Rfm miserie

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door val, 7 mrt 2010.

1. val

val

Lid geworden:
    2 okt 2004
    Jos je hebt nog 9 dagen ;) De mijne kan al vliegen alleen wil ik nog wat tijd vrij maken om hem te fatsoeneren :)

2. jjmouris

jjmouris

Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Val, als ik kom dan is het om te kijken en te helpen.

Het is geen echte wedstreid dit keer dus er is voor mij geen reden om te vliegen afgezien van laten zien hoe het moet. Dat vindt ik nu niet echt nodig dus ik laat mijn speelgoed lekker thuis. Afgezien van dat alles toch uit elkaar ligt. ;)

Jij aan de andere kant kan de oefening op het parkoer goed gebruiken. Zeker gezien je de vorige keer met die maffe vleugel vloog. :)

3. val

val

Lid geworden:
    2 okt 2004
    Maffe vleugel,Maffe vleugel, jij komt wel zonder vleugels :murder:

Kom maar af als het je lukt, alle hulp is welkom. En ik heb inderdaad nog veel te trainen, We zijn er nog niet eens in geslaagd, om eens een base te plaatsen met 150m kabel. :wink:

4. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    waar is er wat te doen binnen "9dagen"??:)

5. MicropropSport

MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Dan barst het F5B geweld los!
    Zie F5B.nl de agenda...
    Grtjs Bas

@ G.J :thumbsup:

6. jjmouris

jjmouris

Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Correctie..... nog 7 dagen!!!

hahaha

7. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    achzo, bedankt voor de link, daarom dat ik dus ook niet een toptoestel wil:p want wedstrijd vliegen lijkt me meer kmtje rijden dan vliegen, moet wel leuk zijn om er eens een paar van jullie aan het werk te zien:)

8. jjmouris

jjmouris

Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Nederland is klein en de wegen zijn goed. Je bent binnen 2 uur maximaal ter locatie. Daar tegenover is het voor mij hier in Engeland 4 uur heen en 4 uur terug elke wedstreid. In de USA weet ik dat er mensen nog voor veel verder in de auto zitten. Dan moet ik hier in Engeland nog wel iets van 5 wedstrijden mee doen om het seizoen te kunnen winnen. Voor hoever ik weet is dat in Nederland dit jaar slechts 3 wedstrijden. Dat is, als jij goed genoeg kunt vliegen. ;)

Kom zeker kijken, je weet niet wat je mist!

9. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    hehe, dat is waar, ik ga soms ook gaan kijken in de limburg naar f3a wedstrijden. een eindje verder doorrijden moet wel eens mogelijk zijn. Ik zal alleszinds eens naar VAL gaan kijken, succes voor iedereen in de wedstrijd he!

10. val

val

Lid geworden:
    2 okt 2004
    Gisteren heb ik nog een laag carbon aangebracht, Ik ga er nu zo mee vliegen om te zien of de instelhoek van de motor nog klopt.
    Je kan ook zien dat die 36mm Eflight niet mooi aansluit, enige optie wat ik liggen heb, zou zijn om er weer een rf16x16s recht op te steken, of een rf16x17s

Vannamidag probeer ik hem in te vliegen, maar met die regen zal dit een tssendoor-operatie worden :(

Chris als je het wil zien zaterdag, we hebben nog een plaats vrij, laat het maar weten via pb.

Groeten Val

11. jjmouris

jjmouris

Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Val, ik zou zo niet vliegen met die e-flight prop. Hij kost een boel geld en de kans dat je op een blad land (blad naar beneden onder de romp neus bij touchdown) en hem breekt is best groot (50%). Dat heb ik zelf al een keer gedaan met een RFM 13x10 op een +5 spinner gezet voor de grap.

Zet er dan liever die RFM 16x17 slim op als je die hebt. Het gewicht van een slim is niet zo groot en dan maak ik mij minder zorgen of dat een RFM offset spinner heel blijft. Nou ja, als je een rechte spinner hebt dan is dat natuurlijk helemaal mooi.

Ik denk dat je overigens op de F5B dag die 36mm eflight wel kunt verkopen. En dan wachten op een 38mm versie.

12. JohanvG

JohanvG

Lid geworden:
    13 nov 2005
    Ik heb hetzelfde met de e-flight 36mm. Sluit niet goed aan, maar gelukkig aan de onderzijde van de RW2b wel.

13. val

val

Lid geworden:
    2 okt 2004
    Bedankt voor de waarschuwing. Onderaan sluit hij inderdaad redelijk aan, ik kan ook makkelijk de bladen tegen de romp aandrukken, Zonder dat ze zouden breken. Ik zie straks wel wat ik ermee doe.

14. jjmouris

jjmouris

Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Ik heb het idee dat het 36mm middenstuk het zelfde is als voor de 32mm versie en daarmee echt te krap is voor een 38mm neus. Toen ik een 36mm spinner capje op een 32mm Sergey prop zette had ik het zelfde probleem, net wel net niet.

15. val

val

Lid geworden:
    2 okt 2004
    Okee alles heeft het uitgehouden, en het is nog mooi weer geworden ook. Ik ben klaar voor volgend weekend.

See you
    Val

16. jjmouris

jjmouris

Lid geworden:
    29 mrt 2009
  17. snauwaertj

snauwaertj

Lid geworden:
    29 jan 2008
    De 18*19 stratair prop staat niet meer op de site aangeboden.
    Is deze uit productie genomen ofzo?

En de e-flight 38mm is gewoon nooit binnen bij e-flight zelf.
    Is deze ergens anders te krijgen waar hij wel op stock is?

Laatst bewerkt: 11 mei 2010
  18. val

val

Lid geworden:
    2 okt 2004
    Stratair 18x19 ken ik niet. event neu of susa proberen. het zelfde voor de Eflight 17,5x17,5.

De laatste kan je ook rechtstreeks bij Georgi Mirov bestellen. maar daar moet je minsten per 2 sets bestellen. Dus hiervan zou een groepsorder niet slecht zijn.
    Ik ben aan het kijken voor de 17x21.

Trouwens als iemand geïnteresseerd is in een 17,5x17,5 op 36 mm dan heb ik die te koop.

Gr
    Val

19. jjmouris

jjmouris

Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Weer terug naar RFM miserie

(Fast) Propellerbruch 17x18 grün - RC-Network

Als je geen duits leest..... kijk dan naar de plaatjes en huiver.

Mijn conclusie is dat het wellicht meer met de opstart snelheid van de regelaar te maken heeft.

U bent gewaarschuwd!!!

20. val

val

Lid geworden:
    2 okt 2004
    Die props worden simpel weg met de verkeerde carbon en verkeerde techniek gebouwd.

Deel Deze Pagina