Rijders (offroad) omgeving Zwolle

Hallo, ik zag jullie draadje (door Ruben Bosman) en ik heb een Nanda Racing BD8T nitro truggy met een 2,4 zender en ik wil ook wel een keer rijden met anderen.

Voorstel
Datum: zondag 11 juli van 10.00 tot 12.00???

Vor mij is Zwolle geen probleem en eventueel kan Ruben Bosman met mij mee!

Ik ben zelf geen voorstander van zandterreinen, locatie nader te bepalen?
Eventueel zou Kampen ook kunnen (industrieterrein aan de N50)?? of is dit te ver weg?

Ik lees het wel

1ste post updated!

Welkom Jan Jaap, leuk om weer een mederijder uit de regio te zien. Vooralsnog kan ik zondag 11 juli ook. Ik ga deze direct in de agenda zetten.
Mijn voorkeur is wel zand maar voor zo'n eerste meet maakt het mij niet uit, het kennismaken en bijpraten zal ook wel de nodige tijd in beslag neemt en dat gaat weer van die 2 uurtjes af;)

Ik hoor wel waar we gaan afspreken dan?

Camera neem ik mee! Nikon D90 (ook een hobby).

Trouwens, ik heb recent een springschans (skateramp) gekocht. Deze is bedoelt voor skaters maar werkt uitermate goed voor jumps met een schaalauto. Hij is zo'n 75 centimeter breed, 1 meter lang en rond de 30 centimeter hoog. Is van hard kunststof en niet te zwaar.
Kan met hoge snelheid genomen worden aangezien de helling geleidelijk steiler word en redelijk lang is, voor de E-Revo iig geen probleem aangezien deze een zeer ruime veerweg heeft.

Ik neem hem zeker mee bij de meet, wie wil springen mag springen ;)

Tja ik wil wel maar ik kan alleen op de fiets komen dus als het evt. in Zwolle kan zou dat fijn zijn.
Dat terrein wat Eric zei kan ik wel heen fietsen.
Maar ik moet nog even wat bandjes hebben.
En dan kan ik rijden.

Tja ik wil wel maar ik kan alleen op de fiets komen dus als het evt. in Zwolle kan zou dat fijn zijn.
Dat terrein wat Eric zei kan ik wel heen fietsen.
Maar ik moet nog even wat bandjes hebben.
En dan kan ik rijden.

Ruud, je mag met mij meerijdens als je wilt. Heb een stationwagen dus ruimte zat ;)

nu dus alleen nog een geschikte locatie :rolleyes:

Naast de Leemkule in Hattem is een fietscrossbaan, deze is geschikt voor offroad (beetje springen, bochtenwerk etc). Voor snelheid is het niet geschikt aangezien de bochten elkaar snel opvolgens en de "bulten" redelijk steil zijn, tevens zijn de paden vrij smal.

Er zijn in Zwolle diverse van deze crossbanen aanwezig echter het probleem is doorgaans dat je nooit weet of er mensen aan het crossen zijn met hun fiets. Zij hebben uiteraard voorrang op ons aangezien die banen voor hun gemaakt zijn. Wellicht dat iemand een "oude" crossfietsbaan kent die ruim opgezet is?

Met deze temperaturen zijn zandbanen bijna geen optie aangezien de grond kurkdroog is en tot veel opwaaiend stof zal leiden.

Iemand een leuk idee?

Ik reed net vanaf de rotonde bij de A28 langs de woonboulevard en daarnaast ligt een braakliggend terrein. Combinatie grond/gras/zand. Wel vlak.
Dus als je vanaf Westenholte komt, de brug over, en rijd je er zo tegenaan. Lijkt me voor iedereen te doen.

En anders misschien bij de Rova?
Ik weet niet hoe het daar nu bijstaat maar misschien dat het kan?
En anders is de leemkule een hele goede optie.

ik vind alles prima! zolang het maar niet zo heel stoffig is.... anders mot ik zo veel poetsen lol :infinity:

Mijn E-Revo is waterdicht, effe de sproeier erop en schoon is ie weer;)

Ik rij straks even langs op de locatie bij de woonboulevard, eens kijken of het normaal toegankelijk is en er geen hek omheen staat of dat het verboden toegang is.

