motorsports
Forum veteraan
Hierbij mijn bevindingen na aanschaf circa 5 maanden terug.Circa 45 tal lipo's gereden op zand, klei , asfalt, en gras.
Ik heb deze auto met 2S en 3S gereden en met zowel de flux en castle motor , allebei 4 -pole .
De stock zender heeft plaats gemaakt voor een spektrum ontvanger en de stock servo is vervangen door eentje met twee keer zo veel torque ,mede omdat de servo het niet aankon op los zanderig terrein en op kort gemaakt gras , ook heeft de stock servo maar 4,5KG torque , de gene die ik gebruik 9KG.!
Op 3s rijden is dit echt een beest , maar de aandrijflijn krijgt enorm voor zijn kiezen en dat is nu net het zwakke punt van deze auto , daarom ben ik al snel overgestapt naar 2S , omdat dit genoeg power geeft en de aandrijflijn wat ontziet.
Wat zijn de zwakke punten van de aandrijflijn? :
-cup joint 106439
-cup joint 106437
-centere shaft 106406
-slipper clutch pad 105805
-tc nut 104144
-diff shaft 101230
-drive shaft 66655
Deze krijgen al na een lipo of 10 slijtage in de cup joint's en diff shaft's , ook de aandrijfassen aan het einde , wordt al gauw van rond naar plat , ik vermoed dat het komt dat de aandrijfassen van de slipper clutch naar de voor en achter diff's niet horizontaal loopt maar onder een hoek,wat een snellere slijtage geeft dan als deze wel horizontaal staan. De afstelling van de slipper is goed te doen , zonder demontage van onderdelen , echter als je éénmaal aan gaat draaien zal hij, bij veel wheelies trekken en snel van achter naar voor rijden los lopen , echter gebeurd de afstelling dmv een moer die op de cup joint zit en welke tegen de veer drukt van de slipper clutch . Volgens de handleiding moet deze geborgd worden met locktide, dat is op zich prima , maar wil je in het veld de slipper clutch afstellen , en deze borgen zal je deze moeten uitbouwen .
De Diff's zijn van fabriek uit haast niet gevuld, dus shimmen en vullen, bij gelijk uit de doos , de schokbrekers voldoen prima en vertonen geen lekkage.
De flux 4000Kv is een goede motor en de ESC idem, genoeg instellingen in de esc, en gewoon via een castle link of fieldcard .
Het chassis is oersterk en heeft zich met warm en koud weer prima gehouden , geen scheuren en stukken die afbreken .
Echter wil je de pinion veranderen , moet je wel wat sleutelen , ook goed afstellen en de pinion borgen met locktide op de as is een must , en goed de mesh controleren , ik vond deze te krap en heb daarom alle motor bevestiging gaten iets ruimer gemaakt zodat er toch nog valt af te stellen .
kortom:
keuze tussen een kit en RTR , zou ik de kit nemen , waarom?
-zelf de diff's vullen en shimmen.
-beter stuur servo
-zelf de schokbreker's vullen
echter heeft de RTR wel een goede ESC/Motor combo die voor deze auto prima voldoet .
ik heb deze gereden op zand, klei , asfalt en gras ondergrond en diverse sprongen mee gemaakt op een skate baan, meest gebruikte lipo is de 2S , en heb na circa 30 Lipo's de komplete aandrijflijn tussen de voor en achter diff vervangen ivm de slijtage .
greetz
Ik heb deze auto met 2S en 3S gereden en met zowel de flux en castle motor , allebei 4 -pole .
De stock zender heeft plaats gemaakt voor een spektrum ontvanger en de stock servo is vervangen door eentje met twee keer zo veel torque ,mede omdat de servo het niet aankon op los zanderig terrein en op kort gemaakt gras , ook heeft de stock servo maar 4,5KG torque , de gene die ik gebruik 9KG.!
Op 3s rijden is dit echt een beest , maar de aandrijflijn krijgt enorm voor zijn kiezen en dat is nu net het zwakke punt van deze auto , daarom ben ik al snel overgestapt naar 2S , omdat dit genoeg power geeft en de aandrijflijn wat ontziet.
Wat zijn de zwakke punten van de aandrijflijn? :
-cup joint 106439
-cup joint 106437
-centere shaft 106406
-slipper clutch pad 105805
-tc nut 104144
-diff shaft 101230
-drive shaft 66655






Deze krijgen al na een lipo of 10 slijtage in de cup joint's en diff shaft's , ook de aandrijfassen aan het einde , wordt al gauw van rond naar plat , ik vermoed dat het komt dat de aandrijfassen van de slipper clutch naar de voor en achter diff's niet horizontaal loopt maar onder een hoek,wat een snellere slijtage geeft dan als deze wel horizontaal staan. De afstelling van de slipper is goed te doen , zonder demontage van onderdelen , echter als je éénmaal aan gaat draaien zal hij, bij veel wheelies trekken en snel van achter naar voor rijden los lopen , echter gebeurd de afstelling dmv een moer die op de cup joint zit en welke tegen de veer drukt van de slipper clutch . Volgens de handleiding moet deze geborgd worden met locktide, dat is op zich prima , maar wil je in het veld de slipper clutch afstellen , en deze borgen zal je deze moeten uitbouwen .
De Diff's zijn van fabriek uit haast niet gevuld, dus shimmen en vullen, bij gelijk uit de doos , de schokbrekers voldoen prima en vertonen geen lekkage.
De flux 4000Kv is een goede motor en de ESC idem, genoeg instellingen in de esc, en gewoon via een castle link of fieldcard .


Het chassis is oersterk en heeft zich met warm en koud weer prima gehouden , geen scheuren en stukken die afbreken .
Echter wil je de pinion veranderen , moet je wel wat sleutelen , ook goed afstellen en de pinion borgen met locktide op de as is een must , en goed de mesh controleren , ik vond deze te krap en heb daarom alle motor bevestiging gaten iets ruimer gemaakt zodat er toch nog valt af te stellen .
kortom:
keuze tussen een kit en RTR , zou ik de kit nemen , waarom?
-zelf de diff's vullen en shimmen.
-beter stuur servo
-zelf de schokbreker's vullen
echter heeft de RTR wel een goede ESC/Motor combo die voor deze auto prima voldoet .
ik heb deze gereden op zand, klei , asfalt en gras ondergrond en diverse sprongen mee gemaakt op een skate baan, meest gebruikte lipo is de 2S , en heb na circa 30 Lipo's de komplete aandrijflijn tussen de voor en achter diff vervangen ivm de slijtage .
greetz
Laatst bewerkt: