rudiman zei:
Als je de ufo om zijn as laat draaien dan verander je meteen ongewild van hoogte. Dit schijn je te kunnen compenseren op je mx12. De volgende instellingen vond ik ergens op het duitse forum en men is er erg enthousiast over. Ik heb mijn zender nog niet geprobeerd (accu is aan't laden) Maar ik snap dat dit onder het mix menuutje zit.
MX1 RUD->ELE
L +50% R -20%
MX2 AIL->ELE
L +30% R -30%
MX3 THR->ELE
L +30% R -30%
Hmm ik heb maar 2 mix menuutjes (mx1 en mx2) er daar staat geen L en R maar offset en hele andere dingen! Iemand dit al werkend gekregen?
Hebben jullie de mx 12 in helimode of plane? (ik heb heli misschien dat dat het is)
Ik heb ook maar 2 menuutjes maar het werkt wel.
LET OP: je kunt alles settings die je hebt gedaan controleren in het schermpje op je MX-12 van alle uitslagen van de pookjes/servos!
In dit voorbeeld hierboven: (bij jouw ufo werken IETS andere percentages misschien beter maar ok)
Mix1 is: als je rudder geeft (gieren) komt er als je LINKS giert in verhouding 50% gas bij.
Als je rechtom giert komt er 20% gas bij. Je moet er -20 (min 20) van maken om dat er weer ga BIJ moet.
20% en geen 50% omdat met rechtsom gieren je minder hoogte verliest.
Er staan geen L en R bij maar wel twee getallen (standaar 0%) en dat is links en rechts.
Je moet het betreffende pookje links en rechts bewegen om ze in te kunnen vullen
Bij dit voorbeeld MIX1 is het dus het linkerpookje naar links of rechts bewegen (en houden) om de % in te kunnen vullen.
MIX2 is voor het rollen:
Dus als je naar links OF rechts rolt komt er in VERHOUDING 30% gas bij.
als de Ufo namelijk in een bank zit heb je altijd gas nodig om hoogtj te houden.
MiX3 is hetzelfde als Mix2 alleen dier gaat het om PITCH(Nod) i.p.v rollen
Ik heb deze laatste niet gedaan omdat ik ook maar 2 mix settings heb en ik wil met PITCH toch zelf het gas regelen omdat je niet altijd hoogte wil houden als je pitched.
Succes