Rijders (offroad) omgeving Zwolle

ik rij ook nog met mijn eerste bougie,ik heb hem wel iets dichter op elkaar geknepen,zodat de afstand tussen de 2 contacten minimaal is,zo heb je wanneer de bougie slecht wordt,toch nog meer kans dat hij blijft vonken.

@Manta en pinkie; Misschien een domme vraag, maar jullie hebben de naalden ook H-1,50 L-1,25 slag uit? Als ik kijk naar die afstelling zou ik denken dat het blokje toch te heet wordt maar dat is ook weer onlogisch. De laatste keer reed ik 15min, en zo in eens als ik weg wou trekken klonk als of hij verzoop. Ik wist dus al hoe laat het was. Heb inmiddels weer 2 "cmr7h's" binnen. Zal mij benieuwen hoe lang dat goed gaat.

Heb daar al even gekeken, maar met die naaldinstellingen kom ik niet zo heel ver. Ik eb Ron al een PBtje gestuurd. Ik steek zaterdag gewoon 2 extra bougies in de zak. Dan weet ik zeker dat ik de hele middag kan rijden hahahaha:p

@dennis

Als je auto na 15 min dreigt af te slaan,dan is je motor warm en vraagt hij,of meer lucht of meer brandstof.

het kan dan zijn dat je de H schroef ff moet bij draaien.
ik heb qua afstelling echt zitten kloten want mijn schroefjes lagen er zowat uit toen ik de wagen kocht,toen heb ik echt een week alleen maar wezen zoeken naar de juiste afstelling.

ff rijden met de auto tot dat hij op het punt komt dat hij wil afslaan en dan met de H schroef gaan stoeien,achterkant ff optillen en dan kortstondig ff gassen en afstellen totdat hij zelfs met warme motor zuiver klinkt en loopt.

mocht je hem verzuipen,ff bougie er uit en schoonmaken,auto uit zetten en dan auto op zijn kop zonder bougie een paar keer aan de trekstart trekken om het overtollige benzine er uit te pompen,dan de droge bougie er in en zonder shoke de auto starten zodat de rest van de benzine in de cilinder verbrand wordt.

succes

@pinkie;

Het is niet zo dat de atuo de neiging heeft om af te slaan. Stationair loopt hij zeer mooi zelfs. Ik merkte eerst wel, dat bij het iets indraaien van H naald (met warme motor) het vermogen juiste zakte. Ik denk in de eerste instantie zelf ook dat hij toch om meer brandstof vraagd. Zal morgen is proberen om de stationairschroef iets verder in te draaien en de L juist verder naar buiten. Als ik verbetering zie laat ik het wel even weten.

als hij stationair mooi loopt,dan zou ik van de stationair schroef afblijven.
anneer doet hij dan raar? wanneer je rijdt of wanneer je stilstaat?

H is voor high,dus de hoge toeren,en L voor low,de lage toeren,maar ik neem aan dat je dat al wel door had.

succes

Dat van de naalden was ik al van op de hoogte ja hahahaha. Ik kan zo niet zeggen wanneer hij raar begint te doen. Als ik op mijn gehoor af ga lijkt het net als of hij met een warme motor minder snel op toeren komt/optrekt. Ik heb met de onroad nog geen enkel probleem met de bougie gehad, dus vandaar ook die ??? dat ze het bij de baja zo snel begeven. Morgen probeer ik wel het 1 en ander.

Even update aan mijn kant, vorige week in Deventer gereden en na 5 minuten geen stuur meer. Bleek de middelste tandwiel van de stuurservo gestript te zijn. Later bleek dat de FG servosaver niet functioneerde, deze was nieuw maar zelfs met de slapste veer geen beweging in te krijgen.
Van de week een Elcon servosaver besteld en een nieuwe tandwiel op garantie gekregen.
Alles zit weer in elkaar en ik kan weer rijden.

