Rijders/Vliegers/DJ's omgeving Zaandam (Deel 9)

en hop , zojuist de blauwe AR 125 verkocht :D

weer wat ruimte erbij , en gaan we nog wat langer naar het kanniemeer ;)
of een volgend project kopen :)

Hopla, nog een dagje chaos en dan zit 4 weken uren kweken er eindelijk op. De collega's mogen vanaf morgenavond lekker de boel uitvoeren. Maandag ga ik dan wel weer puin ruimen gedurende normale werktijden. :p :D

Zo nog maar effe vliegeren en een pintje halen bij de club. :yes:

Wow, postte ik dat? Schrok er zelf van. 8O :hammer:

Kon me gelukkig inhouden. Lekker in de tuin gaan zitten, pintje en een muziekje. Lekker relaxt. 8) :thumbsup:

Wat is een goede oplossing om draadloos netwerk te verbeteren?
Heb een fritzbox en airport extreme maar krijg ze niet tegelijk werkend op wifi (onderling met lan kabel verbonden)
Op router wifi weer uitgeschakeld en alleen via AE.
Maar dan bijna geen bereik op mijn landgoed...
Alle nuttige tips welkom. Dank

Fok it! I just did it!!! New EDF is comming to ACH Airport :yes: :yes: :yes: :yes:

L-59 besteld, met 90mm 12blade Dr Mad EDF (10S), bijbehorende retracts en led verlichting..

Plaatjes:

L59-MAIN.jpg

37993%281%29.jpg

30634mn.jpg

Nu even verder sparen voor een bijpassende ESC en digitale midi servo's.....

A dream come true!

Wat je eerst kan doen is scannen of je kanalen niet storen of gestoord worden door andere wifi netwerken. Scan even met "inssider" een gratis tool om de zaken grafisch weertegeven.
Selecteer een kanaal dat zo vrij mogelijk is en maak geen gebruik van wifi repeaters. Ze vergroten wel het bereik maar per repeater halveert je bandbreedte.

Over hoeveel afstand moet er wifi bereik zijn ?

Wat is een goede oplossing om draadloos netwerk te verbeteren?
Heb een fritzbox en airport extreme maar krijg ze niet tegelijk werkend op wifi (onderling met lan kabel verbonden)
Op router wifi weer uitgeschakeld en alleen via AE.
Maar dan bijna geen bereik op mijn landgoed...
Alle nuttige tips welkom. Dank
Zorg in ieder geval dat ze elk een eigen SSID hebben en op een ander kanaal zitten. Geen van beiden ondersteunen WDS zodat je één netwerk kan maken met dezelfde naam. Je krijgt dus twee aparte netwerken.

Zet ook 802.11b uit, dat maakt het retetraag. Gebruik alleen G + N (of als je geen antieke apparaten gebruikt, alleen N).

Ook de plaatsing van je access points kan invloed hebben. Draai ze eens in alle mogelijke en onmogelijke richtingen. Meestal de manier waarop ze niet blijven liggen of staan, is de beste plaatsing voor de antenne. ;)

En zorg dat het access point zo centraal mogelijk voor de hele ruimte/omgeving geplaatst is. Het signaal is bolvormige en als de helft hiervan naar een kant zit waar je nooit komt, dan vergooi je daarmee een groot deel van je dekking.

Twee aparte netwerken dus. Dank voor de tip. Maar dan "zien" de apparaten elkaar niet in de verschillende netwerken toch?

Als voorbeeld hangt de omvormer zonnepanelen met wifi in de schuur, die heeft dan verbinding met netwerk 1, en als je in huis even wilt kijken wat het opgewekte vermogen is, zit je met laptop op netwerk 2.

Ga de opstelling eens veranderen en zien wat er gebeurt.
Dank.

Twee aparte netwerken dus. Dank voor de tip. Maar dan "zien" de apparaten elkaar niet in de verschillende netwerken toch?

Als voorbeeld hangt de omvormer zonnepanelen met wifi in de schuur, die heeft dan verbinding met netwerk 1, en als je in huis even wilt kijken wat het opgewekte vermogen is, zit je met laptop op netwerk 2.

Ga de opstelling eens veranderen en zien wat er gebeurt.
Dank.
Ligt er aan of je de AE instelt als router of als access point, of je extra access point aan de LAN of WAN kant zit, of je of de FritzBox je verbinding via de LAN of WAN aansluit, of je access point communucatie tussen apparaten toestaan of niet etc. etc. Bakken met mogelijkheden en instellingen.

ik val bijna in slaap hier..... elke keer hetzelfde. Het is veel leuker om zelf te vliegen. Vanavond weer lekker los als het niet regent.

Kan niet wachten tot morgen dan neemt Ruudje mijn nieuwe accurc simulator mee :) :banana:

en hop , vakantie :D

eindelijk !! ik kanniemeer :bday:

morgen nog wat voorbereiden , zondag 1000kmtertjes cruisen :D

veel plezierrrr allemaal .

Back