg om 50 keer per seconde te knipperen.

Het ziet er eindelijk naar uit dat de heli een beetje goed wil gaan vliegen. heb er langere bladen op gezet en heb nu eindelijk een beetje power in. Heb hem nog niet geflipt, in de straat hou ik hem liever maar met de pootjes naar beneden.
De governor staat wel op 100% waarbij de motor niet warm wordt (amper lauw) en weinig inkakt met volle pitch. Dus ik ga maar naar een 12t of 13t om nog wat meer toeren op die kop te krijgen.

michel pet zei:
michel even een vraag jij draait kompleet digitaal kwa servo`s gebruik je een sbec of draai het geheel op de regelaar.
als je de kans heb om dat te meten hoor ik dat graag wat het geheel trekt.
ik ben ook van plan om over te stappen naar digitaal maar vraag me af of de cc35 dat wel trekt.
Ik heb alleen digitale servo's op de cyclics. Op de staart zit een gewone HS 56 van hitec. Ik gebruik hierbij de interne BEC van een kontronic BEAT 40-6-12 (40A regelaar)

Satoer zei:
Toch vind ik het vreemd dat de toerental-meter niet goed meet. Ik heb hier allemaal halogeen spotjes, en die zijn echt niet snel genoeg om 50 keer per seconde te knipperen......
Denk je dat? Die lampjes "knipperen" wel degelijk, zelfs met 100Hz en niet met 50Hz.
Ik hoor je denken "Het lichtnet is toch 50Hz", ja dat is het. Je hebt dus 50 positive pieken EN 50 negatieve pieken per seconde. Alle lampen die op het lichtnet branden (ook TL buizen) knipperen dus met 100Hz!!!!!!
"Dan zou ik 6000 om/min op m'n display moeten krijgen en ik krijg toch echt 3000 omw/min", is dan de volgende (logische) opmerking. Dat ga ik nu even niet uitleggen, denk dat zelf maar eens uit. :wink:
Het is overigens heel erg logies! :roll:

Ja hoor, regelmatig :)
En mijn crash-tellen (zie onderschrift) staat nog steeds op 0 :bday: . Ben er nu wel redelijk tevreden over maar qua power mag die nog steeds een flinke bulk meer hebben. Ik verdenk nu mijn regelaar ervan niet de ideale timing te geven aan de AON motor (Kontronic Beat 40 Amp regelaar). Als ik zie wat die Szabo's ermee kunnen met een standaard motortje... zoveel power heb ik echt niet.

Zaterdag kwam de teller bijna op 1 te staan: Vloog keihard nose-in op mijn af en gooide hem in een keer op de kop. FRRAAAPPPP Weg rotorsnelheid 8O... Ik kon hem net 10 CM inverted boven de grond weer opvangen. Tja, bij de Szabo's een standaard manoeuvre bij mij een nieuwe onderbroek :P

Hoe dan ook, hij kakt behoorlijk in onder belasting, ik kan flippend op hoogte blijven, maar de power is toch te mager om even lekker te rossen met dat ding.

Om nu een Phoenix 35 te kopen puur om te kijken of het dan beter is vind ik ook zo'n duur testje. Heb nog wel een paar phoenix 25's liggen. Maar vrees dat die net wat te mager is voor de motor.

die poept daarvan echt niet meer in zijn broek :wink:

die denkt pas aan poepen als zijn rotorbladen binnen de 4 cm van de grond komt :D

CRASH!!!!

Ah... het moest er een keer van komen :(

Ik snap er niets van. Ik was net een halve minuut aan het vliegen en toen liep ineens de headspeed binnen 8 seconde naar nul. Ik had het niet eens door todat hij ineens begon te dalen. ai, van 6 meter hoogte vrij hard naar beneden. Ik heb hem recht kunnen houden maar een flinke stuiter op de skids kon ik niet voorkomen.

Schade: Tailboom heeft een deukje. Vertical vin-houder stuk. rotorblad heeft een klein butsje en er is een servo gestript. Ach hadden al mijn crashes maar zo :lol:

Ik snap er niets van. Had ik de accu niet opgeladen? Thuis gekomen de MFIS 2100 mAh 20C accu aan de voltmeter gehangen.... 12,4V :hammer: bij lange na niet leeg. Zou die stuk zijn :? Heb de accu al 2 maanden niet gebruikt. Ik kan niets anders bedenken dat het aan de accu moet liggen. Er zit een 40A kontronik regelaar in, dus dat die overbelast is lijkt mij erg onwaarschijnlijk (daarnaast deed ik niet raarder dan normaal)

Eigenlijk kan ik het geen crash noemen. Maar goed, crashlog teller op 1...

Hey...

Jammer, maar idd. je hebt hem héél lang (voor jou doen :wink: ) crashvrij gehouden. Maar motor uit? Of misschien lagertje vast? Of misschien heeft je vrijlooplager het begeven?
Kan je de rotor met de hand draaien? En als je de vrijloop met de hand belast, kun je hem "er door duwen"?
Gebruik je misschien failsafe, en hierbij de motor uit?

Trouwens... crashes bij mijn T-rex vielen ALTIJD mee qua schade. Het is in dat opzicht een dankbaar helietje.

Succes met de reparatie.

Gr.A.

Yup, alles is in orde voor de rest. Het toerental liep gelijdelijk af. Echt alsof de regelaar hem netjes terug regelde. Helaas had ik het pas door toen die steeds sneller begon te zakken. Dit heb ik nog niet eerder mee gemaakt. Zeker niet na een halve minuut.

Dat de crash-schade mee valt zal ook zeker te maken hebben dat de rotorsnelheid helemaal weg was gevallen. Als die zo neer kwam met 2800 toeren op de kop was het plaatje wel anders geweest.

Aldert, gezien jouw crash-ervaringen heb je vast ook wel eens wat tandwieltjes in je JR DS281 servo gestript ;)
Waar haal je die vandaan?

Oei wat zonde, maar gelukkig valt de schade nog mee.

Ik heb er een tijdje over nagedacht om de MFIS lipo's te kopen, maar na een aantal vervelende ervaringen van jullie zie ik er toch maar van af ;)

Back