Rhode Island van Graupner

Hoi Rob

heb pagina 14 gelezen
erg onlogisch, de meeste apparaten die ik op laad hebben een rood lampje van laden
hier zie je niks.

maar bedankt
(heb jij toevallig de zelfde zender ?)

Jeroen

Dag Jeroen

Nee ik heb niet dezelfde zender , maar beetje op het www doet soms wonderen :)

ik heb een stuurwiel zender mede omdat ik van huis uit een rc auto man ben , en ik het beste hiermee uit de voeten kan , ik heb wel stick zenders gehad , maar voor de racerij met boten en auto's vindt ik dat niks .

Zo zie je maar ieder zijn eigen "gevoel" met het besturen van rc spul :cool:

Zo modelbouwers

Eerste vaart zit er op.
Wat gaat dit hard niet normaal.
Heb niet in riet gezeten maar wel een paar keer de houten wal geraakt, gevolg puntje van de neus beschadigd, dat krijg je als het zo hard gaat. volgende keer het ruimere sop. welnu hoe ga ik de beschadigingen herstellen ?

groetjes Jeroen

Hallo Jeroen,

Als alleen de punt beschadigd is en de naad tussen de beide romphelften niet is losgescheurd dan is een likje epoxyplamuur voldoende.
Zodra het uitgehard is, gelijk in model schuren.
Als je wacht tot het volledig doorgehard is heb je een flex nodig, zó hard is het dan...

Als de naad losgescheurd is laat dan even wat foto's van de schade zien, dan kunnen we gemakkelijker aangeven wat te doen.

Zoals je inmiddels weet, is testen met een nieuwe boot op een klein watertje geen goed idee, geen ruimte voor stuurfoutjes...

Groeten, Jan.

Jeroen ,

Heb je ook al de flexas gedroogd en ingevet voor de volgende vaart?

Mooi dat het bevalt , jammer van de schade ...

Hoi Jan

hoe krijg ik de foto op deze site ? in beide gevallen vraagt i om een url
(link invoegen, afbeelding invoegen) de foto staat op mijn pc.

Ja rob de boot is nu ff aan het drogen.

Jeroen

Zeg wat een gedoe om een foto op het forum zetten zeg.
sorry jongens dus geen foto van de beschadigde boot

Jeroen

Valt toch wel mee? Je moet de foto ergens online hebben staan, dus niet op je bureaublad, dan klik je op het icoontje met de 2 bergjes en het zonnetje, plakt de link naar je foto in het popup venster wat dan opkomt, en klaar.

Jongens,

Jeroen heeft mij een foto gemaild.
De schade is een stukje gelcoat dat van de neus is af gesprongen, het onderliggende laminaat is niet tot aan de gelcoat geraakt, die luchtbel is dus stuk gegaan.

Een likje epoxyplamuur en in model schuren zodra de zaak is uitgehard en klaar ben je.

Groeten, Jan.

Hallo modelbouwers

Rhode Island vaart goed, ben zeer tevreden, heb nog geen achter uit komt wel in de toekomst.
Heb nu even een andere vraag wil geen nieuw topic starten dus bij deze de vraag
Heb net proboat impulse 17 aangeschaft (leuk voor de sloot achter de flat) deze is voorzien nimh 7,2V accu, kan ik ook een lipo 2s 7,4V gebruiken volgens mij wel heeft hier iemand ervaring mee ?

met vriendelijke groet Jeroen

Is mogelijk, doe het bij m,n wagens wel eens.
Let wel op, vermoedelijk heeft de ecs geen lipocut off.
Dus het gevaar dat je je lipo,s te ver ontlaad ligt op de loer.
Ik heb een losse low voltage warning er op zitten, die dmv geluid een teken geeft dat ik moet stoppen.

Grt Rob.

8esute6y.jpg

Je steekt je balance kabeltje erin dan gaat alles van zelf kan tot 5 cel deze,begint te piepen als je lipo onder bepaalt voltage komt ,kost ong een 10tje

Hallo modelbouwers

Rhode Island vaart goed, ben zeer tevreden, heb nog geen achter uit komt wel in de toekomst.
Heb nu even een andere vraag wil geen nieuw topic starten dus bij deze de vraag
Heb net proboat impulse 17 aangeschaft (leuk voor de sloot achter de flat) deze is voorzien nimh 7,2V accu, kan ik ook een lipo 2s 7,4V gebruiken volgens mij wel heeft hier iemand ervaring mee ?

met vriendelijke groet Jeroen

Hallo Jeroen, welkom bij het forum, in het originele bootje kan je lipo 2cel plaatsen en dan heb je zeker meer fun in de mijne had ik een yello rc 2200 mah voor vaartijd van een kwartier :D , verder kan je niet heel veel want de regelaar combi kan alleen brushed motoren aan, Groeten van Gerjan

Dit kan je bestellen bij Hobby King, Europe Warehouse, kost je 3.01 euro en is geschikt voor 2s en 3s lipo. Het alarm gaat af als er een cel onder de 3.3 volt gaat.

Back