[Review] Batan LC-Racing EMB 1H 1/14 Desert Truck & Buggy

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door motorsports, 21 okt 2014.

  1. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Aluminium bodemplaat binnen ,dit weekend maar de spullen gaan overzetten van de buggy , de schokbrekertorens zitten er ook bij, twijfel nog deze te monteren .
     
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Als je veel denkt te crashen zou ik de kunststof torens erop laten. Wil je een zo strak mogelijk rijdende auto, dan zou ik voor de alu gaan. Er moeten ook CF torens zijn, ik dacht dat die in de UK veel werden gebruikt bij de 1/14 races.
     
  3. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Bodemplaat gemonteerd, echter wel vier inbus schroefjes moeten dremelen, die waren bij de montage van fabriek af aan, al dol :(, nu alleen weer niet die maat, M2,5 in de schroefjes bak :???:
     
  4. Droopy

    Droopy

    Lid geworden:
    28 nov 2013
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Volgens mij is het M2,6
     
  5. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    je zal vast wel gelijk hebben, heb de schuifmaat er niet tussen gehad:);)
     
  6. Droopy

    Droopy

    Lid geworden:
    28 nov 2013
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ik heb het uit de onderdelenlijst, is best een apparte maat, ik was er een verloren van mijn stuurpost en heb uit eindelijk maar een lc screwset besteld, kon die maten haast niet vinden.
     
  7. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht

    Zal de schuifmaat eens pakken en nameten , maar zal wel kloppen ....

    (wazig want ik kon aan de onderzijde motorsteun gewoon M2,5 erin draaien , dezelfde boutjes gebruik ik wel eens om een servo horn te monteren op een servo ...)
     
  8. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Dol als in de kop van de inbus gestript?


    Volgens de handleiding zijn het inderdaad m2.6 schroeven voor een groot deel
     
  9. Droopy

    Droopy

    Lid geworden:
    28 nov 2013
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    scheelt natuurlijk ook maar 0,1 mm.
     
  10. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    yup
     
  11. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik neem aan dat je goede inbussleutels gebruikt, dus dat kan het dan niet zijn. Zelf tot nu toe geen enkel probleem gehad met de schroeven, het glimmende metaal waar ze van gemaakt zijn lijkt van betere kwaliteit dan de gemiddelde RTR schroeven, die nog net niet in de doos al roesten.
     
  12. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Gebruik de set die ik al jaren met volle te vredenheid gebruik van Facom, gaat wel om de plastic uitvoering qwa RTR van de buggy , de schroeven waren ook lichtjes te hard aangedraaid omdat ze dieper in het plastic zaten dan de rest , dat was bij 4 schroeven zo . Denk ,omdat het om de motorsteun gaat , deze extra hebben aangedraaid icm de blauwe loctide .

    Helaas is na het overzetten iets gebeurd met de aan drijflijn ,met name de spur en pinion , omdat deze niet meer soepel loopt en het voelt als of er een "slag " in de spur is gekomen , zo klinkt het ook .
    De stevigheid voor deze auto hoeft niet super te zijn , echter hij wordt voor mijn dochter , en zal dus worden gereden met de Nimh packs's die boven verwachting een goede snelheid geven . Ik vindt een aluminium bodemplaat bij een rtf in plastic meer een must , mede voor de stijfheid en koeling motor , kleine beetjes helpen ........

    (De schuifmaat geeft aan :2,5mm voor de schroefjes onderzijde motormunt en servo saver )
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2014
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Zal dan wel een kwestie zijn geweest van lomp aandraaien vanaf de fabriek.

    Staat de gear mesh niet te strak? Hoe heb je het overgezet, stukje voor stukje, of gewoon alle schroeven in de bodemplaat los, en dan als geheel overzetten?

    Kun je het spur dan ook zien slingeren? Het kan ook het diff zijn. Bij 1 auto had ik dat, bij uitrollen hoorde je een jammerend pulserend geluidje. Bleek dat 1 diff ring gear niet helemaal zuiver liep, en daardoor de mesh met het andere conische tandwiel, wat op de cardan-as zat, niet gelijk bleef.
     
  14. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Alles overgezet , in de 1 voor 1 volgorde , nadat ik de wielen iets losser op de as had gezet wordt het minder , de gearmesh was goed , geen slingerende spur , gok op een lager ergens ....
     
  15. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Je kan de dogbones even weghalen, en aan de voorkant de uieinden van de cvd's uit de diff outdrives. Dan sluit je alle wielen gelijk uit en heb je alleen nog maar te maken met diff lagers en die van de cardan + spur.
     
  16. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Is het bijgeluid inmiddels opgelost?
     
  17. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Helaas, nog geen tijd gehad om verder te kijken , misschien vanavond....
     
  18. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Of niet... ;)

    Dit weekend herkansing?
     
  19. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Vandaag , nieuwe kansen.

    nadat ik de wielen wat losser had gezet , lijkt het geluid weg , dus maar de NimH packs gepakt en stukje terrein opgezocht .

    Eerste Indruk, is dat de snelheid best wel aardig is op de standaard Nimh pack, ook de wegligging valt erg mee, de zachte stock banden geven goede grip en de buggy stuurt strak en correct , dit alles wel op een klinker weg met redelijk veel mos her en der, en wat los liggend zand daarop.Na drie packjes redelijk tevreden naar huis gegaan, was alleen vergeten om de programmeer box mee te nemen om nog wat de settings te spelen , maar dat komt volgende keer wel.

    Nu maar eens gaan zoeken naar ander bandjes voor op de boven omschreven ondergrond , zat te denken aan een setje SC banden op velg van LC , of iemand heeft nog een idee ....
     
  20. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

Deel Deze Pagina