Dus volgend weekend gaat helemaal goed komen, enigste onduidelijke faktor is het weer ;)

Dat van de naalden was ik al van op de hoogte ja hahahaha. Ik kan zo niet zeggen wanneer hij raar begint te doen. Als ik op mijn gehoor af ga lijkt het net als of hij met een warme motor minder snel op toeren komt/optrekt. Ik heb met de onroad nog geen enkel probleem met de bougie gehad, dus vandaar ook die ??? dat ze het bij de baja zo snel begeven. Morgen probeer ik wel het 1 en ander.

Kom volgende week ook rijden Dennis, dan kunnen we met zijn allen er even naar kijken, heb er ook nog niet heel veel kijk op maar begin het e.e.a. te snappen zo langzamerhand, gaat vast goedkomen.

Maar even zonder dollen, de enigen die toegezegd hebben zondag te gaan rijden aan de Zuiderzeehaven zijn Ruben en ik :yes:

Dennis zegt misschien en Pinkie ook, hebben jullie al enige duidelijkheid?

De vrouw heeft het goed gekeurd en ik hoop dat ik er bij kan zijn. Heb vandaag in Havelte heerlijk gereden. Net een half uur geleden hield mijn auto er plots mee op. Wel toeren, maar kwam niet meer voor uit. Dus ik dacht in de eerste instantie "koppeling af/kapot". FOUT! Het blijkt dat het boutje van het kleine tandwiel finaal gebroken is. Er zit nog zo'n beetje 6mm in wat ik er uit moet zien te krijgen. Ben alleen bang dat de koppeling ook een klap daar van heeft gehad. Maar al met al was het een heerlijke dag:). En dan nog even wat...ik maar klagen en klagen over de bougies, 4 nieuwe besteld, blijkt dat het "stof kapje" net iets te krap was voor de stop knop. Maar heb er nu wel 4 op voorraad;).

Dus je stopknop werd steeds vanzelf bediend als het ware:confused::rolleyes:?

Jammer van dat boutje, zsm vervangen en zien of je koppeling nog goed werkt, maar je kan alvast even je koppeling losnemen en zien of de klokas nog mooi recht is.

Laatst bewerkt:
Hoi Dennis23, dat probleem komt vaker voor met de baja.
Een alu clutshbell houder kan het probleem oplossen maar ook de lagers kunnen kapot zijn.
eventueel een tip van af deze kant is dat je een langere bout gebruikt, bij het afknappen van de bout kun je deze aan de binnenkant er weer uitdraaien.
Probleem heb ik vaak gehad, 2 nieuwe lagers gekocht en het probleem was opgelost.

Groeten Rudy.

ik ben er zondag zo goed als zeker.
wij gaan namelijk naar mijn schoonouders en die wonen aan de andere kant van de n50 en dan zorg ik dat ik pinkie bij me heb in de kofferbak en dan ga ik na het eten die kant op,maar of dat stipt half 2 is durf ik niet te zeggen.

pinkie's spoiler begint af te bladeren,toch niet goed gespoten.
ik moet maar eens een witte fg spoiler bestellen

Dus je stopknop werd steeds vanzelf bediend als het ware:confused::rolleyes:?

Jammer van dat boutje, zsm vervangen en zien of je koppeling nog goed werkt, maar je kan alvast even je koppeling losnemen en zien of de klokas nog mooi recht is.

De stop had idd net dat kleine beetje om de bougie niet te doen vonken. Heb hem er nu niet meer op zitten, maar na de volgende rit haal ik de auto is helemaal uit elkaar. Heb bij HPI de handleiding gedownload dus dit moet geen probleem zijn. Heb het boutje er net uitgekregen maar moest hem een haardikte inzagen en met een kleine schroevendraaier er uit gehaald. Nu blijkt dat maar slecht 1 schoen totaal weg gesleten is en de andere zit alles er nog op (beetje vreemd dus). Zal morgen even een nieuwe koppeling bestellen. Ook ben ik er achter gekomen dat de kap niet tegen benzine kan. Precies bij de tankdop waar het lexan erg dun is, is de kap gescheurd. Hij hing er bij als een velletje papier.

Back