Rhode Island van Graupner

Hoi modelbouwers

Toch nog ff een vraagje. Kan de standaard regelaar die in de impuls zit de lipo's wel aan ? volgens mij wel.

Jeroen

Weer een nieuwe vraag

Ik wil van de winter deze boot upgraden met een brushless motor, wil met 2s lipo gaan varen, dus wel wat harder maar niet te extreem.
welke type of maat motor en regelaar zijn daar geschikt voor
wil in de boot niet te veel aanpassen

Ik hoor van jullie mede modelbouwers

Grts Jeroen

2s is niet heel handig......
Om dan een beetje snelheid te hebben moet je een motor gaan gebruiken die heel veel toeren per volt draait wat weer bakken aan stroom vraagt.

Je kan beter voor 3 of liever nog 4s gaan , dan kunnen de toeren van de motor en daarmee gepaard gaande ampères een stukje omlaag.

Als je dan een lange 28mm (50 of 60mm) of een korte 36mm (50 of 56mm) motor neemt met rond de 2000kv heb je voldoende toeren en het vermogen eventueel een groter propje te draaien dan er standaard geleverd zal zijn.

Goede avond modelbouwers

Het is gebeurd Rhode Island onderste boven in het water
Waar moet ik nu op letten heeft wel wat water in de boot gelegen en buitenboard lag onder water enkel tips welkom.
ps ik kon er nog meevaren ondersteboven ging niet hard maar kwam voor uit

Jeroen

Electronica ff uit de boot halen en in een blik/doosje met een schep rijst doen en liefst nog op een warm plekje zetten.

De motor even droog blazen met bv een föhn en dan ff wat olie op de lagers doen en even rond laten draaien.

Dan moet de schade als het goed is wel meevallen.

Hallo mede modelbouwers

Ik aan het zoeken geweest om de proboat impulse 17 naar brushless om te bouwen.
heb nu wel uitgevogeld wat ik nodig heb alleen een passende koppeling niet.
ik zoek een koppeling met inwendig gat van 3,17mm een lengte van 20mm en een diameter niet groter dan 8mm, schroeven met binnenzeskant heeft mij voorkeur
waar kan ik dit vinden

Jeroen

Dat is een hele lastige denk ik....
Denk dat je een bestaande koppeling moet aanpassen of zelf iets moet (laten) draaien.

Zowel de diameter als de lengte zul je niet 1 , 2 , 3 in de winkel vinden.

Misschien dat je een bestaande koppeling af kunt draaien naar 8/20....

Zoiets als dit bv :
Graupner askoppeling 3,17x2mm nr. 2436.2

Zo'n soort koppeling heb je ook nog in een goedkopere variant :
Graupner askoppeling vast 5mm as nr. 3373

Ik denk dat 1 van die 2 aanpassen de snelste oplossing zal zijn , de diameter is het lastigste punt...
De "gangbare" maat daarvoor is een mm of 10~12 afhankelijk van het type koppeling.

De 2de is van aluminium en daardoor met de juiste spullen vrij gemakkelijk af te draaien.

Hallo Jan

De koppeling die er nu inzit heeft deze afmetingen. In de winter wil ik de brushed motor er uit halen en een brushless inzetten en regelaar vervangen, er zijn een paar brushless die ik zou kunnen gebruiken maar mijn oog is gevallen op deze 2040SL 4800kv Brushless Inrunner (WaterCooled)
deze as is 2,3mm.
In deze koppeling zitten stel/borg schoeven met zaagsnede is in plaats van inbus wat ik erg irritant vind en moeilijk is aan te draaien,en de schroef as is 3mm.
Volgens mij bestaan er geen boortjes 2,3 mm of ik heb ze nooit gezien.
Hoe ik een foto moet plaatsen ? geen idee

Jeroen

Laatst bewerkt:
Gelijk nog even vraag

Waar vind ik props voor as 3mm (bestaande prop is 32mm, spoed ? )
hb heeft ze niet voor deze asmaat.

Jeroen
(ps de koppelingen van hierboven is wel wat ik zocht. bedankt Jan en HendriX)

In deze koppeling zitten stel/borg schroeven met zaagsnede is in plaats van inbus wat ik erg irritant vind en moeilijk is aan te draaien
Flexhex-type dus (klemkoppeling)
Dat is gunstig ... met pashulsjes kan je dan elke gewenste passing verkrijgen.
Officieel zou je met 2 steeksleutels zo'n koppeling moeten kunnen vastzetten.
Volgens mij bestaan er geen boortjes 2,3 mm of ik heb ze nooit gezien.
Géén probleem ....
Fatsoenlijke gereedschapswinkel zoeken :-)
(of Marktplaats/eBay)
Bouwmarkt kan je gerust vergeten.

Hoe ik een foto moet plaatsen ? geen idee
In je profiel een album aanmaken (en foto's inzetten) ,
en dan de link ernaartoe in je bericht plakken.

Waar vind ik props voor as 3mm (bestaande prop is 32mm, spoed ? )
Schroefdraad of dogdrive ?
Dogdrive is 'n kwestie van 3>4mm pashulsje.
(Dan zal de asmaat wel 1/8" / 3,17mm zijn)
En daar zijn wél propjes voor.
Schroefdraad wordt moeilijk , standaard propjes hebben M4.

Goede avond modelbouwers

hoeveel pech kan je hebben met de Rhode Island, eerst de boot onderste boven krijgen, vandaag flex as kwijt.

nu de vraag waar vind ik een nieuwe flex as met alles erbij, dus schroef moer stalen bus en prop. koppeling is nog aanwezig met schroefjes

bvd Jeroen

( heb gekeken op de site van graunper daar vond ik alleen een flex as en prop meer niet)

ik hem hem zelf ook de boot
ik heb de regelaar vervangen komt van de Conrad 90A van Realy deze heeft wel een achteruit die je kan gebruiken
is wel verstandig dit kort te doen en lanzaam
en voor je probleem voor as en propeler kijk op EBAY wereldwijd daar heb ik een brass prop gekochthttp://www.jmserver.nl/img/396213_LB_00_FB.EPS_1000.jpg http://www.jmserver.nl/img/schroef1.jpg
deze is wel 6mm groter dan de orginele!! het asgat moet opgeboord worden tot 4mm
en er zijn wel boren van 3.2 bij de bouwmarkt dremel heeft deze zetje
http://www.jmserver.nl/img/20150727_173340.jpg

Laatst bewerkt:
Back