Tadango
Forum veteraan
Ik ben een klein onderzoekje begonnen naar de oorzaak van storing (vooral tikken) met de Rex5 en zulke mini ontvangers (Pico 4/5). De grootste vraag blijft : Waarom hebben sommigen alleen maar storing en anderen helemaal niets? Als er echt iets mis mee zou zijn zou iedereen iets moeten merken. Ik zelf heb met de rex5 2 crashes gehad door storing en erg vaak wel een goede tik. Ook met de Pico 4/5 heb ik erg vaak een flinke tik (elke vlucht wel een keer). Dat gaat een hele tijd goed tot je met 100 km/h op 2 meter hoogte voorbij komt en hij duikt spontaan 1,5m naar beneden. Dan schrik je wel enorm.
Maar waarom heb ik zoveel tikken met kleine ontvangers en mijn vader niet die ook veel vliegt met de pico 4/5. Het verschil is de zender misschien. Mijn vader heeft een oude robbe mars (jaja, die doet het nog steeds 100% goed
) Clubgenoot is heeft deze zomer zijn serval de grond in geboord met een rex5. Toevallig heeft hij ook een FX18, net als ik. Toeval? Misschien.... Ik las laatst dat een Evo 9 zender zo goed als niet werkt met een Rex5. alleen maar storing. Waarom? Die zender werkt toch ook goed met andere ontvangers?? Met mijn oude Combi 80 zender had ik ook nooit problemen met de Pico 4/5. Zou een digitale zender een scherper signaal geven waar sommige micro ontvangers moeite mee hebben?
Ik ga een simpel toestel klaamaken met een rex5 en de oude combi 80 zender voor mijn vriendin. Als dat 100% goed gaat moet het dus een probleem zijn met sommige nieuwere zenders. Zou wel belachelijk zijn maar goed.
Maar nu waar dit topic voor is : Ik wil jullie ervaringen op een rijtje
Welke ontvangers tikken en heb je last mee en met welke zender. Zo weten we straks welke mini ontvangers we NIET moeten kopen 
Maar waarom heb ik zoveel tikken met kleine ontvangers en mijn vader niet die ook veel vliegt met de pico 4/5. Het verschil is de zender misschien. Mijn vader heeft een oude robbe mars (jaja, die doet het nog steeds 100% goed

Ik ga een simpel toestel klaamaken met een rex5 en de oude combi 80 zender voor mijn vriendin. Als dat 100% goed gaat moet het dus een probleem zijn met sommige nieuwere zenders. Zou wel belachelijk zijn maar goed.
Maar nu waar dit topic voor is : Ik wil jullie ervaringen op een rijtje