rijdende modelauto's fotograferen

@Jahre Viking Mag ik hier ff op reageren? Je bent nu net 5 weken aangemeld op dit forum.. En overal kom ik zulke reactie's van je tegen.. kap er mee man :-?

The Jahre Viking is presently the largest man-made moving object on the face of the planet…… Taking 5.5 miles to stop with a turning circle of 2 miles…... If this has failed to impress you, then please head back to whatever index you have come from and start again.

Ik heb even de eigenschappen nagetrokken van de “Jahre Viking”, snel stoppen of een evt. snelle koerswijziging zit er niet in;)

Even over de zonnekap, tussen de mensen menigte door heb je inderdaad kans dat hij er bij stoten er af schiet, toch verkies ik dit boven het feit dat mijn motordrive/train van het autofocus kan beschadigen, deze staat nl. in de “eye-start/autofocusstand” (soort van standbye-stand) altijd “gelocked”, ook is het een extra bescherming voor de voorste lens (evt voorzetlens) tegen krassen, en als “schokbreker” bij het stoten tegen een massief object. Zelfs indoor kan hij dienst doen tegen ongewenste licht reflecties van de kunstverlichting aldaar. Zo heeft iedereen zijn voorkeur!

Ik krijg binnenkort ook een camera, al dan geen professionele maar een voor de amateuristische hobbiest.

Het betreft de Fujifilm Finepix s8000fd en hoop hier ook de wat 'leukere' plaatjes mee te schieten.

Redelijk leuke camera! ;) Heb hem zelf ook.. Alleen voor mijn doeleinden niet altijd geschikt, doe veel aan reddingboten fotograferen. Maar door het (in verhouding tot een slr) relatief lange scherpstellen, lange tijd voor in/uit zoomen.. En de snelheid tussen de te schieten foto's (3seconden) mis ik vaak veel mooie momenten. Zou wel met je eigen instellingen gaan fotograferen want de instellingen in de auto stand zijn lang niet altijd de beste!

Hier een voorbeeld van een geschoten foto met de s8000fd;

dscf1394uy9.jpg

MarcelenPeter.jpg

Deze foto is gemaakt door een collega rijder, kunt goed de actie zien in de foto

IMG_3948.jpg

IMG_3965.jpg

En op die onderste kun je echt zien dat we hard gaan...., die erboven is ook genomen net voor het eind van het lange rechte stuk. Die heeft me broertje gemaakt met een Canon EOS 300 D met een andere lens erop, heb er verder ook geen verstand van. Hij maakt de foto's ik race wel.

Back