Ik reed net vanaf de rotonde bij de A28 langs de woonboulevard en daarnaast ligt een braakliggend terrein. Combinatie grond/gras/zand. Wel vlak.
Dus als je vanaf Westenholte komt, de brug over, en rijd je er zo tegenaan. Lijkt me voor iedereen te doen.

Naast de nieuwe Elektrabel toren is een bouwterrein, hier kan en mag je niet komen. Naast of beter gezegt achter de Van de Capellenschool (Deltion) is een braak liggend weiland maar deze is volledig afgezet met hekken, mag je dus ook niet komen. Het oude Rova terrein is nog deels braakliggend maar ook deze is afgezet met hekken. Lijkt mij dus niet mogelijk om hier te rijden. Zag wel toen ik de A28 op reed vanaf de grote rondonde richting Meppel dat rechts onderaan het talud een groot braakliggen terrein is, deze ligt tussen de Wilhelminawijk en de A28 (voormalig terrein ABN-AMRO). Ik zal hier eens kijken van de week of je hier kan komen zonder hekken te moeten overklimmen en of het verboden toegang is.

Zou het zo'n pobleem zijn dan? die hekken? Ik snap dat het geen parkeerterrein is en dat er verder geen stallingen of werkzaamheden mogen worden verricht, maar het onschuldig rijden met auto's moet toch lukken.

Ik bedoelde dus niet het Elektrabel terrein

Zou het zo'n pobleem zijn dan? die hekken? Ik snap dat het geen parkeerterrein is en dat er verder geen stallingen of werkzaamheden mogen worden verricht, maar het onschuldig rijden met auto's moet toch lukken.

Ik bedoelde dus niet het Elektrabel terrein

Als het afgesloten is zal daar een reden voor zijn, zolang ik er niet zonder hulpmiddelen op kan komen is het voor mij verboden terrein, er staat niet voor niets een hek omheen van 2 meter hoog. En hoe denk je al je materialen mee te gaan nemen over zo'n hek?

Ik ben net even langs Stadshagen gereden, PERFECT terrein, extreem uitgebreid en genoeg diversiteit om te rijden voor iedereen, vrije toegang en geen verbodsborden te zien. Bij het nieuwe voetbalterrein aan de Eli Heimanslaan. Zand, gras, hoge en lage heuvels. Wel lange broek meenemen, onkruid is op sommige plekken hoog.

ik heb zo'n idee dat je mij er af kan halen:(, want ik gaan mijn nitro auto's verkopen.
En gaan met dat geld door naar de Hpi Baja 5B/T:D

Johannes

die hpi gaat ie dus verkopen ;)

maar als je die baja hebt kun je daar toch mee komen rijden????

hebben we van alles wat :D

Dan mag er wel een hele dikke en zachte bumper rondom die Baja gebouwd worden want bij een toevallige "botsing" tussen onze auto's en de Baja weet ik wel welke kaduuk gaat;)

Maar idd het is uiteraard geen belemmering als je van auto of schaalformaat wijzigd, je bent en blijft welkom;)

Ik laat je vooralsnog op het lijstje staan Johannes.........

ik ga de carson en de HPI verkopen ben ik van plan, eerst de carson want die is al goed afgesteld en dan de hpi die moet ik nog op een zondagje op een pakeerplaats mooi afstellen.

maar zoals er word gezegt ik kan misschien dan ook wel met een baja komen rijden maar dan zal ik wel heel voorzichtig moeten rijden, de baja zal dan toch wat robuster zijn dan de 1/10 en 1/8 auto's.
maar we zullen zien. als ik een baja heb zal ik jullie daar wel over inlichten en dan kunnen we misschien wel gaan rijden.

Johannes

Back