REVIEW: Silverlit X-Ufo... Het geld echt waard :)

Als je de ufo om zijn as laat draaien dan verander je meteen ongewild van hoogte. Dit schijn je te kunnen compenseren op je mx12. De volgende instellingen vond ik ergens op het duitse forum en men is er erg enthousiast over. Ik heb mijn zender nog niet geprobeerd (accu is aan't laden) Maar ik snap dat dit onder het mix menuutje zit.

MX1 RUD->ELE
L +50% R -20%

MX2 AIL->ELE
L +30% R -30%

MX3 THR->ELE
L +30% R -30%

Hmm ik heb maar 2 mix menuutjes (mx1 en mx2) er daar staat geen L en R maar offset en hele andere dingen! Iemand dit al werkend gekregen?
Hebben jullie de mx 12 in helimode of plane? (ik heb heli misschien dat dat het is)

rudiman zei:
Als je de ufo om zijn as laat draaien dan verander je meteen ongewild van hoogte. Dit schijn je te kunnen compenseren op je mx12. De volgende instellingen vond ik ergens op het duitse forum en men is er erg enthousiast over. Ik heb mijn zender nog niet geprobeerd (accu is aan't laden) Maar ik snap dat dit onder het mix menuutje zit.

MX1 RUD->ELE
L +50% R -20%

MX2 AIL->ELE
L +30% R -30%

MX3 THR->ELE
L +30% R -30%

Hmm ik heb maar 2 mix menuutjes (mx1 en mx2) er daar staat geen L en R maar offset en hele andere dingen! Iemand dit al werkend gekregen?
Hebben jullie de mx 12 in helimode of plane? (ik heb heli misschien dat dat het is)

Ik heb ook maar 2 menuutjes maar het werkt wel.

LET OP: je kunt alles settings die je hebt gedaan controleren in het schermpje op je MX-12 van alle uitslagen van de pookjes/servos!

In dit voorbeeld hierboven: (bij jouw ufo werken IETS andere percentages misschien beter maar ok)

Mix1 is: als je rudder geeft (gieren) komt er als je LINKS giert in verhouding 50% gas bij.
Als je rechtom giert komt er 20% gas bij. Je moet er -20 (min 20) van maken om dat er weer ga BIJ moet.
20% en geen 50% omdat met rechtsom gieren je minder hoogte verliest.

Er staan geen L en R bij maar wel twee getallen (standaar 0%) en dat is links en rechts.
Je moet het betreffende pookje links en rechts bewegen om ze in te kunnen vullen
Bij dit voorbeeld MIX1 is het dus het linkerpookje naar links of rechts bewegen (en houden) om de % in te kunnen vullen.

MIX2 is voor het rollen:

Dus als je naar links OF rechts rolt komt er in VERHOUDING 30% gas bij.
als de Ufo namelijk in een bank zit heb je altijd gas nodig om hoogtj te houden.

MiX3 is hetzelfde als Mix2 alleen dier gaat het om PITCH(Nod) i.p.v rollen

Ik heb deze laatste niet gedaan omdat ik ook maar 2 mix settings heb en ik wil met PITCH toch zelf het gas regelen omdat je niet altijd hoogte wil houden als je pitched.

Succes

Even nog over mijn motoren die 'stotterend' liepen bij het gieren.

Ik heb alle condendators eraf gehaald en de motor weer rechtstreeks op de min-pool gezet.

Motoren afgeschermd meet een stukje tape van het frame.

Alles loopt weer ok !!

Ik blij maar wat ik niet snap dat niet veel meer mensen dit probleem dan niet hebben....

wep zei:
Even nog over mijn motoren die 'stotterend' liepen bij het gieren.

Ik heb alle condendators eraf gehaald en de motor weer rechtstreeks op de min-pool gezet.

Motoren afgeschermd meet een stukje tape van het frame.

Alles loopt weer ok !!

Ik blij maar wat ik niet snap dat niet veel meer mensen dit probleem dan niet hebben....

Zijn je condensators wel goed dan.......?volgens mij hebben die te maken met ontstoren........

