Rijders/Vliegers/DJ's omgeving Zaandam (Deel 9)

Maar straks wel veel eer van je werk en lekker knutselen :)

Precies, gewoon lekker hobbyen.
Je hebt hem toch als ARF gekocht? ;)
Allemaal dingen waar de verkoper geen last van had.. en jij ook niet (meer?) van gaat krijgen.

En het is hoe dan ook een leuke vliegert.
vind-ik-leuk.jpg

Maar straks wel veel eer van je werk en lekker knutselen :)
Straks in ieder geval technisch 100% in orde. De rest hangt af van de vaardigheden van de piloot. ;)

lekkere vlieger heb je gekocht :-|

zoveel raars bij elkaar , dat hij heeft kunnen vliegen :confused:
Misschien ben ik een beetje pietluttig door echt alles te controleren, ook waar je niets kunt zien. Mijn ervaringen met elektronica en de succesverhalen van falende powerboxen maakt dat ik echt elk stekertje en draadje controleer. Zonder die controles had je waarschijnlijk maanden of misschien wel jaren kunnen vliegen zonder dat het opviel. Er zijn ook dingen die misschien niet zo handig in elkaar gezet zijn maar verder wel okay qua veiligheid, dat laat ik gewoon zo. ;) Maar het blijft 10kg geweld, niet 1kg piep.

Straks gewoon zorgenvrij vliegen, vliegt veel relaxter. :D

Gewoon goed bezig Sleur, dat ding moet 100% in orde zijn :)
1: Dat vliegt lekkerder( gevoelskwestie)
2: Dat is verantwoord
3: Het is leuk om te doen.
4: Je geeft graag centjes uit dus ook dat geeft plezier.
5: Je hebt toch niks anders te doen tegenwoordig :)

Vanmiddag met Ralph de Maxi Swift gevlogen, servo armen zijn veels te kort, kreng stuurde niet zodra de vaart er een beetje inzit.
Vanavond langere armen op de servo's en carbon strips bij de aileron scharnieren zodat deze niet meer doorbuigen. Net ff getest op vliegveld Egmond, beetje expo erbij was noodzakelijk en nu best een fijne vlieger geworden.

* blij mee *

Morgenmiddag maar eens bij die club aan de andere kant van het kanaal kijken. En op zoek naar een nieuwe dop met pijpjes voor de benzinetank. Die lamlul heeft alles afgeknipt en slangetjes er aanngedaan, ontluchting hangt dus ook gewoon onderin de tank. :? En als je 3mm slang op 2.5mm pijpjes doet, pleurt alles er af. Alle slangetjes lagen los in de tank. 8O :hammer:

Volgende grote vlieger wordt zeker weten een nieuwe. :thumbsup:

Met hulp van Casper vanmiddag me nieuwe zender ingesteld :thumbsup:
Vanavond de Moray weer vliegklaar gemaakt.
Calmato weer vliegklaar.
Caravelle bijna klaar.

Nu de boel heel zien te houden:rolleyes:

Morgenmiddag maar eens bij die club aan de andere kant van het kanaal kijken. En op zoek naar een nieuwe dop met pijpjes voor de benzinetank. Die lamlul heeft alles afgeknipt en slangetjes er aanngedaan, ontluchting hangt dus ook gewoon onderin de tank. :? En als je 3mm slang op 2.5mm pijpjes doet, pleurt alles er af. Alle slangetjes lagen los in de tank. 8O :hammer:

hoe groot mot die dop zijn ?
* heb hier nog het e.e.a. liggen
* slapen gaat, morgen werken moet.

Dop voor een 550cc tank. Maar wel met 2,5 of 3,0mm binnen diameter pijpjes (in ieder geval naar de motor).

*morgen een extra verplichte vrije dag heeft*
(had je maar bij ons moeten komen werken :p)

en dan maar zeggen ik had er nooooit problemen mee.
dat zal dan ook wel als je er niet lang mee gevlogen heb.
wijs besluit sleur die controle.
De kist weet niet wat hem over komt met al dat nieuwe spul:D

Conclusie: de tank is voor nitro en niet voor benzine.

Met hulp van Casper vanmiddag me nieuwe zender ingesteld :thumbsup:
Vanavond de Moray weer vliegklaar gemaakt.
Calmato weer vliegklaar.
Caravelle bijna klaar.

Nu de boel heel zien te houden:rolleyes:

Graag gedaan, was gezellig . zender is nie zo moeilijk hoor, valt (tot nu toe) allemaal best mee, gewoon doen en je leert het vanzelf.

Als je vragen hebt hoor ik ze wel.

* slapen gaat

Mogge ! wakker worden ,wakker worden !! , we mogen weer :p

Eindelijk de eerste echte droge dag deze week , dus :arrow: werken :idea:

wel ff op de 2tacter naar zandvoort , hobby combineren met werk ;)

veel plezier allemaal

Back