@wep;

waar heb je die condensatoren gehaald als ik vragen mag???

dat xframe is heel leuk en sterk maar er zitten nog wel veel punten aan dat t verre weg van perfect is eigelijk....

Heb ik bij een modelshopje gehaald.... maar ik denk dat je ze bij de meeste electronicazaken wel kan krijgen hoor.

47Nf trouwens heb ik gehaald maar ik las al dat ze er ook 100Nf voor gebruiken. Ik heb er geen verstand van maar dat schijnt ook te kunnen.

Update over stotterende motoren.....

Ik heb de condensators er dus tussenuit gehaald maar het probleem was er nog steeds. mmmm

Nu had ik wel de voor en achtermotor gewisseld inclusief het printplaatje dat OP de motor zit; dus niet de led printplaatjes.
Ik dacht (en denk nog steeds) dat deze hetzelfde zijn.(printplaatjes ''op" de motoren)

Ik heb ze even weer omgewisseld en nu loopt alles weer soepel.

Mijn vraag is voor een kenner.... zijn die printplaatjes die aan de motoren vast zitten dan OOK plaatsgebonden????

Nou die printplaatjes op de motor zitten er standaart op. En als je motortjes besteld hoef je niet aan te geven waar het motortje komt dus kun je er vanuit gaan dat alle motortjes met hun printplaatjes het zelfde zijn.. Ik hou het op een slecht contact dat nu weer goed is.
preview-2.jpg
klik voor vergroting

Ben eens aan het ontwerpen geslagen en heb me laten inspireren door de ufo van adamski. ga vandaag het ontwerp uit 2 mm triplex zagen en als het bevalt van carbon.. :P

adamski.jpg

Rapid Prototyping :P ontworpen, gefreesd en gemonteerd in 6 uur.. gewicht (zonder motor houders) 38 gram!
Adamski_1.jpg

Ha die Rudiman

Mooi stukje zaag/freeswerk.
Ziet er mooi uit. Is zeker bedoeld om ook de standaardgyro te bescheremen!?!?
Vlieg jij daar nog mee?
Pluspuntje vind ik zeker dat de accu goed beschermd zit. Hoe mooi ik de X-Frames ook vind, dat daar geen accubescherming op/ bij/ aan zit vind ik jammer.

Succes verder.
ik volg het met interesse!!
Arie

Nee vliegen gaan we er nog niet mee. Er zijn een aantal dingen nog niet oke..gisteren nog een ander ontwerp geprobeerd maar daar waren een flink aantal problemen bij de montage. Maar met de opgedane ervaring ga ik vandaag een zooitje wijzigingen doorvoeren. Helaas is mijn triplex op dus word even een virtueel model vandaag :-) gegevens bij de foto: model Adamski II ,gewicht 63 gram. materiaal 2mm triplex.

adamski_3.jpg

Kijk das nu een goede tijdsbesteding voor eerste kerstdag :-) Dit is de uiteindelijke versie, woensdag een prototype van triplex en dan gaan we eens vliegen :P en als dat een beetje vliegt dan volgt een carbon versie!

adamski_final.jpg

mooi gemaakt!!

alleen de plaatjes voor de motorhouders zijn iets anders op het ontwerp of is dit niet zo ?

gr.senne

Beste forum genoten, Ik heb bij een faillissement verkoop van een speelgoed winkel een aantal x-ufo gekocht. Dit voor 75 euro per stuk. Deze wil ik nu te koop aanbieden voor 80 euro per stuk. De 5 euro is voor mijn onkosten en vervoer kosten.

Ze zitten nieuw in doos en zijn vanzelfsprekend helemaal compleet.
Dus voor 80 euro inclusief btw ( exclusief verzend kosten)

Bij intresse, PM of bel mij: 06 54 300 447

Groet niels

Ik wist niet eens dat er een tekoop forum was, heb dan daar ook maar mijn topic geplaatst. Sorry voor de overlast.

Ik ben dan ook niet commercieel bezig, zoek slechts forum genoten die voor een leuke prijs willen instappen met hobby vliegen.

Back